Termin badania 9.08.2006.......no coment......

41. Data: 2006-02-18 19:10:30

Temat: Re: Termin badania 9.08.2006.......no coment......
Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 18 Feb 2006, Dr.Endriu wrote:

> 1) Na Skierowaniu jest napisane że to mają być Piekary. Czy możliwe jest
> udanie się z tym skierowaniem
> do innej kliniki?.

to powinienes przedyskutowac z lekarzem ktory daje skierowanie.
Moze zwloka do sierpnia nie spowoduje pogorszenia Twojego stanu
zdrowia a lekarz kierujacy umowil przyjecie do konkretnej kliniki,
ale jesli nie chcesz czekac mozesz poprosic aby lekarz kierujacy
napisal Ci skierowanie bez podania miasta np. Oddzial Kardiologii
i wowczas mozesz sobie wybrac dowolny oddzial o takim profilu
w wojewodztwie slaskim (wiec nawet w Czestochowie jesli tak taki jest).
Chyba, ze jest to skierowanie typu "na prosbe pacjenta" i Ty
postawiles taki warunek, ze ma byc do Piekar i nigdzie wiecej?
Co wiecej oddzial slaski NFZ powinien zgodnie z rozporzadzeniem
ministra (nie wiem czy juz ono weszlo ale projekt jest) monitorowac
listy oczekujacych i powinien pomoc Ci w razie tak dlugiego czasu
oczekiwania znalezc rownorzedny oddzial oferujacy potrzebna
procedure, w ktorym czas oczekiwania jest najkrotszy.

> Jeżeli jest to proszę o jakieś propozycje klinik, najlepiej najbliżej
> Katowic i Sosnowca.

po pierwsze nie powiedziales jakich klinik - czy dermatologii, czy
chorob zakaznych bo ja mieszkam w Toruniu i mniej wiem co gdzie jest
ale w wojewodztwie kujawsko-pomorskim.

Nie mozesz zapytac o to lekarza, ktory kieruje Cie do kliniki?

P.
--
Piotr Kasztelowicz P...@a...torun.pl
http://www.am.torun.pl/~pekasz

42. Data: 2006-02-18 19:44:14

Od: " chory" <c...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> "Izby lekarskie otrzymują z budżetu państwa środki finansowe na pokrycie
> kosztów tych czynności określonych w ustawie, które dotychczas były
> wykonywane przez organy administracji państwowej."

To dostają , czy nie dostają pieniądze podatników?

I kto wydawanie tych pieniędzy kontroluje?
Kółko wzajemnej adoracji i protekcji - nieprawdaż.

43. Data: 2006-02-18 21:45:51

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 18 Feb 2006, Dr.Endriu wrote:

> oddziałem NFZ
> (lub jakiejś innej instytucji za to odpowiedzialnej), gdyby moja prośba o
> przyspieszenie terminu
> (w wszystko mi jedno której klinice) została odrzucona przez lekarza
> kierującego ?.

lekarz kierujacy nie ma mocy sprawczej aby przyspieszyc
Ci termin, wiec nie moze przyjac lub odrzucic prosby. Moze co
najwyzej wydac Ci skierowanie nie piszac do jakiego oddzialu
rehabilitacji Cie kieruje a Ty mozesz szukac takiego
na terenie Twojego wojewodztwa badz nawet poza Twoim
wojewodztwem, ktory ma mniejsze kolejki

adres Twojego oddzialu NFZ -
http://www.nfz-katowice.pl/

wrazie co pretensje zglaszaj do tych panow
http://www.nfz-katowice.pl/index.php?&k0=1_o_nas&k1=
2_sylwetki

a jesli nie bedziesz zadowolony to jesli wierzyc temu,
co mowili parlamentarzysci PiS i minister w obecnej
chwili NFZ nie jest tak niezalezny ja za czasow SLD
to znaczy, ze mozesz zlozyc skarge na Prezesa Oddzialu NFZ
do ministra zdrowia - przypuszczam, ze za posrednictwem
wojewody slaskiego, ale nie jestem pewny, czy ta
zasada nazdzoru na NFZ-tem przez Rzad RP juz dziala
czy byla to tylko obietnica przedwyborcza
ale ze strony WWW ministerstwa wynika, ze podlega
http://www.mz.gov.pl/wwwmz/index?mr=m11&ms=1&ml=pl&m
i=6&mx=6&ma=8

P.

44. Data: 2006-02-19 15:20:23

Od: "regen" <r...@-...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Artur" <x...@x...xx> napisał w wiadomości
> Uważasz że to jest zdrowa sytuacja ? A moze wszyscy powinnismy udac
> sie na dworzec i tam oczekiwac pomocy ?
> Jako prowadzacy działalnosc gospodarczą płace rocznie około 1800 zł
> na ubezpiecznie zdrowotne, czy to jest mało ? Co otrzymuje w zamian ?

W zamian otrzymujesz system zdrowotny w którym wszystko sie należy wszystkim
na poziomie aktualnej ,światowej wiedzy medycznej za pieniądze dużo mniejsze
niż to jest w normalnych krajach. Ponieważ jest to niemożliwe, braki
pokrywane są z długów zaciąganych przez placówki ochrony zdrowia - za które
nikt nie płaci na razie. Wniosek jest prosty - sytuacja musi się pogorszyć
. Oczywiście szpital nie może odmówić leczenia bo jest to niehumanitarne =
byłaby z tego wielka medialna afera. Fundusz z braku pieniędzy kontraktuje
zbyt małe ilości świadczeń - stąd kolejki. Jeśli część z tych pieniędzy
pójdzie na konieczne procedury , które teraz opłacane są z kredytów ,
kolejki jeszcze się wydłużą - tak myślę.

Tak czy inaczej dopływ pieniędzy spoza systemu ZUSowskiego jest konieczny -
co jeszcze bardziej obciąży podatników. Wszystkie partie zdają sobie z
tego sprawę ale tematu nikt nie chce ruszyć . Bezpieczniej (dla własnych
stołków) wykonywać ruchy pozorowane.

Pozdrawiam
regen

45. Data: 2006-02-19 17:30:55

Od: "Radosław Rossa" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> To dostają , czy nie dostają pieniądze podatników?

Punkt dla Ciebie. Dostają (szczerze przyznam, że nie wiedziałem), ale cały
cytat ze strony MZ wygląda tak:
"Izby lekarskie otrzymują z budżetu państwa (budżet Ministerstwa Zdrowia)
środki finansowe na pokrycie kosztów tych czynności określonych w ustawie,
które dotychczas były wykonywane przez organy administracji państwowej
(przyznawanie prawa wykonywania zawodu lekarza i prowadzenie rejestru
lekarzy, prowadzenie badań dotyczących ochrony zdrowia i wykonywania zawodu
lekarza, sprawowanie sądownictwa lekarskiego w zakresie odpowiedzialności
zawodowej lekarzy oraz sądownictwa polubownego)."
Zatem są to czynności, które tak, czy inaczej wykonywane by były i tak, czy
inaczej pięniądze podatników byłyby na nie wydawane.

> I kto wydawanie tych pieniędzy kontroluje?

Minister?

> Kółko wzajemnej adoracji i protekcji - nieprawdaż

Nie zauważyłem.

Pewnie znowu do czegoś się przyczepisz, a ja chciałem już skończyć... No
cóż.
Tak, czy inaczej pozdrawiam.

Koncentrator tlenu w Warszawie
gdzie kupie Clindamycyne??