Tanie namioty, tania altana

1. Data: 2005-05-31 20:17:00

Temat: Tanie namioty, tania altana
Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

http://fotogalerie.pl/galeria/galeria_mirzan

To są konstrukcje do zrobienia.Najszybsze w montażu i najtańsze.
Namioty wiązane drutem, altanka montowana przy pomocy śrubek
i wkrętów.Żadnego spawania,żadnych fundamentów.Folię na altanie
zmieniłem po 2 latach.Folia na namiotach ma już kilka lat i jeszcze
jest w niezłym stanie.
Włóknina nie nadaje się na pokrycie, nie wytrzyma wiatrów i śniegu.
Pozdrawiam.Mirzan

2. Data: 2005-05-31 20:25:25

Temat: Re: Tanie namioty, tania altana
Od: "bluszcz" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> jest w niezłym stanie.
> Włóknina nie nadaje się na pokrycie, nie wytrzyma wiatrów i śniegu.

Szkoda, że dach altany nie jest organiczny.
--
pzdr
bluszcz

3. Data: 2005-05-31 20:33:33

Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "mirzan" <l...@o...pl> napisał w wiadomości

> Szkoda, że dach altany nie jest organiczny.
> --
> pzdr
> bluszcz

Folia użyta na strop jest substancją organiczną,czyli składa się
ze związków węgla.Nie widzę powodów aby dach kosztował więcej niż
cała konstrukcja i jeszcze kawałek ogrodu.
Nie wspominając o tym,że i tak nie mam kiedy tam siedzieć.
Pozdrawiam.Mirzan

4. Data: 2005-05-31 21:07:21

Od: "bluszcz" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Folia użyta na strop jest substancją organiczną,czyli składa się
> ze związków węgla.

Trochę inaczej rozumiem pojęcie substancje organiczne.
--
bluszcz

5. Data: 2005-05-31 22:48:54

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

mirzan wrote:
> http://fotogalerie.pl/galeria/galeria_mirzan
>
> To są konstrukcje do zrobienia.Najszybsze w montażu i najtańsze.
> Namioty wiązane drutem...
:))))
luki przesel opieraja sie na jakiejs ramie
czy masz tylko wetkniete w ziemie
?
jak masz rozpietosc przesel
?
rury maja standartowo okolo 6 m
na optyke przesla sa dluzsze
wiec jesli nie byly spawane
to byly laczone na wpust jakim pretem w srodku
?
rura na optyke wyglada na 3/4 "
?
nie widac na fotkach drzwi
a u gory cos w rodzaju rolety
?
wwietrzenie tylko tymi otworami w szczytach
czy jeszcze jakies przestrzenie
?
pytam bo lada tydzien
o ile nie znajde w okolicy czegos gotowego
to bede robil foliowiec
:)
zastanaiwiam sie czy lepiej zrobic jeden duzy
ze 5-6 szerokosci i ze 30 dlugosci
czy dwa o porownywalnej lacznej wielkosci
?
z pozdrowieniami i usmiechami
_hehehe

6. Data: 2005-05-31 23:20:55

Od: "skryba ogrodowy" <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

.

> :)
> zastanaiwiam sie czy lepiej zrobic jeden duzy
> ze 5-6 szerokosci i ze 30 dlugosci
> czy dwa o porownywalnej lacznej wielkosci
> ?
Ekonomia i pracochłonność podpowiada rozwiązanie pierwsze.
1. Nie tracisz czasu i energii na dwa dodatkowe zgrzewy naciągowe.
2. Oszczędzasz ca. 60 cm bieżacych folii, + koszt 2 naciągów, ściągaczy i
kotew mocujących naciągi.
3. Jeśli chcesz mieć namioty zamykane to oszczędność najistotniejsza dotyczy
wyeliminowania także dwoje drzwi
i konstukcji do nich (ścian szczytowych).
:-)
Pozdrawiam pogodnie
skryba
Ps. Jeśli nigdy sam nie zgrzewałeś foli na tunele zaproś fachowca - jeśli
nie chcesz stacić. Do obmiaru po obwodzie (szerokość folii) dodaj po obu
stronach minimum po 70cm (lepiej 80 cm)na przykopanie w kształcie ceownika.
Na każdy zgrzew dodaj 8-10 cm razy 2. W razie potrzeby zgrzewaj krawędzie
folii wyłącznie na szerokość tunelu nigdy na długość. Powodzenia.

