Test - Jacek

1. Data: 2000-11-01 18:05:46

Temat: Test - Jacek
Od: "RS/Szymon" <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam !

Wybaczcie ze robie taki maly test
Poniewaz mialem problemy wyslac cokolwiek
na grupe z - news.vogel.pl
wiec po wymianie paru postow z Jackiem
przeszedlem na - news.onet.pl

Jezeli przeszlo to jest OK :-))

--

Pozdr.dla Wszystkich
- RS/Szymon

2. Data: 2000-11-02 12:53:29

Temat: Re: Test - Jacek
Od: NeoN <r...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

RS/Szymon wrote:

> Witam !
>
> Wybaczcie ze robie taki maly test
nie ma sprawy :-)
> Poniewaz mialem problemy wyslac cokolwiek
> na grupe z - news.vogel.pl
niestety...... ja tez mam problemy z polaczeniem sie z domu, przez
wszystkie znane mi serwery NEWS -z pracy ok. moze dlatego, ze SDI
> wiec po wymianie paru postow z Jackiem
> przeszedlem na - news.onet.pl

a to ciekawe, sprawdze
> Jezeli przeszlo to jest OK :-))

ok :))

W.

3. Data: 2000-11-02 16:30:06

Od: Jacek Kruszniewski <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

> niestety...... ja tez mam problemy z polaczeniem sie z domu, przez
> wszystkie znane mi serwery NEWS -z pracy ok. moze dlatego, ze SDI

Wojtku - to dlatego że z 0202122 nie masz zawsze tego samego IP tylko
przydzielanego z pewnej puli. Z tego względu dużo serwerów zaczyna
blokować do serwerów news anonimowy dostęp. Przy SDI jak i innym
stałym łączu komputer lubrouter z maskaradą na podsieć ma stały adres
IP, i przy jakimkolwiek włamaniu z takiego IP - policjawie gdzie
zapukać :-)

Szymon dlatego połączył sięz news.onet.pl bo ma tam konto
r...@p...onet.pl , inn nie podłączą się - chyba że założą sobie
tam konto. To takie coś za coś :-)

Z vogelem jest podobnie - musisz zapranumerować gazetę (bo to
wydawnictwo - Chip i inne), a potem oni dadzą ci użytkownika i hasło.

W news.tpi.pl jest jeden problem (choć może to być jego atutem),
obsługuje
bardzo dużo grup - ponad 40 000 grup dyskusyjnych, a na samym początku
system
musi odczytać nazwy wszystkich grup - jak to łatwo zauważyć trwa to
bardzo
długo :-(

np: nasza grupa ma 15 znaków (bajtów) do tego niech ma bajty na
ilość zawartych wiadomści, jeżeli przyjć wielkoś 20 bajtów na grupę to
mamy
860 000 bajtów czyli ok 840 kB, jeszcze do tego dochodzi obsługa
protokołu
no to mamy przy szybkości modemu 56700 - niech będzie to realna
przepustowość
3 kB/s (z modemu to jest bardzo dobra szybkość) wynosi to 280 sek ( ok.
5 minut ). Niestety trwa to znacznie dłużej do pół godziny nawet.

> a to ciekawe, sprawdze

Musisz mieć u nich konto :-(

Jacek

4. Data: 2000-11-02 19:03:01

Od: "RS/Szymon" <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

NeoN wrote:

> nie ma sprawy :-)
> niestety...... ja tez mam problemy z polaczeniem sie z domu, przez
> wszystkie znane mi serwery NEWS -z pracy ok. moze dlatego, ze SDI
> >
> a to ciekawe, sprawdze

aby korzystac z news.onet.pl to musisz miec konto lub
go zalozyc
pocztaj co pisza :

Żeby korzystać z programu do czytania niusów (klienta NNTP),
trzeba go najpierw skonfigurować. Nie jest to trudne - jako
"serwer" wpisz: "news.onet.pl", zaznacz "ten serwer wymaga logowania",
podaj nazwę konta, które masz w OnetPoczcie (np. x...@p...onet.pl),
a jako hasło - twoje Onet_hasło.
W nazwie konta należy umieścić nazwę serwera
(priv1.onet.pl...priv7.onet.pl),
na którym to konto istnieje. Nie należy tu wpisywać domeny 'poczta.onet.pl'.

--

Pozdr. - RS/Szymon
r...@p...onet.pl

5. Data: 2000-11-03 07:57:18

Od: "RS/Szymon" <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jacek pisze :

> [...]
> 3 kB/s (z modemu to jest bardzo dobra szybkość) wynosi to 280 sek ( ok.
> 5 minut ). Niestety trwa to znacznie dłużej do pół godziny nawet.

Wojtku duze brawa dla Jacka :-)
wytlumaczl super na czym spawa polega
i dlaczego mamy klopoty
No ale w koncu On w tym siedzi na codzien

--

Pozdr. - RS/Szymon
r...@p...onet.pl

6. Data: 2000-11-03 09:34:20

Od: NeoN <r...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

RS/Szymon wrote:

> Wojtku duze brawa dla Jacka :-)
> wytlumaczl super na czym spawa polega
> i dlaczego mamy klopoty
> No ale w koncu On w tym siedzi na codzien

Jasne
W takim razie nie pozostaje mi nic innego jak kontaktowac sie z grupa
tylko w czasie mojej pracy - on line non stop od 8:30-15:30.
I tu informacja dla ALL jestem i zagladam czesto na kanal irc #inwalida
w tym wlasnie czasie :)

Wojtek

7. Data: 2000-11-03 14:38:39

Od: "RS/Szymon" <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

NeoN wrote:

> W takim razie nie pozostaje mi nic innego jak kontaktowac sie z grupa
> tylko w czasie mojej pracy - on line non stop od 8:30-15:30.

Ja bym chcial tylko przez 2godz.dziennie - on line non stop :-)

> I tu informacja dla ALL jestem i zagladam czesto na kanal irc #inwalida
> w tym wlasnie czasie :)

Oooooooooooooooo jeszcze tego mi brakuje :-))
I SPONSORA :-))))))))

--

Pozdr. - RS/Szymon

8. Data: 2000-11-03 17:49:48

Od: Jacek Kruszniewski <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

RS/Szymon napisał(a):

> Ja bym chcial tylko przez 2godz.dziennie - on line non stop :-)

O to SDI jż się opłaca

Ja tez tam bywam jak jestem na stałym koncie :-)
serwer poznan.irc.pl :-)

> Oooooooooooooooo jeszcze tego mi brakuje :-))
> I SPONSORA :-))))))))

Albo kablówki z internetem - UPC (dawna PTK) ma już koncesje tylko
czekać
jak interek pojawi się w kablówce - i oglądalność TV spadnie :-)

Jacek

SamiSobie - rozne
Społeczne aspekty
Zauważanie problemów.