Tragedia z dżemem

1. Data: 2003-07-10 18:34:03

Temat: Tragedia z dżemem
Od: "Dorota***" <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Pocieszycie mnie?
Robiłam wczoraj dżem z porzeczek (żelfix 2w1), czarnej i czerwonej(2 kg
paciary, 2 żelfixy, 1 kg cukru). I się nie zsiadł. Jest półpłynny, ani płyn,
ani dżem.
Czy ktoś z Was tak miał? I co teraz zrobić z tym, co w słoikach-znów wylać i
pogotować, może się zsiądzie, czy pogotować słoiki, czy wyciepać do kosza?
:-(
D.

1. Data: 2003-07-10 20:08:24

Temat: Re: Tragedia z dżemem
Od: Sabinka <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 10 Jul 2003 20:34:03 +0200, "Dorota***" <d...@o...pl> wrote:

>Czy ktoś z Was tak miał? I co teraz zrobić z tym, co w słoikach-znów wylać i
>pogotować, może się zsiądzie, czy pogotować słoiki, czy wyciepać do kosza?

Z żelfiksami to ja nie mialam do czynienia, ale napewno bym nie
wyciepywala do kosza ;) Takie polplynne tez chyba mozna do czegos
wykorzystac. Ja jak bym chciala z tego zrobic dzem - wyciapnelabym
spowrotem do gara i jeszcze zelfixu dodala albo pogotowala w tym garze
tak jak mowisz (czy zelfixy wolno gotowac? - nie znam sie). Dodanie
cukru tez by moglo zagescic... albo porzeczek ;)
Powodzenia, mam nadzieje ze ktos da Ci konkretniejsza odpowiedz. I
wspolczuje problemu... duzo masz tych sloikow?
Acha, a moze te sloiki musza postac zeby to sie skrzeplo?

--
Pozdrawiam, Sabina

1. Data: 2003-07-10 20:18:29

Od: "Dorota***" <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Stały od wczoraj, jeden w lodówce, w sumie 13 (A ja nie splunęłam!!!). Chyba
spróbuję tak , jak mówisz, bo w smaku dobruteńkie, tylko rzadkie.......
Dzięki...

D.

1. Data: 2003-07-10 21:44:08

Od: Sabinka <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 10 Jul 2003 22:18:29 +0200, "Dorota***" <d...@o...pl> wrote:

>Stały od wczoraj, jeden w lodówce, w sumie 13 (A ja nie splunęłam!!!). Chyba
>spróbuję tak , jak mówisz, bo w smaku dobruteńkie, tylko rzadkie.......

Ja to sie wkurzam jak mi sie jeden nie zawekuje i trzeba sloik
zmieniac bo sie okazuje ze cos z nim nie tak ;)

--
Pozdrawiam, Sabina

1. Data: 2003-07-11 06:33:01

Od: e...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> wspolczuje problemu... duzo masz tych sloikow?
> Acha, a moze te sloiki musza postac zeby to sie skrzeplo?

możliwe że gotowałaś te mase z żelfixem za dlugo i te zestalacze straciły swoje
własciwości, wiec raczej nie polecam powtórnego gotowania,
ale do kosza to chyba przesada, takie półpłynne też jadalne i zastosowanie
zawsze się znajdzie :-)

pozdrawiam
emma

1. Data: 2003-07-11 07:54:10

Od: Krzysztof Wróblewski <k...@a...wbc.lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

moja mama miala tak samo w tamtym roku - 30 sloikow dzemu z brzoskwin

1. Data: 2003-07-11 08:26:33

Od: "Dorota***" <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> moja mama miala tak samo w tamtym roku - 30 sloikow dzemu z brzoskwin

I co zrobila?

D.

1. Data: 2003-07-11 08:26:43

Od: "Gośka z Lublina" <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dorota***" <d...@o...pl> napisał w wiadomości
Jest półpłynny, ani płyn,
> ani dżem.

Ja robiłam dwa lata temu truskawki + żelfix i też nic z tego nie wyszło.
Wszystkim wokół wychodzilo a mnie nie. Zjedliśmy rzadkie.
Pozdr. - Gośka (Lublin)

1. Data: 2003-07-11 09:00:43

Od: "Gusia" <a...@S...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> pogotować, może się zsiądzie, czy pogotować słoiki, czy wyciepać do kosza?

moj tatko tez tak kiedys sobie popsul dzem, ale potem takim "dzemem" polewal
sobie racuchy albo nalesniki. Da sie zjesc, nie wyrzucaj :)
Gusia

1. Data: 2003-07-11 09:18:35

Od: Krzysztof Wróblewski <k...@a...wbc.lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

przechowal sie i go zjedlismy