Technologia informacyjna

1. Data: 2003-10-10 16:43:56

Temat: Technologia informacyjna
Od: "Ewa" <e...@i...lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy ktoś mógłby mi dokładnie wyjaśnić: co to jest technologia informacyjna,
a informatyka na czym polega różnica ?

2. Data: 2003-10-10 19:22:37

Temat: Re: Technologia informacyjna
Od: Sławomir Żaboklicki <z...@n...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ewa" <e...@i...lublin.pl> napisał w wiadomości
> Czy ktoś mógłby mi dokładnie wyjaśnić: co to jest technologia informacyjna,
> a informatyka na czym polega różnica ?

Tak z grubsza. Technologia inforamcyjna zajmuje się wykorzystywaniem
narzędzi informatycznych, które tworzy informatyka. Na przykład
struktura Internetu to informatyka, korzystanie z przeglądarki to
technologia informacyjna. Pisanie programu, projektowanie bazy
danych to informatyka, korzystanie z programu, aplikacji bazodanowej
to technologia.

SZ

3. Data: 2003-10-18 16:33:47

Od: chrome_cube <q...@n...o2.pl.bez.no-spam> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2003-10-10 18:43, Użytkownik Ewa napisał:

> Czy ktoś mógłby mi dokładnie wyjaśnić: co to jest technologia informacyjna,
> a informatyka na czym polega różnica ?

Ja bym powiedizał że to prawie to samo, choć technologia informacyjna
bardziej ogólniejsza. No bo : systemy informacyjne zajmują się ogólnie
informacjami i ich przepływem - czy to papierowym czy to komputerowym.
Jeżeli doda się tu technologię to aż się prosi żeby było to komputery,
choć (nie dam głowy) mogą być to też inne przejawy technologii (maszyna
do pisania / kalkulator / ksero / etc). Za to informatyka zajmuje się
wykorzystaniem technologii KOMPUTEROWEJ w systemach informacyjnych.

W angielskim nie ma tego rozróżnienia. Tam są tylko 'information systems'.

chrome_cube

4. Data: 2003-10-18 18:08:31

Od: Grendel <n...@b...to.usenet> szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 18 Oct 2003 18:33:47 +0200, chrome_cube wrote:

> Ja bym powiedizał że to prawie to samo, choć technologia informacyjna
> bardziej ogólniejsza.

informatyka, to nauka o informacji (czym jest informacja, jak się gromadzi
i przetwarza informacje) a technologia, to umiejętności (techne)
wykorzystania narzędzi informatycznych.

> [...]
> do pisania / kalkulator / ksero / etc).

> Za to informatyka zajmuje się
> wykorzystaniem technologii KOMPUTEROWEJ w systemach informacyjnych.

do informatyki nie są potrzebne komputery, choć rzeczywiście - pomagają w
pracy.

--
Grendel

Propozycja współpracy .....
Kursy przygotowawcze.
#PISZE PROGRAMY TP, DELPHI#
Czy ktoś mugłby podać obszerene definicje:
News Test