Tematy okołoprzedszkolne

1. Data: 2007-07-23 20:48:01

Temat: Tematy okołoprzedszkolne
Od: Paulinka <paulinka503@precz_ze_spamem.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Sezon ogórkowy w pełni, ale może się ktoś podzieli doświadczeniem już teraz.
Młody od września idzie do przedszkola będzie miał wtedy 4,5 roku.
Dzieciak jest samodzielny (ubiera się, myje, je). Nie mam pojęcia, co go
czeka, jak go przygotować przede wszystkim dlatego, że to już stary koń
i pewnie większość dzieci w jego grupie zna reguły panujące w
przedszkolu. Spotkanie rodziców planowane jest dopiero na 3-go września.
Chciałabym mu opowiedzieć, jak to będzie mniej więcej wyglądało, ale nie
mam zielonego pojęcia. Może się ktoś podzieli doświadczeniami starszego
przedszkolaka.

--

Paulinka

2. Data: 2007-07-24 05:28:40

Temat: Re: Tematy okołoprzedszkolne
Od: P...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

Paulinka napisał(a):

> Może się ktoś podzieli doświadczeniami starszego
> przedszkolaka.

Ogólnie: wszystko jest dla ludzi :)

--
P. Jankisz, co z dziećmi zaliczył 3 przedszkola
tylu idiotów" Stanisław Lem

3. Data: 2007-07-24 16:36:38

Od: dircik <d...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 23 Lip, 22:48, Paulinka <paulinka503@precz_ze_spamem.wp.pl> wrote:

> Chciałabym mu opowiedzieć, jak to będzie mniej więcej wyglądało, ale nie
> mam zielonego pojęcia. Może się ktoś podzieli doświadczeniami starszego
> przedszkolaka.

Moje dwa przedszkolaki przeżyły początek bezproblemowo, choć syn nie
należy do osób,
które łatwo przeżywają zmiany i nie był bardzo samodzielny (miał 3
lata i 4 miesiące).
Oboje byli przyzwyczajeni do tego, że zostają pod opieką innych osób -
i to chyba było najważniejsze.
Oboje startowali nie od września, co ja postrzegam jako plus. Wy też
wykorzystacie częściowo ten atut, że cała grupa powinna
świetnie się już bawić a nie płakać i Twojemu synowi ten nastrój też
się powinien udzielić.
Ja wypytałam wcześniej szczegółowo o rozkład dnia i dzieci znały go z
wyprzedzeniem - być może
jest taka możliwość mimo wakacji jeszcze - u nas przedszkola zwykle
dyżurują w lipcu
lub sierpniu, więc warto zadzwonić i dopytać. Może jest możliwość
uczestnictwa w jakichś zajęciach
na godzinkę dwie.

Jest też sporo lektur "uświadamiających: przyszłe przedszkolaczki.
Wygooglałam na przykład:
http://www.merlin.com.pl/frontend/browse/product/1,4
11858.html#fullinfo
czy
http://www.merlin.com.pl/frontend/browse/product/1,4
47630.html#fullinfo
bo na Kamyczka 4 ipół latek to już chyba zbyt poważny.

Pozdrawiam,
Dorota

4. Data: 2007-07-24 16:58:03

Od: Paulinka <paulinka503@precz_ze_spamem.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

dircik pisze:

> [...]
> wykorzystacie częściowo ten atut, że cała grupa powinna
> świetnie się już bawić a nie płakać i Twojemu synowi ten nastrój też

Widzisz nawet o tym nie pomyślałam :)

> [...]
> dyżurują w lipcu
> lub sierpniu, więc warto zadzwonić i dopytać. Może jest możliwość

Teściowa rozmawiała z panią dyrektor, bo przedszkole znajduje się 50m od
jej domu. Muszę tam jednak zadzwonić osobiście i zapytać o konkrety.

> [...]
> http://www.merlin.com.pl/frontend/browse/product/1,4
47630.html#fullinfo
> bo na Kamyczka 4 ipół latek to już chyba zbyt poważny.

Dzięki, dobry pomysł na pewno wykorzystam :)

--

Paulinka

5. Data: 2007-07-26 07:06:04

Od: "MONI|<A" <moni|<...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Może jest możliwość
>uczestnictwa w jakichś zajęciach na godzinkę dwie.

To jest bardzo fajny pomysł. Ja podobnie zrobiłam z moją starszą córeczką.
Najpierw poszłam z nią do przedszkola porozmawiać tylko z Panią Dyrektor i
pooglądałyśmy sobie sale, mała wciągnęła się na godzinkę w zabawę z innymi
dziećmi. Na drugi dzień tylko rozmawiałyśmy w domu co jej się podobało, co
widziała ciekawego.
Na trzeci dzień była znowu godzinka w przedszkolu na prośbę dziecka, a
później przez pół roku po 4 godz.dziennie
I raczej trzeba sie przygotować że często po 5 dniach regularnego chodzenia
do przedszkola może przyjść kryzys.
Uprzedzała mnie o tym opiekunka grupy córeczki i faktycznie tak w naszym
przypadku było, na początku bardzo chętnie córka chodziła do przedszkola po
pierwszym weekendzie nie chciała wracać do przedszkola.
Ale porozmawiałyśmy, ja specjalnie też na nią nie naciskałam i po paru
dniach było ok.

Pozdrawiam

Monika

Buty "Bartek"