Tkanina na Richelie

1. Data: 2003-06-02 16:03:06

Temat: Tkanina na Richelie
Od: "Bozena Holband" <h...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Na jakiej tkaninie najbardziej udaje się haft Richelie, bo jest kilka
szkół,jedni twierdzą że zwykłe płótno,natomiast inni że bawełna lub len.Ja
zaczynam ten haft chciałabym zrobić dobrze.Proszę o pomoc w tym
temacie.Bożena

1. Data: 2003-06-02 16:16:32

Temat: Re: Tkanina na Richelie
Od: "Mira Z. \(Wrocław\)" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jest taki cienki len, ja własnie taki wyklorzystywałam
na serwetki i obrusy. Haftowałam tez na elanolnie.
Zarno na jednym, jak i na drugim haftowało mi się bardzo dobrze.
Wolę jednak len, bo mozna go wygotować.
jesli chodzi o haftowanie np. poscieli, to najlepsze jest płótno bawełniane.
Pozdrawiam.
Mira Z. (Wrocław)

1. Data: 2003-06-02 22:59:37

Od: "misia31" <m...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Moja mama haftowała na takim płótnie na prześcieradła (chyba bawełniane)
Wyszły same sliczności.

ozdrawiam-Agnieszka/misia31

1. Data: 2003-06-03 05:39:11

Od: "Gocha" <g...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> szkół,jedni twierdzą że zwykłe płótno,natomiast inni że bawełna lub len.Ja
> zaczynam ten haft chciałabym zrobić dobrze.Proszę o pomoc w tym

To zależy na co to ma być. Na pościel lepsze jest płótno bawełniane, na
obrusy len. Jeśli kolorowy - to może być len z domieszkami bo i tak się go
wtedy nie gotuje. No a jeśli np. koszulka dla maluszka to najlepszy batyst.
Ale takiego cuda to ja już dawno nie widziałam w sklepach. Raz mi pani w
sklepie wmawiała, że to batyst. Może i był, ale przy tych batystach jakie
pamiętam z dzieciństwa to wyglądał jak deska.
Gocha

1. Data: 2003-06-03 08:30:45

Od: "skrzacik" <s...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> szkół,jedni twierdzą że zwykłe płótno,natomiast inni że bawełna lub len.Ja
> zaczynam ten haft chciałabym zrobić dobrze.Proszę o pomoc w tym

oprocz tego o czym pisaly moje przedmowczynie, haftowalam jeszcze na
jedwabiu, jedwabnymi nicmi, ale to byla udreka, choc efekt powalal na
kolana. nie byl to czysty jedwab, lecz z jakas domieszka. wyszedl mi sliczny
top z haftem wokol dekoltu.
poza tym haftowalam tez dol spodnicy z pelnego kola (alez tego bylo) z
surowki jedwabnej i tu juz bylo wszystko ok.

powodzenia

skrzacik

7ya
spóźniony prezent na "Dzień Dziecka"