Termometr zaokienny

1. Data: 2012-03-01 17:05:27

Temat: Termometr zaokienny
Od: "Feahisim" <h...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam pytanie dotyczące sposobu ochrony termometru przed nasłonecznieniem.
Nabyłem cyfrowy termometr VISION; prostokąt 9 na 10 cm. Moje mieszkanie ma
okna wyłącznie w kierunku zachodnim.
Mam jedno okno dwuskrzydłowe oraz jedno trzyskrzydłowe zagłębione przez
szerokość balkonu.
Przylepiony do szyby okiennej wisiał parę dni ale ponieważ dzień robi się
coraz dłuższy i pozycja słońca zmienia się ostatecznie termometr "popadł" w
dogrzewanie słoneczne.

Proszę o radę czym ewentualnie osłonić termometr jeżeli praktycznie jedyna
użyteczna pozycja zawieszenia go to właśnie do szyby abym widział wskazania.
Jakaś biała osłona, karton, tkanina?

Feah

2. Data: 2012-03-01 17:23:04

Temat: Re: Termometr zaokienny
Od: Krzysztof 45 <m...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

Feahisim napisał(a):
> Proszę o radę czym ewentualnie osłonić termometr jeżeli praktycznie
Co byś nie zrobił i tak wskazanie od zachodu po południu będzie zafałszowane i to
mocno. I juz może
nie tyle co przez operowanie promieni słonecznych, co przez nagrzewania się całej
elewacji budynku.
--
Krzysiek

3. Data: 2012-03-01 17:31:42

Od: czeremcha <1...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 1 Mar, 18:05, "Feahisim" <h...@p...gazeta.pl> wrote:

> Jakaś biała osłona, karton, tkanina?

Folia aluminiowa, żeby odbić promienie słoneczne?

Ania

4. Data: 2012-03-01 21:12:02

Od: Pooh <n...@n...pooh.priv.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 1 Mar 2012 18:05:27 +0100, Feahisim napisał(a):
> Proszę o radę czym ewentualnie osłonić termometr
Proponowałbym jakąś osłonkę.

--
- bo zaburza naturalną kolejność czytania.
- dlaczego?

5. Data: 2012-03-01 23:02:19

Od: "Feahisim" <h...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Pooh" napisał w wiadomości grup

> Proponowałbym jakąś osłonkę.

Super, potwierdzam, że właśnie o to pytałem.
Bez urazy.

Feah

6. Data: 2012-03-02 07:46:49

Od: Przesmiewca <o...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Feahisim" <h...@p...gazeta.pl> napisał(a):

>Super, potwierdzam, że właśnie o to pytałem.
>Bez urazy.

No dowiedziales sie, ze ma to byc oslonka :)

7. Data: 2012-03-02 08:56:17

Od: Kris <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu czwartek, 1 marca 2012, 18:05:27 UTC+1 użytkownik Feahisim napisał:

> Proszę o radę czym ewentualnie osłonić termometr jeżeli praktycznie jedyna
> użyteczna pozycja zawieszenia go to właśnie do szyby abym widział wskazania.
> Jakaś biała osłona, karton, tkanina?

Kupic termometr z bezp[rzewodowym czujnikiem zewnetrznym i ten czujnik umiescic na
nienasłonecznionej scianie

8. Data: 2012-03-02 09:08:35

Od: ZbyszekZ <z...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> użyteczna pozycja zawieszenia go to właśnie do szyby abym widział wskazania.

