Transgresja

1. Data: 2001-11-27 11:14:25

Temat: Transgresja
Od: "Mania" <c...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Zajmijmy się może najpierw wyjaśnieniem samego pojęcia. Po
przejrzeniu kilku różnych źródeł można dojść do wniosku, że każdy
autor ma duże trudności ze zrozumiałym wyjaśnieniem tego terminu.
Sięgnijmy może najpierw do Józefa Kozieleckiego, który zajmuje się
między innymi właśnie transgresyjną koncepcją człowieka. Pisze on, że
działania zewnętrzne, myśli i przeżycia, w których człowiek
intencjonalnie wychodzi poza granice dotychczasowych doświadczeń i
osiągnięć nazywamy transgresją. Definicja ta jest ścisła i dobra, lecz
nie wszystkim może wydać się zrozumiała.
Spróbujmy więc podjąć jeszcze jedną próbę. Najlepszą w takim wypadku
jest droga niekonwencjonalna. Proszę Cię Czytelniku, abyś wyszperał
sześć zapałek i położył je przed sobą. Rozluźnij się teraz i posłuchaj
jakie zadanie masz do wykonania. Zadaniem Twoim będzie ułożenie ich w
taki sposób (nie łamiąc ich), by powstały cztery trójkąty równoboczne.
Jeżeli w ciągu najbliższej godziny nie uda Ci się tego zadania
rozwiązać (masz- przyznam- niewielkie szanse), to proszę mimo złości:
powróć jeszcze do Heretyka.
Jeżeli Ci się udało to rozwiązać, to gratuluję. Jeżeli przy okazji
tego zrozumiałeś czym jest transgresja, to gratuluję Ci w dwójnasób.
Jeżeli nie, to zajrzyj po prostu na następną stronę Heretyka."
http://www.iglak.pl/heretyk/trans.htm

1. Data: 2001-11-28 08:20:35

Temat: Re: Transgresja
Od: "Nathaniel" <n...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Mania" <c...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> tego zrozumiałeś czym jest transgresja, to gratuluję Ci w dwójnasób.
> Jeżeli nie, to zajrzyj po prostu na następną stronę Heretyka."

Czy wobec tego, mozna mowic o mysleniu taleralnym? W pewnym sensie uwazam,
ze myslenie laternalne stanowi podzbior transgresji. Czy mam racje?

N.

1. Data: 2001-11-29 00:00:58

Od: "sleepindog" <l...@s...dogs.lie> szukaj wiadomości tego autora

to proste wystarczy ulozyc ostroslup:)
ale nie widze tu transgresji tylko matematyke

1. Data: 2001-11-29 01:47:09

Od: "Mania" <c...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik sleepindog <l...@s...dogs.lie> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:9u3tif$f1d$...@n...tpi.pl...
> to proste wystarczy ulozyc ostroslup:)
> ale nie widze tu transgresji tylko matematyke

a może Ty transgresji w ogóle nie widzisz?

Mania

1. Data: 2001-11-29 01:49:15

Od: "Mania" <c...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Nathaniel
> Czy wobec tego, mozna mowic o mysleniu taleralnym? W pewnym sensie
uwazam,
> ze myslenie laternalne stanowi podzbior transgresji. Czy mam racje?

zdaje mi się, że całą kreację można pod transgresję podciągnąć, wraz z
myśleniem lateralnym

