Technika sępienia

121. Data: 2004-12-12 22:24:11

Temat: Re: Technika sępienia-zdjęcia
Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> A dziekuję, bardzo fajna odpowiedź, problem z tym, ze ja oka nie mam więc
> poprawić nie potrafię, trudno fotografem amatorem nawet nie jestem, nie
> widzę tej utraty ostrości po prostu :(
>
> Pozdrawiam
> Kaśka

Nie masz oka ?! :-(((

Pozdrawia z dwoma boletus

122. Data: 2004-12-12 22:34:09

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Rrównież sobie nie wyobrażam, ja nawet sama nie zmiejszam i nie odciążam
> tylko Web Album Generator za mnie to robi,

za leniwa jestem

> Pozdrawiam
> Kaśka

To akurat dobrze pamiętam.

Pozdrawia wizytowo boletus

123. Data: 2004-12-12 23:39:30

Od: Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

Bogusław Radzimierski wrote:

> Ale istnieje na to rada - wyostrzenie obrazu w
> programie graficznym (opcja "Sharpen" lub "Wyostrz"). Każdy program do
> obróbki zdjęć posiada taką opcję i prócz zmiany wymiarów obrazka i
> właściwego wykadrowania (ew. korekcji barwy i kontrastu) należy do
> obowiazkowych czynności, które przed wysłaniem na serwer wypadałoby
> wykonać. Jeżeli ich nie zrobimy to nigdy nie osiągniemy dobrego efektu.

To jest bardziej skomplikowane. Moje doswiadczenie pokazuje, ze sa
zdjecia, ktore na "sharpen" traca na jakosci. Moze nawet nie na
jakosci, bo jak ja zdefiniowac, ale po prostu robia sie brzydsze.

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

124. Data: 2004-12-12 23:55:27

Od: r...@t...net.pl (Bogusław Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> zdjecia, ktore na "sharpen" traca na jakosci. Moze nawet nie na
> jakosci, bo jak ja zdefiniowac, ale po prostu robia sie brzydsze.

Zgoda, dlatego czasami też rezygnuję z tych czynności, ale nie chciałem
się zbytnio rozwodzić na ten temat.
Pozdrawiam, Bogusław

125. Data: 2004-12-13 06:27:25

Od: "Maria Maciąg" <m...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bogusław Radzimierski" <r...@t...net.pl> napisał

> Mario, od tego jest zima, jak masz wprawę to trzy minuty na zdjęcie
> wystarczy :-)

Pozornie. Ten czas może nie być tak znaczący przy małej ilości zdjęć. Zima?
Zima nie jest dla mnie czasem bez kwitnących roślin. Kwitnie teraz
większość epifitów (i nie tylko), wiele roślin po raz pierwszy i chcę to
udokumentować. Po trzecie uważam, że Internet jest zapchany pięknymi
albumami. Nie mnie się z tym mierzyć. Wolę ten czas poświęcić na opisanie
kolejnej mniej znanej rośliny i o moich z nią doświadczeniach. Moja strona
żyje i wciąż się rozwija, wystarczy wejść na 'Nowości'. Dodaj do tego
obfitą, związaną z nią korespondencję. Zwyczajnie, co innego jest dla nas
ważne :-). Ale gratuluję i podziwiam :-).

Z pozdrowieniami, Maria

126. Data: 2004-12-13 06:32:14

Od: "Maria Maciąg" <m...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> napisał w wiadomości

> sobie,

> Rrównież sobie nie wyobrażam, ja nawet sama nie zmiejszam i nie odciążam
> tylko Web Album Generator za mnie to robi, za leniwa jestem na to :)

Ja jeszcze muszę je podpisać. Nie jestem leniwa, pracuję bardzo dużo i nie
wiem, jak długo jeszcze dam tak radę, ale doba ma tylko 24 godz, a ja mam
jedną parę zmęczonych już oczu.

Z pozdrowieniami, Maria

127. Data: 2004-12-13 07:59:53

Od: "Ewa Szczęśniak" <e...@b...uni.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> wrote in news:SE4vd.28758
$4...@f...columbus.rr.com:

> To jest bardziej skomplikowane. Moje doswiadczenie pokazuje, ze sa
> zdjecia, ktore na "sharpen" traca na jakosci. Moze nawet nie na
> jakosci, bo jak ja zdefiniowac, ale po prostu robia sie brzydsze.

Przewaznie robia sie przekontrastowane..
I faktycznie brzydnš.
Dobrze zrobione zdjecie nie wymaga jakis strasznych procesow przetworczych,
nie popadajmy w przesade.
Pozdrowienia - Ewa Sz.

128. Data: 2004-12-13 20:46:38

Od: Grzegorz Sapijaszko <g...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

"Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> wrote:

> No zobaczymy czy wytłumaczą, ale jak poczytają co ja piszę, to im
> pewnie łapki opadną i nie będą tracić na mnie czasu ;)) Chyba
> niereformowalna jestem ;)

No, mi opadły.. :)

Pozdrawiam,
Grzesiek

PS. A tak po prawdzie, to w skrócie jest to tak: przy zmniejszaniu
obrazka część pikseli wylatuje przez co cały obrazek zdaje się być
mniej ostry. Zastosowanie pewnego rodzaju operacji na pikselach
powoduje zmianę niektórych pikseli -- przez co obrazek znów nabiera
ostrości.
--
Raz sodomita w Udine
Zamiast kozy przygarnął dziewczynę.

129. Data: 2004-12-13 21:05:41

Od: "Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Grzegorz Sapijaszko" <g...@s...net> napisał w
wiadomości news:m2oegyvscx.fsf@sapijaszko.net...
> [...]

> mniej ostry. Zastosowanie pewnego rodzaju operacji na pikselach
> powoduje zmianę niektórych pikseli -- przez co obrazek znów nabiera

Ale jakbyś to w jakis sposób zobrazował, może bym zmieniła zdanie, i ręce
wróciłby Ci na miejsce, bo to co mówicie jest logiczne, ale ja chciałbym
zobaczyć czy tę operację na pikselach warto wykonywać. Bo jeśli to taki
efekt na słowo honoru i widoczny tylko dla wybrańców, to po co się trudzić?
Jesli zobaczę róznicę to obiecuję, ze zdjęcia do bazy roślin przygotuję
fachowo i solidnie :)

Pozdrawiam
Kaśka

130. Data: 2004-12-13 21:12:06

Od: "Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "Grzegorz Sapijaszko" <g...@s...net> napisał w
> wiadomości news:m2oegyvscx.fsf@sapijaszko.net...

No i jeszcze raz ja w temacie.
Wy mi panowie wytłumaczcie, dlaczego nikt tych moich zdjęć nie skrytykował,
jak je wieszałam na stronkch, że nie wyostrzone itd.. Może wtedy bym
zwróciła na to uwagę :))

Pozdrawiam
Kaśka

[pomocy] korki do wina