7. Data: 2005-06-01 04:42:37

Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> rury maja standartowo okolo 6 m
> na optyke przesla sa dluzsze
> wiec jesli nie byly spawane
> to byly laczone na wpust jakim pretem w srodku

Namioty mają wymiar 10 x 4m.Zaczynam od zamontowania rury stropowej,
na wys 2,2m.Odcinki są łączone wbitą w środek cieńszą rurką.
Pałąki są ze stali żeberkowanej,12mm.Mają długość 8m,są tylko wbite
w ziemięna 0,5m.Odcinki łączone rurką, zazklepaną na żeberkach.
Wszystko skręcone drutem,całość owinięta paskami folii.
Pręty podłużne mają na końcach przewiercone otwory ułatwiające
przywiązanie do pałąków.Przed wbiciem w ziemię końców pręta, należy
zrobić otwór 0,5m głęboki.Drzwi nie ma, tylko zwinięta folia
jako opuszczana roleta.Folia spawana żelazkiem przez gazetę.
Pozdrawiam.Mirzan

8. Data: 2005-06-01 05:22:29

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

skryba ogrodowy wrote:
> [...]
> dotyczy wyeliminowania także dwoje drzwi
> i konstukcji do nich (ścian szczytowych).
no ale dwa sa bardziej ustawne
i aby przejsc do czegos co bedzie na koncu
trzeba sie mniej nachodzic
a zlosliwosc przedmiotow martwych polega na tym
ze zawsze leza na dnie lub rosna gdzies w koncu
:))))))
konstrukcje szczytow u Mirzanika
wygladaja na bardzo uproszczone
:))))
masz racje
ze koszta budowy dwoch beda nieco wieksze
ale jednoczesnie w przypadku dwoch obniza sie pewne ryzyka
i mozna wprowadzic roznorodnosc warunkow
wilgotnosc
naslonecznienie
:)

> [...]
> kształcie ceownika. Na każdy zgrzew dodaj 8-10 cm razy 2. W razie
> potrzeby zgrzewaj krawędzie folii wyłącznie na szerokość tunelu nigdy
:)
juz zgrzewalem folie i nie jest to trudne
:)
na tych nowych foliowcach zamierzam zbierac deszczowke
i odprowadzac ja do beczek./zbiornika
:)
zastanawiam sie
czy lepiej bedzie 'dogrzac" do folii pasek foli
ktory pozniej wprowadze do ryniennki
czy tez na folii jeszcze przed zalozeniem na konstrukcje zrobic zakladki
:)
doklejanie/sklejanie czymkolwiek innym niz zgrzewanie nie ma sensu
(kazdy klej puszcza na sloncu) ale obawiam sie
ze podluzny zgrzew ( a nawet dwa) jednak dosc istotnie oslabii folie
:(

9. Data: 2005-06-01 06:35:55

Od: "skryba ogrodowy" <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

.
> :))))
> no ale dwa sa bardziej ustawne
> i aby przejsc do czegos co bedzie na koncu
> trzeba sie mniej nachodzic

Tak czy owak nadeptasz się więcej mając dawa namioty niż jeden.

> a zlosliwosc przedmiotow martwych polega na tym
> ze zawsze leza na dnie lub rosna gdzies w koncu
> :))))))
Zamiast chodzić po prostej w jednym namiocie będziesz
biegał z jednego do drugiego bo i tak nie zawsze zapamietasz,
w którym jest detal którego akurat poszukujesz.
To gwarantuje więcej spalonych kalorii i poprawia
smukłość sylwetki a to pewnie też ma
dla Ciebie istotne znaczenie
:-))
> konstrukcje szczytow u Mirzanika
> wygladaja na bardzo uproszczone
> :))))

Przy tej wysokości namiotu nie stosuje się górnych klap
wentylujących dlatego konstrukcja może być uproszczona.
W Twoim przypadku raczej poszedłbym w namioty 6 m
a wtedy możesz uprawiać także w donicach podwiesznych
na konstrukcji stropowej. Poprawa wykorzystania powierzchni
namiotu nawet o 25%

> [...]
> ale jednoczesnie w przypadku dwoch obniza sie pewne ryzyka
> i mozna wprowadzic roznorodnosc warunkow
Każdy kij ma dwa końce
:-))
> [...]
> ktory pozniej wprowadze do ryniennki
> czy tez na folii jeszcze przed zalozeniem na konstrukcje zrobic zakladki

Żadnych zgrzewów na długości !!!
;-(
> doklejanie/sklejanie czymkolwiek innym niz zgrzewanie nie ma sensu
> (kazdy klej puszcza na sloncu) ale obawiam sie
> ze podluzny zgrzew ( a nawet dwa) jednak dosc istotnie oslabii folie
> :(

Pewnego pięknego dnia możesz zastać zsuniętą folię
na jedną stronę namiotu. Wodę deszczową możesz
odprowadzić rurami drenarskimi mocowanymi w miejscu
zakopania foli po bokach namiotu
:-)
Pozdrawiam z namiotu
skryba

pytanie o modrzew
wysychajaca azalia
Gdzie w Warszawie duzy wybor roslin wodnych
Wrocław! Co się porobiło??
Ogórek gruntowy