Re: Testy Ravena

From: "Dorrit" <z...@c...com.pl>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: Testy Ravena
Date: Fri, 26 Jan 2001 17:40:57 +0100

Użytkownik "Piotr Zurek" <p...@r...com> napisał w wiadomości
news:94rdpq$clt$1@news.tpi.pl...

> [...]
> Dzisiaj popoludniu poznam wyniki, i jezeli bede z nich dumny to sie
> pochwale.
> A moze zgodnie z jakas psychologiczno-spiskowa teoria nie dowiem sie ile
> odpowiedzi bylo OK?!?!
> Uslysze tylko jakies psychologiczne bla-bla i bede mogl isc do domu?!?!
> Przeciez gdybym ten test rozwiazal dobrze i dowiedzial sie o tym,
> to wplyneloby to korzystnie na rozwoj mojej psychiki.
> Z drugiej strony... moze rzeczywiscie lepiej nie wiedziec.
> Zobaczymy.
> Dzieki za informacje pomimo iz niewiele mi pomogla.

Spoko! Wydawało mi się, że chodzi Ci o normy do testu. Sam też go nie możesz
interpretować, bo od tego jest psycholog. Test Ravena jest testem do badania
inteligencji, a zwłaszcza jej aspektów niewerbalnych, sprawności rozumowania
abstrakcyjnego, analityczno-syntetycznego. Wyniki surowe przelicza się na
steny i określa liczbowy wskaźnik IQ. Mimo, iż posiada dodatnie korelacje z
innymi testami inteligencji, jest metodą stosunkowo "grubą" w porównaniu z
Testem Inteligencji Wechslera. Test Ravena daje również badającemu pewne
sugestie, co do możliwości występowania organicznych uszkodzeń centralnego
ukladu nerwowego.
Dorrit