Re: Thrombocytopenia - ryzyko agregacji

From: "Maciek" <p...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: Thrombocytopenia - ryzyko agregacji
Date: 29 Jul 2006 11:07:41 -0700

Glupi blad chodzilo oczywiscie o thrombocytemie, ale skopiowalem blad
ktory byl na stronie o oleju z rekina.

Co do pytania, nie biore nic na krzepliwosc poza aspiryna protect i
olejem z ryb (w malej profil. dawce tylko). Raz mi zmierzyli INR gdy
mialem czestoskurcz dostalem wtedy nawet zastrzyk na zmniejsznie
krzepliwosci (nie bralem jeszcze wtedy aspiryny)

Olej z wątroby rekina podobno znacznie zwieksza wytwarzanie min.
trombocytow, wszedzie tez pisze ze ciagle branie go przez okres 30dni i
dluzej moze w rzadkich przypadkach prowadzic do nadmiaru plytek krwi i
tendencji do zakrzepow. Mam juz w tej chwili "PLT" powyzej normy wiec
stad moje pytanie. Biore tez atenolol i dosc czesto odczuwam pieczenia
i lekkie bole nog od czasu kiedy zaczalem go brac. Czytalem tez
publikacje ze zwieksza on agregacje, a poniewaz jest podobny do
propranololu to mysle ze moze tez kurczyc zyly :(

Morfologia:

RBC 5.10
HCT 40.3%
MCV 79* fl