1. Data: 2001-11-29 07:32:08

Od: "sleepindog" <l...@s...dogs.lie> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik sleepindog <l...@s...dogs.lie> w wiadomości do grup
> dyskusyjnych napisał:9u3tif$f1d$...@n...tpi.pl...
>
> a może Ty transgresji w ogóle nie widzisz?
>
> Mania

nie wiem co to jest myslenie lateralne ale kreacje to zalezy czy jest sie
behawiorysta czy nie. bo moze kreacja to nic innego tylko odkrywanie?
odkrywanie nieodkrytego to nie jest wybieganie mysla poza rzeczywistosc.
czesc artystow np maluje cos a pozniej patrzy czy to jest piekne ale to nie
jest kreowanie tylko zarzucenie wedki na rzece pelnej rybek. jest tylko
jeden sposob zeby to sprawdzic. czy jednostka ktora nie miala zadnej
mozliwosci kontaktu z otoczeniem, nie znajaca nawet mozliwosci wrodzonych
(oddychanie) swojego organizmu (i nie odbierajaca zadnych bodzcow
zewnetrznych) moze byc kreatywna. czy wogole zajmie sie jakims
przedsiewzieciem. bo jesli nie tzn ze robimy cos z czegos a to nie jest
tworzenie tylko przetwarzanie. no i czy taka jednostka zacznie ?transgresje?
kreujac swoja wlasna rzeczywistosc

1. Data: 2001-11-30 11:43:34

Temat: Odp: Transgresja
Od: Aleksander Nabagło <...@w...krakow.pl> szukaj wiadomości tego autora

!
Użytkownik Mania <c...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:9tvsj9$p88$...@n...tpi.pl...
> [...]
> osiągnięć nazywamy transgresją. Definicja ta jest ścisła i dobra, lecz
> nie wszystkim może wydać się zrozumiała.
Ci, dla ktorych jest niezrozumiala, zawsze pozostana niewolnikami.
Ja bardzo czesto stosuje wobec reklam.
Swiadomie odrzucam tresc reklamy -- jestem jednak
notorycznie nia atakowany na poziomie percepcji.
Mysle pare chwil nad nia -- odkrywam tresc odwrotna
do zamierzen reklamodawcy. Od tej chwili reklama
mniej drazni, utrwala we mnie niechec do reklamowanego
znaku towarowego, stopniowo przestaje nia nia
reagowac. (Istota reklamy jest "2w1", idea "2w1" nie dotyczy
tylko proszku do prania -- jest nieredukowalna wlasciwoscia
reklamy jako takiej i nalezy z tego korzystac wbrew
intencjom reklamodawcy.)

Wracajac do zapalek:
potrzeba 3 zapalek, aby utworzyc 1 trojkat rownoboczny,
2 nastepnych zapalek, aby dorobic drugi trojkat,
ostatnia zapalka, ktora pozostala moze jedynie polaczyc
przeciwlegle wierzcholki tych dwoch, tym samym
dodajc dwa nastepne trojkaty (czyli w dwoch istniejacych
trzeba zobaczyc te dwa brakujace).

.

1. Data: 2001-11-30 23:01:38

Od: "EvaTMKGSM" <e...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Aleksander Nabagło" <...@w...krakow.pl> napisał w wiadomości

[...]

Świetnie powiedziane :)
Wnętrze głowy reklamodawcy można w kilka sekund prześwietlić. I jedynie dobra
jakość towaru każe
mi go kupować, po próbie.
Gdy pojawiły się pierwsze kolorowe reklamy w tv, patrzyłam na nie jako na ładne,
urozmaicające
drobiażdżki.
Teraz jedynie jak na zakłócenie i stratę czasu telewidza.
A na dodatek ta ich agresywność i powtarzalność.
Zauważam reklamy ciekawe, jak np. ostatnia reklama "szeptana" w radio (chyba jakichś
ubezpieczeń;)) - nie zapamiętałam jakich i druga - daewo, z ostatnich dni.
Natomiast co do tego RedBula z innego postu, to musiałam długo sobie przypominać. Po
prostu nie
używam RedBula do dodawania sobie skrzydeł:)
Eva

Ńđî÷íî ďđčîáđĺňĺě âĺíňčë˙ňîđ ÂÖ4-75-12.5 ëĺâűé
Tragedia
Semi/Quasi testy IQ
jakie sa wizje pracy po sadowej ??
filantropia