Tłusta pani wypowiada się na temat śmietany.

61. Data: 2012-06-21 15:14:33

Temat: Re: Tłusta pani wypowiada się na temat śmietany.
Od: Animka <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-06-20 22:17, Ikselka pisze:

> Nie musiał być brudasem, może po prostu niedowidział i uważał, że krowa
> jest czysta, no a nie była.

Żeby krowa była czyata to trzeba by ja wyszorowac pod jakimś prysznicem,
w wydezynfekowac to co trzeba, a praede wszystkim osoba dojąca powinna
też mieć wydezynfekowane i umyte ręce. No i zostaje jeszcze zastosowanie
sterylnego pojemnika do którego "wpada" mleko.
O kurczę, ja jednak już wolę mleko ze sklepu, pasteryzowane.

--
animka

62. Data: 2012-06-21 20:48:45

Od: Paulinka <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-06-21 09:51, medea pisze:

> Pogodzę Was ;) - kiedy krowa jest brudna, mleko śmierdzi gnojówką, a
> zajeżdża _krową_, bez względu na poziom czystości krowy. :)

Czuję się pogodzona :)

Największym obrzydlistwem jakie pamiętam z dzieciństwa był zgliwiały
smażony ser mocno doprawiony kminkiem - przysmak mamy i babci.
No i hitem były dziadkowe ciastka na sodzie. Takim ciastkiem można było
zabić, takie było twarde - dziadek leczył zgagę tym sposobem ;)

--
Paulinka

63. Data: 2012-06-21 20:57:08

Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-06-21 22:48, Paulinka pisze:

> Największym obrzydlistwem jakie pamiętam z dzieciństwa był zgliwiały
> smażony ser mocno doprawiony kminkiem - przysmak mamy i babci.

A wiesz, że miałam dokładnie to samo?! Kiedy mama smażyła ten ser, to
musiałam z domu się ewakuować, bo nie mogłam ścierpieć samego zapachu.
Na ocenę smaku się nawet nie zdecydowałam. Teraz trochę żałuję. ;)
Pamiętam, że za zamierzchłej komuny sprzedawali nawet w sklepach taki
ser smażony z kminkiem w plastikowych kubeczkach.

Ewa

64. Data: 2012-06-21 21:02:49

Od: Paulinka <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-06-21 22:57, medea pisze:

> A wiesz, że miałam dokładnie to samo?! Kiedy mama smażyła ten ser, to
> musiałam z domu się ewakuować, bo nie mogłam ścierpieć samego zapachu.

Ja też :)

> Na ocenę smaku się nawet nie zdecydowałam. Teraz trochę żałuję. ;)

Kiedyś byłam mniej odważna w próbowaniu różnych nowych smaków. Co
ciekawe od kiedy się wyprowadziliśmy od dziadków, to mama nigdy więcej
tej potrawy nie robiła. Aż ją z ciekawości zapytam dlaczego :)

> Pamiętam, że za zamierzchłej komuny sprzedawali nawet w sklepach taki
> ser smażony z kminkiem w plastikowych kubeczkach.

Blee ;)

--
Paulinka

65. Data: 2012-06-21 21:26:01

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 21 Jun 2012 22:57:08 +0200, medea napisał(a):

> A wiesz, że miałam dokładnie to samo?! Kiedy mama smażyła ten ser, to
> musiałam z domu się ewakuować, bo nie mogłam ścierpieć samego zapachu.
> Na ocenę smaku się nawet nie zdecydowałam. Teraz trochę żałuję. ;)

Ja się skusiłam, bo moja Teściowa to robiła. I nie żałuję, ze się skusiłam,
Próbowałam sama robić niedawno, ale chyba dziś sery już nie te - wyszło
gorzkie i tyle.
--
XL

66. Data: 2012-06-21 21:57:04

Od: Anai <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 21.06.2012 22:48, Paulinka pisze:
> Czuję się pogodzona :)
>
> Największym obrzydlistwem jakie pamiętam z dzieciństwa był zgliwiały
> smażony ser mocno doprawiony kminkiem - przysmak mamy i babci.

I mojego ojca - smażony z ziemniakami i jajkiem... fuuuj :/

> No i hitem były dziadkowe ciastka na sodzie. Takim ciastkiem można było
> zabić, takie było twarde - dziadek leczył zgagę tym sposobem ;)

a placki na sodzie pieczone na blasze znasz? ;)

Anai

*****e-mail: www.cerbermail.com/?Y8Pg93XYwQ ******gg:1737648******
***** http://photo-of-anai.gu.ma/ *****
"Tylko pokłady bezinteresownego skurwysyństwa mają nieograniczone
możliwości regeneracyjne."

67. Data: 2012-06-22 03:53:25

Od: Aicha <b...@t...ja> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-06-21 22:57, medea pisze:

> Pamiętam, że za zamierzchłej komuny sprzedawali nawet w sklepach taki
> ser smażony z kminkiem w plastikowych kubeczkach.

Teraz tez można trafić, ale za dużo ma dodatków chemicznych. Wolę
własnej produkcji :)

68. Data: 2012-06-22 06:54:11

Od: "Stefan" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Paulinka" <p...@w...pl> napisał w wiadomości
> Największym obrzydlistwem jakie pamiętam z dzieciństwa był zgliwiały
> smażony ser mocno doprawiony kminkiem - przysmak mamy i babci.
Na Śląsku to się zwało hauskiejza czyli ser domowy. Pamiętam jak w 11971
roku przyjechałem do pracy w Katowicach, a tam na sklepowych wystawach takie
spore tace a na nich rozlewająca się masa, maź, wyglądająca jak womity,
przykryta celofanem i prażąca się na słoneczku. Długo trwało, zanim
odważyłem się tego spróbować. Ale jak przeszedłem przyśpieszony, wręcz
błyskawiczny kurs nauki języka śląskiego to rozumiałem - na tasia i kup dwie
rzymuły i kusek hauskiejzy... no i halbe.

pozdr
Stefan

69. Data: 2012-06-22 07:26:36

Od: "Stefan" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Stefan" <s...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> wręcz błyskawiczny kurs nauki języka śląskiego to rozumiałem - na tasia i
> kup dwie rzymuły i kusek hauskiejzy... no i halbe.

Sorry, ja nie z przyszłości, naturalnie 1971 (3 styczeń, na dodatek)
pozdr
Stefan

70. Data: 2012-06-22 18:55:45

Od: margaretha <a...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-06-21 23:57, Anai pisze:

> a placki na sodzie pieczone na blasze znasz? ;)

daj przepis :) Moja babcia podobne robiła.

--
MM

Truskawki - błyskawiczny sorbet lub lody.
cd . słonina
Kruche i słone.
przepis na zawsze żółty naturalny rosół
Jabłka ze skórką?