Tortilla

1. Data: 2002-02-12 14:02:56

Temat: Tortilla
Od: "Michał Gregorczyk" <m...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam grupowiczów.

Pisze na ta liste po raz pierwszy. Czy ktos zna moze przepis na meksykanska
tortille?

Z góry dziekuje za pomoc.

Pozdrawiam wszystkich
Michał

1. Data: 2002-02-12 14:15:38

Temat: Re: Tortilla
Od: Waldemar Krzok <w...@u...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

"Michał Gregorczyk" schrieb:

> Witam grupowiczów.
>
> Pisze na ta liste po raz pierwszy. Czy ktos zna moze przepis na meksykanska
> tortille?

naleśnik, czy zawartość?

Było ostatnio parę razy. Poszukaj proszę w archiwum (np. google). Jak
nie znajdziesz, to poszukam i skopiuję, ale dopiero z domu, bo teraz
muszę trochę pieniędzy zrobić.

Waldek

1. Data: 2002-02-12 15:06:52

Od: "Michał Gregorczyk" <m...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Chodzi mi o naleśnik. Kupowałem jakies gotowe ale jadą chemią i sa jakies
takie dziwne i postanowiłem poszukac czy ktos ma moze przepis na własnej
roboty.
Dzieki za podpowiedz. Jestem od niedawna na listach dyskusyjnych i jeszcze
nie za bardzo sie w tym wszystkim orientuje ale szybko sie ucze...:)
Byłbym wdzieczny za pomoc.

Z powazaniem
Michał Gregorczyk

1. Data: 2002-02-12 17:42:09

Od: "Bożena" <b...@s...pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witaj :o)))

07.02.2002 o 16:11 byl watek "Placki tortilla" tam byl chyba przepis na
ciasto.

Bozenka z Wilna :o)
ICQ 81838200 http://bozena.samorzad.pw.edu.pl
FAQ : http://bozena.samorzad.pw.edu.pl/faq/index.html
Archiwum: http://niusy.onet.pl/pl.rec.kuchnia

1. Data: 2002-02-12 18:04:49

Temat: Re: Tortilla-OT
Od: "MechaGodzilla" <m...@n...pl.NOSPAM> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Waldemar Krzok" <w...@u...fu-berlin.de> napisał w
wiadomości news:3C69238A.7A572166@ukbf.fu-berlin.de...
> Było ostatnio parę razy. Poszukaj proszę w archiwum (np. google). Jak
> nie znajdziesz, to poszukam i skopiuję, ale dopiero z domu, bo teraz
> muszę trochę pieniędzy zrobić.
>
> Waldek

jak je (te pieniadze) zrobisz podeslij troche.
bardzo prosze.

Mechcia

1. Data: 2002-02-12 19:50:11

Od: waldemar z domu <w...@t...de> szukaj wiadomości tego autora

Michał Gregorczyk wrote:

> [...]
> Dzieki za podpowiedz. Jestem od niedawna na listach dyskusyjnych i jeszcze
> nie za bardzo sie w tym wszystkim orientuje ale szybko sie ucze...:)

a masz!

następnym razem możesz wstukać coś takiego:
http://groups.google.de/groups?q=tortilla+group:pl.r
ec.kuchnia

zamiast tortilla jakieś inne słowo czego szukasz i dostaniesz co chcesz. Bo
o tortillas buritos i innych chili con i senza carne to już tu
dyskutowaliśmy do oporu.

Waldek

> 1.Burritos - kruche placki tortilla nadziewane farszem przyrządzonym ze
> smażonego mięsa, fasoli z dodatkiem ostrych przypraw (chodzi mi o
kompletny
> przepis łącznie z przygotowaniem placka);
placek:
200g mąki kukurydzianej
1 łyżeczka soli
0.25l wody

lub
200g mąki pszennej
1 łyżka stoł. smalcu
1 łyżeczka soli
0.25l wody

zrobić ciasto jak makaronowe, wody po trochu, jak makaron (tylko bez
jaj!)
wałkować między papierem pergaminowym i piec na comal, a z braku
powyższego, na ciężkiej patelni bez tłuszczu. Piec ok. 3min, aż będą
lekko brązowe.
Nadzienie to naprawdę nawinie, czyli róbta co chceta!
Jako podstawa można wziąć mielonkę i potraktować najpierw ogniem, czyli
dobrze podsmażyć, jak dobrze podsmażone, odlewam zbedny tłuszcz i wodę,
jak badziewne mięsko się zlało. Do tego drobniutko pokrojoną cebulkę
(tzn. mięso odsuwam trochę na bok w patelni i podszkliwiam cebulkę).
Dopiero teraz sól, pieprz, papryka, cumin do smaku. W oryginale jest
jeszcze parę innych rzeczy przyprawowo, ale na ogół nie daję. Można
dodać trochę mąki (bardzo trochę), aby związało.
Reszta to smażona fasola, kukurydza, avocado, pieczarki, kawałki
kiełbasy, naprawdę nawinie.
Sos chili dowolnego koloru...

1. Data: 2002-02-12 19:51:11

Od: waldemar z domu <w...@t...de> szukaj wiadomości tego autora

> jak je (te pieniadze) zrobisz podeslij troche.
> bardzo prosze.

niestety wyszły banknoty o nominale 30 EURO, a ich nie chcą brać :-((

Waldek

1. Data: 2002-02-12 21:44:56

Od: Aleksander Kłosiewicz <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja tak nie mogie CZEMU niema racuchów i innych ważnych dodatków
Mc D + KFC + B K
pozdr.Alex
Użytkownik "Bożena" <b...@s...pw.edu.pl> napisał w
wiadomości news:a4bjv7$npm$1@sunsite.icm.edu.pl...

1. Data: 2002-02-12 22:52:48

Od: "Art(Gruby)" <j...@p...net> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 12 Feb 2002 22:44:56 +0100, Aleksander Kłosiewicz
<s...@w...pl> wrote:

>Ja tak nie mogie CZEMU niema racuchów i innych ważnych dodatków
>Mc D + KFC + B K
>pozdr.Alex

Prowokator... ;-)))))

Art(Gruby)
Abyssus abyssum invocat.

1. Data: 2002-02-13 07:21:21

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 12 Feb 2002 22:44:56 +0100, Aleksander K?osiewicz
<s...@w...pl> wrote:

>Ja tak nie mogie CZEMU niema racuchów i innych wa?nych dodatków
>Mc D + KFC + B K
>pozdr.Alex
sam sobie wpisz i wklej, a potem patrz czy jeszcze glowa do
korpusu przytwierdzona, hahaha (skrzeczacy rechot a la
czarownica)

Krysia
K.T. - starannie opakowana

śmietana-skąd wiadomo jaka?
gdzie w Polsce można kupić sok żurawinowy?
Re.Zupa grochowa
Zupa Cebulowa - KREM
Jogurt - a serek domowej roboty