Re: Testy DLA PAR

From: "Tomasz Kowalik" <t...@k...net.pl>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: Testy DLA PAR
Date: Tue, 23 May 2000 11:41:37 GMT

Świetny pomysł!!! Jak Ci wyjdzie z testów, że pasujecie do siebie
idealnie, to na pewno będziecie strrrasznie szczęśliwi, a jak wyjdzie,
że jesteście kompletnie niedopasowani, to się natychmiast
rozejdziecie!!! Dobrze rozumiem potrzebę takich testów?

Według mnie (nie tylko zresztą) takie testy są w stanie powiedzieć
cokolwiek tylko na temat danej chwili. W momencie, w którym test jest
ukończony - już jest nieaktualny.
W momencie, gdy dowiadujesz się o wyniku - można go wywalić.
I to niezależnie od tego czy jest świetny, fatalny czy taki sobie. W
każdym z tych przypadków wpływa na obie osoby, na ich dalsze postawy.
Podaruję sobie szersze omówienie, jest dość oczywiste.

Uważam, że relacja wymaga budowania jej i dbania o nią. To jest
ważniejsze o0d wszystkiego innego. Relację hodujemy cały czas i nie ma
siły - trzeba ją podlewać, pielęgnować, przycinać niekorzystne pędy,
może szczepić na niektórych gałązkach nowe odmiany itd. itp. W to
wierzę.

W testy nie wierzę. Poznając wynik testu instalujesz sobie
przekonanie, że to prawda.
A z tego wynika obciążenie relacji tym przekonaniem i prawdopodobna
zmiana postawy. Czy zawsze na korzyść ? Czy czasem ? Ja myślę, że
bardzo rzadko...

Pozdrawiam,

TomeK