Re: Tematy zastępcze

From: Silvio Balconetti <s...@i...invalid>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: Tematy zastępcze
Date: Sun, 19 May 2019 19:35:39 +0200

Am 19.05.19 um 02:44 schrieb j...@o...pl:

> To są takie:
>
> Znajdujemy paru pedofilii wśród księży i postponujemy to na wszystkich księży,
> a przez "ekstrapolację" na wszystkie osoby duchowne i wszystkie uduchowione.
>
> Znajdujemy przypadek, że Polański wziął na siłę jakąś jedną małoletnią osobę
> i okrzykujemy go pedofilem, choć cała prawda jest taka, że to tylko przypadek,
> który nie upoważnia do określania go po 30-tu latach bezprzypadkowości
> tym "zaszczytnym", zaszczutym mianem.
>
> Znajdujemy przypadek pedofila artysty Michaela Jacksona, i zastanawiamy się,
> [...]

Cos ci sie kolego pomieszalo. Nikt chyba nie twierdzi, ze wszyscy ksieza
to pedofile. Chodzi o to, ze ksieza pedofile znajdowali ochrone w swojej
instytucji, byli przenoszeni z parafii do parafii, doniesienia o ich
czynach nie byly kierowane do organow scigania, a jesli wyszly poza mury
koscielne, to byly traktowane jako atak na kosciol i chrzescijanstwo.

Pedofile zdarzaja sie w innych srodowiskach, ale z reguly trafiaja przed
oblicze Temidy. Jeszcze dwie roznice - zadne srodowisko zawodowe
(rezyserzy, piosenkarze, gornicy, nauczyciele, hutnicy, pisarze,
kierowcy wyscigowi, aktorzy itd.) nie tworzy miedzynarodowej organizacji
miedzynarodowych, ktore broniloby i chronilo ich interesow oraz ukrywalo
przed prawem panstwowym. Zadna inna grupa zawodowa nie rosci sobie
pretensji do kierowania ludzkimi sumieniami, oglaszania sie najwyzsza
intancja moralna i wyrocznia co jest dobre i zle.

Amen.
--
saluto
Silvio Balconetti