Taras w ogrodzie - tylko z czego

11. Data: 2005-05-05 20:15:18

Temat: Re: Taras w ogrodzie - tylko z czego
Od: "IKS" <U...@d...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Agnieszka Biernacka wrote:

> Zdjec mi sie nie chce robic ;) Mam z klinkierowej. Zaleta - z roku na
> rok jest ladniejszy. Trwaly, prosty do sprzatniecia. Wada - jak na
> razie znalazlam jedna - roboty z czymkolwiek w rodzaju cementu w
> okolicy powoduja, ze trzeba pozniej czyscic plynem do usuwania
> zapraw. Ale to raczej kwestia rozplanowania prac niz wady samego
> materialu. Podsumowujac: nadal by zrobila taki sam, bo mi sie podoba
> ;)
>
> Pozdrawiam
> Agnieszka Biernacka

Z klinkieru się raczej wyleczyłem. Mam schody z klinkieru
nieszkliwionego w ciemnym kolorze i ... brudzi się strasznie.
Należałoby myć kafle co 3 dzień :-( Pozostają nawet ślady po butach.

Pozdrawiam Irek

12. Data: 2005-05-05 20:46:33

Od: "Agnieszka Biernacka" <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

13. Data: 2005-05-05 21:17:31

Od: "Agnieszka Biernacka" <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "IKS" napisał:
> Z klinkieru się raczej wyleczyłem. Mam schody z klinkieru
> nieszkliwionego w ciemnym kolorze i ... brudzi się strasznie.
> Należałoby myć kafle co 3 dzień :-( Pozostają nawet ślady po butach.

Z cegla jest inaczej. Ganek mam z plytek, taras z cegly. Tez sie brudzi, ale
myje go ze dwa razy do roku taka szczotka podlaczona do wody. Wyglada ladnie
i wpasowuje mi sie w moja koncepcje ogrodu. Ale co kto lubi :)

Pozdrawiam
Jaga

14. Data: 2005-05-06 08:14:18

Od: "Bogda" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Tarpan" <t...@o...pl> napisał w wiadomości

> Użytkownik "IKS" <U...@d...com.pl> napisał w wiadomości
> ========================
> To zależy, czego oczekujesz. Ja mam taras z klocków drewnianych
kupionych
> w Castoramie. Obecnie maja 5 lat i jeszcze troszkę wytrzymaja. Jak chcesz
> mieć drobnomieszczaństwo i draństwo to strzel sobie beton lub udawany
> marmur - oba jednakowo straszne. Jak już kamień na ziemi to marmur (granit
> przypomina mi ulicę...). Ale czy to bedzie ładne? Zależy od otoczenia.
> Gdybym robił taraz jeszcze raz, zrobiłbym z drzewa, ale z "bruku"
> [...]
Drewno jest bardzo fajne : dobry izolator (nie nagrzewa za mocno, a ciepły
gdy chłodno), niestety jeśli chodzi o trwałość to tylko kamień !
Gdybym miała możliwości budowania tarasu co kilka lat wybrałabym drewno. Z
kamienia natomiast można ułożyć taras tanim kosztem (jak na razie !)
Skojarzenie kostki brukowej z ulicą to błąd, dotyczy to tylko bardzo starych
uliczek, prawie zabytkowych :-)
pozdrawiam, Bogda
jeszcze o marmurze - on jest miękki, mało odporny na czynniki mechaniczne i
łatwo go niechcący trwałe zafarbować :-(

15. Data: 2005-05-06 19:54:23

Od: Grzegorz Sapijaszko <g...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

"Bogda" <b...@w...pl> wrote:

> Skojarzenie kostki brukowej z ulicą to błąd, dotyczy to tylko bardzo
> starych uliczek, prawie zabytkowych :-)

Albo wrocławskich...

Pozdrawiam,
Grzesiek
--
Czy zwał się John, Henry czy Eryk
dokonał od obu Ameryk

16. Data: 2005-05-06 23:12:48

Od: Piotr Siciarski <p...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

Thu, 5 May 2005 21:57:50 +0200, na pl.rec.ogrody, Tarpan napisał(a):

> [...]
> w Castoramie. Obecnie maja 5 lat i jeszcze troszkę wytrzymaja.
> Gdybym robił taraz jeszcze raz, zrobiłbym z drzewa, ale z "bruku" dębowego..

Ja też jestem bardzo zadowolony z bruku drewnianego - kostka 9x9x8,
impregnowany pod ciśnieniem, na razie 3sezon (chyba 3ci...) bez uszczerbku.
Producenta masz w Podzamczu Piekoszowskim pod Kielcami - firma nazywa się
Drewnogród (chyba jest ich strona www), zaczynali też wtedy robić bruk z
dębowych okrąglaków.
Fajni ludzie, fajne wyroby z drewna - bez ściemy.

Pozdrawiam
p...@r...pl

17. Data: 2005-05-07 09:46:25

Od: "JN" <w...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Agnieszka Biernacka <a...@g...pl> napisał(a):

> Zdjec mi sie nie chce robic ;) Mam z klinkierowej. Zaleta - z roku na rok
> jest ladniejszy. Trwaly, prosty do sprzatniecia. Wada - jak na razie
> znalazlam jedna - roboty z czymkolwiek w rodzaju cementu [...]

To wina soli zawartej w jakościowo kiepskim cemencie.
pozdr. Jerzy

18. Data: 2005-05-07 15:47:05

Od: "Violetta" <v...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> utrzymać czystość. Prosze o porady :-)
>
> Jeśli ktoś ma zdjęcie swojego ogrodu to można wysłać na priva.

Ja przymierzam się do tarasu zrobionego z okrąglaków dębowych o
zróżnicowanej średnicy, między to kostka granitowa, a wolne przestrzenie
może wypełnię drobnym kamykiem. Widziałm coś takiego na obiekcie
rekreacyjnym i moim zdaniem wyglądało ciekawie iładnie się komponowało z
otoczeniem. Myślę, że pod taki taras warto by dać jakiś przepuszczalny
materiał, aby woda deszczowa się nie zatrzymywała.

Pozdrawiam
Violetta

Uschniety bambus
Chwalę się
Zakup kosiarki spalinowej co polecacie ???
Pierwsza piwonia
budleja