Tani ekspres ciśnieniowy cd :]

1. Data: 2005-03-31 07:52:09

Temat: Tani ekspres ciśnieniowy cd :]
Od: "Lukasz" <x...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Jakis czas temu kupilismy taniutki ekspres cisnieniowy.
Firma Taurus(15bar,1000W).

Przez pierwszych kilka dni bylismy lekko rozczarowani, pomimo przepuszczenia
przez expres kilka razy goracej wody, kawa miala metaliczny posmak.
Postanowilismy dac mu troche czasu :) Po dygodniu kawa zaczela smakowac jak
kawa. Co prawda zmienilismy troche sposob przyzadzania. W expresie robimy sama
esencje ktora nastepnie rozcieczamy woda.
Minely jakis czas , poeksperymentowalismy z roznymi rodzajami kawy. Obecnie mamy
probujemy Idee.

Ale...

Mielismy okazje napic sie tej samej kawy(idee) z innego expres. Kawa z expresu
znajomych jest duzo lepsza .. co wiecej przy bezposrednim porownaniu mozna
wyczuc ze dalej kawa z naszego expresu ma metaliczny posmak. Expres znajomych
nie jest jakos super wybajerzony :) Klasowo mysle ze podobnie stoi.

Czy istnieje jakis sposob zeby skutecznie pozbyc sie metalicznego posmaku ?

Mam jeszcze pytanko odnosnie samego parzenia. Gdyz nasz expres ma chyba maly
pojemniczek na podgrzana wode. Tak ze po nagrzaniu, wody starcza na niecala
filizanke, po czym zapala sie lampka ze expres podgrzewa wode, i wydaje mi sie
ze lecaca w tym momencie woda jest poprostu nieprzgotowana, wzieta prosto z
pojemnika. To jest jeden z powodow przez ktory kawe uzupelniamy przegotowana woda.
Czy jest sen np. w momencie gdy konczy sie nagrzana woda, zatrzymac expres
poczekac za nagrzeje sie woda i wlaczyc go ponownie po nagrzaniu ?
Z tego co zauwazylem pozniej i tak woda jest raczej jasna, a w polaczeniu z
problemem pierwszym (metalicznym posmakiem) ma to bardzo negatywny wplyw na smak
kawy.

Pozdrawiam
Lukasz

1. Data: 2005-03-31 09:02:52

Temat: Re: Tani ekspres ciśnieniowy cd :]
Od: Maciek <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 31 Mar 2005 09:52:09 +0200, Lukasz napisał(a):

> [...]
> esencje ktora nastepnie rozcieczamy woda.
> Minely jakis czas , poeksperymentowalismy z roznymi rodzajami kawy. Obecnie mamy

Nie znam tej firmy, ale wydaje mi sie ze skoro po dluzszym czasie
metaliczny smak jest wciaz wyczuwalny, to moze to byc wada wrodzona
ekspresu, wynikajaca z niskiej jakosci (bo i cena niska) uzytych
materialow. Jesli ekspres jest na gwarancji, to zawsze mozna sprobowac z
niej skorzystac.

Co do sposobu parzenia kawy - zawsze myslalem, ze sens korzystania z
ekspresu cisnieniowego lezy w mozliwosci zaparzenia aromatycznej smoly, a
nie czegos, co potem rozcienczamy woda...? Ale moze niedokladnie
zrozumialem o co dokladnie chodzi.

Maciek
"Everyone needs to believe in something.
I believe I'll have another beer."

1. Data: 2005-03-31 09:50:24

Od: "JerzyN" <N0,007,SPAM@megapolis.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Lukasz" <x...@p...onet.pl>
> Przez pierwszych kilka dni bylismy lekko rozczarowani, pomimo
przepuszczenia
> przez expres kilka razy goracej wody, kawa miala metaliczny posmak.

Użyj dobrej miękkiej wody, nie kranówy, zalej wrzątkiem, jak to nic nie
da zwróć ten produkt.
--
Pozdrawiam, Jerzy

1. Data: 2005-03-31 10:01:38

Od: g...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

Pamiętam, że moi rodxzice (bardzo dawno temu) kupiony na Węgrzech ekspres
przystosowywali do parzenia kawy poprzez kilkukrotne zaparzenie w nim KAWY
ZBOŻOWEJ. Poszukaj takowej i popróbuj. Poza tym radzę Ci używać wody
przegotowanej (ja wlewam wrzątek). Kawa nie lubi twardej wody, ekspres tez
będzie dłużej służył.
Pamiętaj, że do ekspresu ciśnieniowego nie nadaje sie kawa drobno mielona.
Najlepiej kupować kawę ziarnistą i mleć ją samemu.

Z życzeniami dobrej kawy z ekspresu Gośka

1. Data: 2005-03-31 10:51:30

Od: Marcin E. Hamerla <X...@X...Xonet.Xpl.removeX> szukaj wiadomości tego autora

Lukasz napisal(a):

> [...]
>ze lecaca w tym momencie woda jest poprostu nieprzgotowana, wzieta prosto z

Mam to samo w moim DeLongi.

--
Pozdrowienia, Marcin E. Hamerla

"Jak ja was, kurrwy, nienawidzę, jak do was bym z kałacha bił."

1. Data: 2005-04-01 08:05:55

Od: "Elwood" <e...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

A było kupić zwykły ciśnieniowy stawiany na kuchence za 30zł.
Kawa wychodzi extra, a zabawy mniej.
Pozdro

-=Elwood=-
Vectra A'89 2.0i CD, C20NE automat, z junkersem
Our Knowledge Is Our Power

[P] sałatka z ananasem i selerem
Ktoś zna dobry przepis na buritto?
Chrzan na jajach