Teflon

1. Data: 2004-03-22 20:29:23

Temat: Teflon
Od: "Mazik" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czesc! mam pytanko odnośnie teflonu na patelniach. Jest wiadome, ze jesli
zdrapie sie teflon, to nawet najmniejsza ryska moze powodowac reakcje
chemiczne bardzo niebezpieczne dla zdrowia, rokotworcze itd. chcialam
potwierdzenia i szukam po stronach internetowych ale nic konkretnego nie ma.
Czy ktos wie czy rzeczywiscie to takie szkodliwe?

2. Data: 2004-03-22 21:05:06

Temat: Re: Teflon
Od: "L&N lab" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

>Jest wiadome, ze jesli
> zdrapie sie teflon, to nawet najmniejsza ryska moze powodowac reakcje
> chemiczne bardzo niebezpieczne dla zdrowia, rokotworcze itd.

Komu wiadome temu wiadome. Generalnie przesada, dlatego nie możesz znaleźć
potwierdzenia...

pzdr
LN

3. Data: 2004-03-23 00:31:53

Od: "Mazik" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nie, to nie jest _takie_ szkodliwe. Po prostu się _nie_powinno_ i
> tyle.

Hm... jednym slowiem wiecie tyle co ja..:):) poprosze jednak o bardziej
przekonywujace dowody. Najbardziej boje sie tego, ze jestesmy nie swiadomi
zagrozenia, ktore w przyszlosci da o sobie znac..

4. Data: 2004-03-23 12:43:39

Od: "Jarek P." <j...@n...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Mazik" <m...@o...pl> wrote in message

> Czy ktos wie czy rzeczywiscie to takie szkodliwe?

Nie, to nie jest _takie_ szkodliwe. Po prostu się _nie_powinno_ i
tyle.

J.

5. Data: 2004-03-23 23:27:33

Od: "L&N lab" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Hm... jednym slowiem wiecie tyle co ja..:):) poprosze jednak o bardziej
> przekonywujace dowody. Najbardziej boje sie tego, ze jestesmy nie swiadomi
> zagrozenia, ktore w przyszlosci da o sobie znac..

Tak się rodzi popłoch i panika - powiedz mi czy zdajesz sobie sprawę, że
przypalając tłuszcz generujesz akryloamid, akroleinę i inne fajne rzeczy
które to dopiero lubią imprezy typu nowotwory nieżyty etc. Zostaw w spokoju
biedne żelazo czy bierny teflon... No chyba że smażysz na rdzy z
oszczędności...

6. Data: 2004-03-25 05:02:46

Temat: Odp: Teflon
Od: "eracz" <e...@u...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam !!!
Teflin jest bardzo trwałym "zespołem związków chemicznych". Nawet jeśli
dostanie się do organizmu to nic się nie stanie ponieważ kwas żołądkowy nie
będzie w stanie rozpuścić teflonu zatem z organizmu wydalimy teflon w
"całości"

7. Data: 2004-03-25 09:15:23

Od: "Jarek P." <j...@n...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"eracz" <e...@u...com.pl> wrote in message

> Teflin jest bardzo trwałym "zespołem związków chemicznych".

O ile dobrze pamiętam, w tych opowieściach o szkodliwości naczyń z
zarysowanym teflonem chodziło nie o szkodliwość samego teflonu, tylko
o nienadawanie się do kontaktu z żywnością chemicznie przygotowywanej
do naniesienia teflonu powierzchni naczynia. Ale ponieważ nie straszą
o tym tłustym drukiem w kuchennych czasopismach, kobieca prasa nie
zamieszcza mrożących krew w żyłach historii o 5-letniej Marysi, która
po zjedzeniu jajecznicy z zarysowanej teflonowej patelni zapadła na
bardzo groźne samniewiemco, a i jakos nie słychać, żeby w USA ktoś
pozywał do sądu producentów patelni teflonowych, to chyba nie jest to
aż tak bardzo szkodliwe (o ile wogóle).

J.

Kaprogest
torbiel nerki pomocy!