Tort lub ala tort

1. Data: 2005-05-13 10:43:35

Temat: Tort lub ala tort
Od: "Jagna " <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Wyszło mi niespodziewane zrobienie ciasta urodzinowego lub szumnie zwiąc
tortu. I tu prośba, przeisu nie mam i czasu na szukanie w necie, bo tort ma
być na wieczór:). Macie jakieś szybkie przepisy? Podzielcie się proszę.
AgaL

2. Data: 2005-05-13 10:56:50

Temat: Re: Tort lub ala tort
Od: Tatiana <yennefer12*antyspam*@go2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 13 May 2005 10:43:35 +0000 (UTC), Waćpanna lub Waćpan *Jagna*, w
wiadomości news:<news:d620cn$ej0$1@inews.gazeta.pl> zawarł, co następuje:

> [...]
> być na wieczór:). Macie jakieś szybkie przepisy? Podzielcie się proszę.

biszkopt przełożyny bitą śmietaną i jakimś owocem z puszki? z galaretką na
wierzchu. zastygnie w lodówce, zdążysz. przepisu chyba nei trzeba.
--
Pozdrawiam, Ti`Ana
"The girl loaded gun, went outside. No one has ever seen her again..."

3. Data: 2005-05-13 11:06:36

Od: "Lolo" <l...@o...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jagna " <b...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> tort ma
> być na wieczór:). Macie jakieś szybkie przepisy? Podzielcie się

Szybkie to nie jest ale za to wiekowe :-D

Tort Camargo
40 dkg. masła świeżego i 40 dkg. mąki kartoflanej dobrze utrzeć na
misce łyżką drewnianą do białości, a wbijając po jednym 10 całych jaj,
każde jajko dobrze rozetrzeć; następnie wsypać 40 dkg. pudru
przesianego razem wszystka lekko wymieszać. Masę wlać w formę tortową,
wyłożoną białym papierem, i wstawić do średnio gorącego pieca na pół
godziny. Tort ten przekłada się kremem kakaowym, na który składa się
40 dkg. obranych, wysuszonych migdałów, które zrumienić w piecu i
utrzeć w moździerzu na olej; 60 dkg. cukru, 11/2 kwaterki wody i 1/2
laski wanilii, zagotować do gęstości pomady; gorący ten syrop wlać do
utartych migdałów i dobrze wymieszać; potem dodać 20 dkg. masła
kakaowego sklarowanego i pół kwarty wody gorącej, którą. wlewać należy
po trochu, i razem wszystko dobrze rozetrzeć na gładką masę. Gdyby
krem się zważył, co się nieraz zdarza, to dodać jeszcze trochę wody
gorącej; wymieszać doskonale, aż zupełnie ostygnie, potem go tak długo
rozcierać, aż zbieleje. Kremu tego nałożyć grubą warstwę, na 2 palce
grubości na jeden rant, nakryć drugim, cały tort posmarować tym samym
kremem i posypać okruchami z masy pozostałej, albo go oszprycować
kremem.

--
Pozdrawiam Lolo
L.O.L.O. Lifeform Optimized for Logical Observation

4. Data: 2005-05-13 11:28:49

Od: j...@w...pl (Joanna Michalska) szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> necie, bo tort ma
> być na wieczór:). Macie jakieś szybkie przepisy? Podzielcie

Witam!
Mam kilka propozycji:

1. Tort biszkoptowy przekładany śmietaną z galaretką i owocami
2. Sernik na zimno trzykolorowy

Ad.1
Ciasto
6 jaj
2 szklanki mąki
1.5 szklanki cukru
1 łyżeczka proszku do pieczenia
tortownica 28 cm

Jaja całe z cukrem wymieszać, dodać mąkę z proszkiem do pieczenia. Przelać
do tortownicy wysypanej bułką tartą i można przykryć ciasto z wierzchu
papierem pergaminowym to nie wyrośnie w taką górkę. Piec około 30 min ja w
elektrycznym piekarniku na termoobiegu 175 st.
Po wyjęciu i ostygnięciu przeciąć na 3 części.

Poncz:
0,5 litra wrzątku
1 cytryna
1 pomarańcza
1 kieliszek spirytusu ( ja czasami daję inny alkochol albo nie daję w ogóle
też jest dobrze)
cukier do smaku

Masa:
1 litr śmietany 30%
2 galaretki dopasowane smakiem do owoców ( rozpuszczamy w 1.5 szklanki
wrzątku)
owoce około 0.5 do 1 kg

Śmietanę ucierać razem z rozpuszczoną i ostudzoną galaretka aż się utwardzi
(ja to robotem ręcznym robię bo w malakserze to się nie zmieści). Następnie
przekładamy placki ,które wcześniej ponczem nasączyliśmy, ubitą śmietaną i
owocami. Na górę najpierw śmietana a potem dekorujemy nie muszą to być tylko
owoce. I wstawiamy do stęrzenia do lodówki. Ten tort dla moich dzieci robię
od lat i zawsze wszystko znika. Robię z owocami sezonowymi a zimą czy na
wiosnę to np. brzoskwinie z puszki albo mrożonew owoce które wcześniej
rozmrażam. Byszny tort z borówkami wychodzi ale maliny truskawki jak również
brzoskwinia też smakują wyśmienicie. Tort jest w słodkości akurat i przez to
tak bardzo smakuje.

Ad 2

75 dkg sera białego
3/4 kostki masła
4 galaretki ( każda w innym kolorze aby kontrastowały)
3 łyżki cukru
2 paczki herbatników

Ser zmielić i utrzeć razem z masłem, następnie podzielić na 3 porcje.
Galaretkę rozpuścić w połowie wody podanej na opakowaniu z 1 łyżką cukru.
Gdy galaretka ostygnie dodać do pierwszej porcji sera i dokładnie wymieszać.
W tortownicy ułożyć wcześniej herbatniki i wylać na to pierwszą warstwę. Po
ostygnięciu następną i jak wszystkie już są wylane i zastygnięte wylewamy na
wierzch galaretkę rozpuszczoną w pół litra wrzątku i przestygniętą. Sernik
wychodzi warstwowy i kolorowy .
Pozdrawiam ze smakiem Asia M. z Olsztyna

5. Data: 2005-05-13 13:34:15

Od: "Marek W." <U...@U...UnosUpamU.UonUetU.UplU> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
ma
> być na wieczór:). Macie jakieś szybkie przepisy? Podzielcie się proszę.

Tort kanapkowy

Dwie paczki pieczywa tostowego żeby w różnych kolorach były :))

no i jakieś past do przełożenia....serowe mięsne warzywne..:))
mozna też posypać serkiem zapiec i podac na ciepło do kolacji

Marek

sernik
Ciekawostka przyrodnicza
sucha pieczeń