Re: Tak nas trują!

Subject: Re: Tak nas trują!
Newsgroups: pl.rec.kuchnia
From: Trybun <M...@j...ru>
Date: Sat, 25 Jan 2020 11:22:32 +0100

W dniu 22.01.2020 o 21:39, XL pisze:
> Najpierw rakotworczy Roundup używany do natychmiastowego ,,dojrzewania"
> (czyt. powodowania rownoczesnego zasychania gryki aby móc ją zebrac w
> dogodnym terminie i od razu wymłócić).
> Teraz - PLASTIKOWE WORECZKI DO GOTOWANIA.
>
> https://pl.sputniknews.com/polska/2020012211696512-n
a-glifosacie-sie-nie-skonczylo-kolejne-skazenie-kasz
y-gryczanej-sputnik/?fbclid=IwAR0RCsXj8nWe62ByuEstbc
6pSAV8BA3gnZItRxsqLj83_9kq_0XFP8-HjBY

> [...]
> ,,po co sobie komplikować zycie" tradycyjnym gotowaniem :-(
> Dodam, że choć zawsze tak ostrożna we wszystkim, to jednak nie ustrzegłam
> się kulinarnych zagrożeń i od ...stu lat parzę herbatę ekspresową, bo
> wygodniej. No i teraz mówi się o plastiku w tych torebkach! A przecież gdy
> tylko pojawiły się te zgrzewane torebeczki herbaty, już nie składane i bez
> sznureczka, od razu przemknęło mi przez głowę, że ten papier przecież musi
> zawierać plastik, aby możliwe było tworzenie zgrzewu!
> No i jakoś porzuciłam tę myśl na rzecz wygodnictwa. Ot, głupota ?

Pomyśleć że jeszcze jakieś 20-30 lat temu kasza gryczane była
reklamowana jako jeden z najzdrowszych produktów żywnościowych. Nie
wymagała nawozów i środków ochrony roślin. Trzeba by chyba rozliczyć
tego Wałęsę z obietnic - obiecywał Japonię a "wywalczył" i
"uszczęśliwił" Polaków  Ameryką.