Re: Tomku Wilicki-opuść tą grupę-prosimy Cię!!!!!

21. Data: 2008-02-09 20:25:54

Temat: Re: Tomku Wilicki-opuść tą grupę-prosimy Cię!!!!!
Od: "Janusz Kornaga" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 06-02-2008 o 22:35:32 tomek wilicki <t...@w...pl> napisał(a):

> http://www.nutritiondata.com/facts-C00001-01c21Ue.ht
ml - mąka razowa

> http://www.nutritiondata.com/facts-C00001-01c22PI.ht
ml - biała mąka

Mnie nie trzeba przekonywać o zaletach pieczywa razowego, od wielu lat
zjadam przede wszystkim razowe, jest smaczniejsze i ma bardzo korzystny
wpływ na funkcjonowanie przewodu pokarmowego, nie wiem, co to zaparcia.
Jeżeli mąka z pełnego przemiału ma 13 - 14% procent białka, to chleb z tej
mąki, zawierający ok. 50% wody musi mieć połowę z tego.

--
Pozdrawiam. Janusz.

22. Data: 2008-02-09 23:33:55

Od: tomek wilicki <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Janusz Kornaga wrote:

> [...]
> Jeżeli mąka z pełnego przemiału ma 13 - 14% procent białka, to chleb z tej
> mąki, zawierający ok. 50% wody musi mieć połowę z tego.

+/- się zgadza. Wychodzi, że 100 gram pieczywa bez dodatku ziaren, nie
licząc też innych dodatków białkowych (ot, chociażby tego co np drożdże
mogą wytworzyć), ma 7 gram białka, ergo 800 gram pokrywa dzienne
zapotrzebowanie. Chleby z dodatkami mają białka lekko licząc 2 razy tyle,
ergo 400 gram pokrywa dzienne zapotrzebowanie, oczywiście ilościowe nie
jakościowe.

--
. Wegetarianizm i Ekologia - http://www.vegie.pl Nie jestem lekarzem .

23. Data: 2008-02-16 18:59:19

Od: "Janusz Kornaga" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 10-02-2008 o 00:33:55 tomek wilicki <t...@w...pl> napisał(a):

> +/- się zgadza. Wychodzi, że 100 gram pieczywa bez dodatku ziaren, nie
> licząc też innych dodatków białkowych (ot, chociażby tego co np drożdże
> mogą wytworzyć)

Drożdże syntetyzują własne białko, ale do tego zjadają białko z mąki,
azotu chyba z powietrza nie biorą.

> Chleby z dodatkami mają białka lekko licząc 2 razy tyle,
> ergo 400 gram pokrywa dzienne zapotrzebowanie, oczywiście ilościowe nie
> jakościowe.

To teoria, takiego chleba raczej nie ma w obrocie. Gdyby był, miał tyle
dodatków białkowych, to i pewnie z jakością tego białka nie byłoby już źle.

--
Pozdrawiam. Janusz.

24. Data: 2008-02-16 19:26:29

Od: "Szczepan Białek" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Janusz Kornaga" <k...@w...pl> napisał w wiadomości

> Drożdże syntetyzują własne białko, ale do tego zjadają białko z mąki,
> azotu chyba z powietrza nie biorą.

Potrzebują na to czasu. Chleb trdycyjny rósł pewnie dobę. Obecnie najwyżej
godzinę. To bardzo istotna różnica. Wszystkie zwierzęta jedzą ziarna
przefermentowane (długie godziny w wolu lub licznych żołądkach). Człowiek
robił to samo (w dzieży). Dzisiejszy chleb i kasze są raczej nijadalne.
Chodzi o to że drozdże mają skrobię zwierzęcą (jadalną dla człowieka) a
ziarna skrobię roślinną (nie kazdy ją trawi).
S*

Re: Tomku Wilicki-opuść tą grupę-prosimy Cię!!!!!
Re: Tomku Wilicki-opuść tą grupę-prosimy Cię!!!!!
Bakterie odporne na antybiotyki
Nocne drętwienie uda
Zakażenie?