Tempo przemiany materii

1. Data: 2001-11-05 12:40:11

Temat: Tempo przemiany materii
Od: "vert" <f...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

W ostatnich czterech miesiacach postanowilem lekko zmienic swoja wage, no i
udalo mi sie stracic 30 kg. Wychodzi z tego, ze w ciagu tygodnia tracilem
kolo 2kg: jadlem dziennie okolo 700kcal, codziennie cwiczylem dosyc duzo,
jezdzilem na rowerze i takie tam... No i teraz, poniewaz juz nie mam nawet z
czego chudnac, chcialbym juz przejsc do normalnego odzywiania. Tylko
poniewaz moja dieta byla troche radykalna i tempo spadania wagi duze, mam
kilka pytan, by uchronic sie przed efektem jo-jo: ;-)))
1. Po jakim mniej wiecej czasie tempo przemiany materii wraca do normalnego,
tzn. organizm przyzwyczaja sie do nowej wagi?
2. Czy powinienem stopniowo zwiekszac ilosc spozywanych kalorii? Co jaki
czas i o ile zwiekszac?
3. Macie moze jeszcze jakies dodatkowe wskazowki?
4. Mimo, ze wage mam juz normalna: 65 kg przy 173 cm wzrostu (mezczyzna), to
jednak na brzuchu jeszcze troche tluszczu mi zostalo, takze jak usiade to
widac jeszcze na nim faldy, a za to w innych czesciach ciala widac mi kosci
(klatka piersiowa i nogi). Od czego to zalezy? Czy te faldy stopniowo
znikna? Czy sa jakies specjalne cwiczenia na to? (w sumie to szczegol, ale
jestem perfekcjonista i wole miec uczucie kompletnego sukcesu... ;-))) ).
5. Jeszcze mam pytanie o to jaka jest optymalna i minimalna waga dla
mezczyzny o wzroscie 173 cm? Wspolczynnik BMI jest troche dziwny, bo
nierozroznia miedzy kobietami i mezczyznami, a w dodatku diapazon wag jest
dosyc szeroki.

Z gory dzieki za odpowiedzi.

vert

2. Data: 2001-11-09 07:32:23

Temat: Re: Tempo przemiany materii
Od: jotem <j...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Zakres BMI jest szeroki bo i biologia zwykle dopuszcza stosunkowo szerokie
granice. Niestety do obni?onej masy cia?a organizm przyzwyczaja si? raczej
powoli i trzeba si? kontrolowaae. Najlepiej ustaliae sobie samemu zapotrzebowanie
kaloryczne poprzez systematyczne wa?enie, innej metody rzetelnej niestety nie
ma.
jotem

cyprysy na twarzy
objawy