Nie napisałeś na którym piętrze, różnica między poziomem gruntu a 10 piętrem może
sięgać kilku stopni.
Żadna osłona nic nie pomoże na termometr zaokienny. Jedyne co faktycznie działa to
odsunięcie od jakiejkolwiek ściany, osłonięcie od bezpośredniego słońca z
zapewnieniem przewiewu powietrza o np. tak:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Klatka_meteorologiczna
Inaczej temperatura wskazywana przez urządzenie ma bardzo nieprecyzyjny odczyt.
Jeśli miernikowi nie możesz zapewnić idealnych warunków szukaj jakiegoś rozsądnego
kompromisu np. czujnik bezprzewodowy umieszczony w dobrym miejscu albo pogodzenie się
z faktem że w miarę poprawny odczyt masz tylko wcześnie rano.
--
ZZ@private

9. Data: 2012-03-02 19:21:12

Od: "Feahisim" <h...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "ZbyszekZ" napisał w wiadomości grup
discussion-forums@ynbo9...

> Nie napisałeś na którym piętrze, różnica między poziomem gruntu a 10
> piętrem może sięgać kilku stopni.

Informacje dodatkowe, mieszkam na dziewiątym piętrze. Tymczasem nie będę
kupował następnego termometru (z zewnętrznym czujnikiem), chciałem mieć
jakiś do zwykłej codziennej obserwacji temperatury.

> Żadna osłona nic nie pomoże na termometr zaokienny. Jedyne co faktycznie
> działa to odsunięcie od jakiejkolwiek ściany, osłonięcie od bezpośredniego
> słońca z zapewnieniem przewiewu powietrza

Cóż, specjalnej klatki na balkonie nie wybuduję. Pierwsze zdanie powyższego
cytatu jest w bardzo kategorycznym tonie; naprawdę żadna?
Termometr raczej nie cierpi od nagrzanej ściany bo jest na szybie a
najbliższa ściana to akurat ta, której zachodzące słońce nie nagrzewa.
Jednak brzeg okiennej szyby gdzie go przykleiłem już tak (po pewnej
godzinie).

> pogodzenie się z faktem że w miarę poprawny odczyt masz tylko wcześnie
> rano.

Prawdę mówiąc te poranne i dopołudniowe odczyty (powtarzam, okna tylko na
zachód) najbardziej mnie interesują. Obawiam się nie tyle zafałszowania
pomiaru przy zachodzącym słońcu tylko w ogóle jakiegoś nieodwracalnego
uszkodzenia elementu czujnika przez nadmierną ekspozycję słoneczną.
Proponowana w sąsiednim poście folia zapewne odbija światło ale (jak to
folia) jest przewodnikiem ciepła i raczej nie pasuje do koncepcji.
Moim pomysłem jest osłonka z jakiegoś izolatora (jasny materiał, tekturka,
itp.) i oczekiwałem podpowiedzi spośród takich właśnie materiałów.
Gdyby komuś jeszcze coś przyszło do głowy - ale jednak do zastosowania dla
tego konkretnego termometru - to bardzo proszę.

Feah

10. Data: 2012-03-02 20:16:02

Od: Pooh <n...@n...pooh.priv.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 2 Mar 2012 20:21:12 +0100, Feahisim napisał(a):
> Proponowana w sąsiednim poście folia zapewne odbija światło ale (jak to
> folia) jest przewodnikiem ciepła i raczej nie pasuje do koncepcji.

Ogólnie chodzi o to, żeby od osłonki była odpowiednia odległość - aby
cyrkulujące powietrze owiewało osłonkę i szło do góry nie wpływając na
odczyt.
Odczyt będzie jednak w Twoim przypadku sfałszowany ciepłym powietrzem od
nagrzanego parapetu - albo z tym się pogodzisz, albo osłonka będzie też
osłaniała parapet.

--
Obnoszenie się z osobistymi preferencjami heteroseksualnymi uważane jest
za obsceniczne i niesmaczne. Jeżeli natomiast ktoś rozgłasza fakt bycia

zawór bezpieczeństwa
Zegar elektroniczny
Domofon na kartę zblizeniową zamiast na klusz w bloku,
Jaka taryfa do karty SIM w centralce alarmowej?
roznica w prasowaniu zelazkiem zwyklym, a zelazkiem z generatorem pary