Telefony komórkowe - szkodzą czy nie?

1. Data: 2000-11-08 21:06:04

Temat: Telefony komórkowe - szkodzą czy nie?
Od: cruel_zombie <z...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy ktoś widział na własne oczy naukowy artykuł na temat szkodliwości
używania telefonów komórkowych? Chodzi mi o to czy ponad wszelką
wątpliwość można powiedzieć, że szkodzą. Bo według mojej wiedzy znany
jest wpływ promieniowania elektromagnetycznego na organizmy żywe tylko
na zasadzie: wiadomo, ze wpływa tylko nie wiadomo jak ( w dużym
uproszczeniu bo parę rzeczy jednak wiadomo).
Pytam ponieważ jako posiadacz telefonu znanej firmy (bardzo popularny
model z wbudowaną anteną) dowiedziałem się z bardzo, bardzo dobrze
poinformowanego źródła, że poziom promieniowania emitowanego przez ten
telefon jest tak zastanawiająco wysoki, że będzie wkrótce wycofany z
produkcji.

Pozdrawiam
"Pets are always a great help in times of stress. And in times of starvation
too."--Terry Pratchett, Small Gods--

2. Data: 2000-11-08 23:35:27

Temat: Re: Telefony komórkowe - szkodzą czy nie?
Od: "AK" <a...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wydaje mi sie, ze jezeli telefon dostal homologacje i jest dopuszczony do
spzedarzy prawie na calym swiecie, to nie moze byc az tak szkodliwy jak sie
ostatnio o tym mowi. To ze szkodzi, to prawda, bo takie promieniowanie
elekromagnetyczne, nie moze pozostac bez wplywu na mozg (podgrzewa go
troszke i tyle...).
Ja tez jestem posiadaczem tego telefonu i jezeli okaze sie ze szkodzi to
bede jednym z pierwszych, ktory poda operatora albo producenta do sadu o
odszkodowanie.
Zycze milego uzywania!

Pozdrowienia
Goscinnie z tego konta PK

3. Data: 2000-11-08 23:44:22

Od: "Igor Gnot" <i...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Zapraszam do zapoznania sie z dwoma artykulami na temat szkodliwosci
telefonow komorkowych:

Czy telefonia komórkowa jest bezpieczna ?
http://www.poradnikmedyczny.pl/archiwum_wyn.php3?Ide
ntyfikator=198

Cyfrowa telefonia komórkowa przyjazna dla zdrowia
http://www.poradnikmedyczny.pl/archiwum_wyn.php3?Ide
ntyfikator=199

Pozdrawiam

Igor Gnot
Redaktor Naczelny IPM

4. Data: 2000-11-09 00:07:15

Od: kard. Glemp <k...@u...net> szukaj wiadomości tego autora

In article <8uckqn$j06$1@news.tpi.pl>,
"AK" <a...@p...wp.pl> wrote:
> [...]
dopuszczony do
> spzedarzy prawie na calym swiecie, to nie moze byc az tak szkodliwy

A slyszales kiedys o lapowkach placonych urzednikom Panstwowego Zakladu
Higieny przez zachodnie koncerny za przymykanie oczu na ich oszustwa?
http://www.pmdocs.com hasla:
Kazimierz Karlowski
Jan Ludwicki
mozesz dodac:
confidential

>To ze szkodzi, to prawda, bo takie promieniowanie
> elekromagnetyczne, nie moze pozostac bez wplywu na mozg (podgrzewa go
> troszke i tyle...).

O te "tyle" chodzi. Wlozylbys glowe do kuchenki mikrofalowej?
Pamietaj, komorka ma wznacniacz. Kiedy jestes w aucie albo w windzie
syganl jest duzo silniejszy. A fale dzialaja na mozg, bo jest
on "wodnisty".

> Ja tez jestem posiadaczem tego telefonu i jezeli okaze sie ze szkodzi
> bede jednym z pierwszych, ktory poda operatora albo producenta do
> [...]

Powodzenia. Z procesami znaczy. Z philip morris procesowano sie od
stycznia 1954 roku o wadliwy produkt. I co? dopiero w 1989 wykradziono
im dokumenty i zaczelo sie. Ale to wzielo pol wieku. Teraz podpisuja
sami ugody bez wyrokow i uciekaja do Polandii.

Ja widzialem. Publikowane w Europie, bo w USA media sa w posiadaniu
biznesow. Kiedy ABC chcialo zrobic badania to im zadne laboratorium w
USA nie chcialo zrobic.

Chodzi mi o to czy ponad wszelką

Absolutnie tak. Najlepiej nie uzywac.

>Bo według mojej wiedzy znany

Bo producenci placa Michnikowi za niepisanie.

przewaznie robia to po cichu. Mnie to nie dziwi. Wiecej:
http://www.angelfire.com/nj/papierosy

Miro

Sent via Deja.com http://www.deja.com/
Before you buy.

5. Data: 2000-11-09 07:21:16

Od: "Pipok" <T...@r...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Ja tez jestem posiadaczem tego telefonu i jezeli okaze sie ze szkodzi to
> bede jednym z pierwszych, ktory poda operatora albo producenta do sadu o

No to już możesz składać pozew, bo japończycy jakiś czas temu opublikowali
raport na temat szkodliwości telefonów komórkowych i wynika z niego że przy
regularnym i częstym używaniu telefonu bardzo szybko można zaobserwować
zmianę w mózgu. Niestety źródeł nie podam bo czytałem to kiedyś w jakiejś
gazecie (bynajmniej nie skandalizującym brukowcu).
Pipok.

6. Data: 2000-11-09 08:26:58

Temat: Re: Telefony komórkowe - szkodzš czy nie?
Od: Michal <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

cruel_zombie wrote:

> [...]
> poinformowanego źródła, że poziom promieniowania emitowanego przez ten
> telefon jest tak zastanawiająco wysoki, że będzie wkrótce wycofany z

Ten telefon zostal wycofany z rynku niemieckiego (chodzi o Nokie?:)) i
pojawil sie w "promocji" w naszym kraju. Nie trudno sie domyslic, ze
moglo chodzic o pozbycie sie z magazynow tych aparatow. Zdania na temat
tego urzadzenia slyszalem rozne, tzn. jedni twierdza, ze emituje zbyt
silne promieniowanie, inni natomiast, ze wbudowana antena ogranicza
zasieg. Nadmienie, ze nie bylem nigdy uzytkownikiem tego typu Nokii,
wiec to, co napisalem pochodzi z podslyszanych opinii.
Jako osoba spoza znawcow tematu szkodliwosci promieniowania, moge
jedynie podzielic sie moimi przemysleniami na ten temat. Dlugo przyjdzie
nam czekac na obiektywne wyniki badan, a moze w ogole sie ich nie
doczekamy. Dzisiaj tak wiele czynnikow ma negatywny wplyw na nasz
organizm, ze bardzo trudno jest selektywnie dopatrywac sie
poszczegolnych z nich. Zwlaszcza, ze sam telefon komorkowy nie ma
silnego niekorzystnego oddzialywania na nasze cialo, a przyczyna raka
czy innej choroby zaobserwowanej po latach uzytkowania tego urzadzenia,
bedzie niezwykle trudna do stwierdzenia (i moze byc uwarunkowana
uzywaniem telefonu). Dlatego sadze, ze nie uda sie jednoznacznie ustalic
szkodliwego wplywu telefonow na zdrowie. Sam jestem uzytkownikiem
"komorki" jednak staram sie rozmawiac przez nia jak najrzadziej. W koncu
przykladac sobie nadajnik do glowy to chyba nienajlepszy pomysl,
niezaleznie od madrych zdan na ten temat; ~takie prymitywne myslenie :->

Pozdrawiam
Verset

7. Data: 2000-11-09 09:21:51

Od: "roger" <r...@e...put.poznan.pl> szukaj wiadomości tego autora

Nokia 3210?

Napiszcie coś dokłądniej please, bo w piątek mam go kupic ....

rgr

8. Data: 2000-11-09 13:37:31

Od: "Deibral" <d...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nokia 3210?

Z tego co slyszalem to ten bardzo dzisiaj powszechny telefon ma pewna
wede(zalete?). Mianowicie nie ma antenki. Wszystko byloby ok, ale....W
wyniku tego poziom nasilenia fal jest wyzszy, a co za tym idzie bardziej
odzialywuje na otoczenie w tym Twoja glowke. Powoduje to podobno podnoszenie
sie temperatury mozgu (co powoduje jakies komplikacje - raka? [Jeniffer
Lopez?:)))))]). Ze strony technicznej to trzebaby popytac spejalistow. Ja
tylko to gdzies slyszalem.

Z pow.
Deibral

9. Data: 2000-11-09 21:18:50

Od: "AK" <a...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

To ze one szkodza tojest jasne, ale dlaczego wszyscy uwazaja, ze akurat
N3210 ma szkodzic bardziej, sa tez inne telefony bez anteny i o tym nie
slychac!
PZDR PK

10. Data: 2000-11-09 21:20:30

Od: "AK" <a...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

To Simens C(M)35i tez jest wycofany z jakiegos rynku, ze mozna go kupic w
promocji?
PZDR pk

Użytkownik "Michal" <m...@t...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> przykladac sobie nadajnik do glowy to chyba nienajlepszy pomysl,
> niezaleznie od madrych zdan na ten temat; ~takie prymitywne myslenie :->

szpital w Elku i Goldapii
Gdzie badania hormonów
zbieramy oferty dla srodowiska medycznego
dwójka
Przegroda nosowa - skrzywienie