Trawa

1. Data: 2002-02-06 07:57:36

Temat: Trawa
Od: "POL" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Zamierzam wiosną obsiać działkę trawą (powierzchnia ok. 30a). Czy ktoś może
mi polecić jakiś rodzaj, z którego później będzie piękny trawnik całoroczny.
Jestem z okolic Wrocławia.

POL

2. Data: 2002-02-06 18:43:51

Temat: Re: Trawa
Od: "artur" <o...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mieszanek traw jest dużo zobacz w Castoramie (jest miła obsługa) lub w
Obim.W zależności od zacienienia i funkcji działki dobierzesz trawsko
optymalne.
Zwrócę Ci tylko uwagę że do otrzymania dobrych wyników z trawników (rymło
się:-)) ważne jest podłoże .
Dobrze jest zniwelować i skultywować glębę .

Uwaga!
Zanim zrobisz 9a trawinka zastanów się kto go będzie kosił.

U mnie (też jestem spod Wrocławia) zrobiłem 20a trawnika . Na początek kiedy
zakładałem ogród trawa była dobrym wypełniaczem . Obecnie pozbywam się jej z
powodu koszenia i idzie do kompostownika.Może lepiej byłoby urozmaicić
trawnik rabatami z bylin . Jest to na początku trochę bardziej pracochłonne
w utrzymaniu ( 2 lata odchwaszczania) ale potem nie ganiasz tyle z kosiarką.

z pozdrowieniami
artur
o...@e...pl

3. Data: 2002-02-07 13:29:34

Od: "POL" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzięki Artur za radę, dlaczego planuje aż tak dużo trawy? W chwili obecnej
cała działka jest zaorana i ziemia zplantowana- czeka na jakąś inwestycję.
Boję się, że na wiosnę zacznie pojawiać się chwast, nie chcąc do tego
dopuścic planuje zasianie trawy i niech rośnie. Będą również różnego rodzaju
drzewka, byliny, skalniki itp., jednakże jeszcze w chwili obecnej nie mam
koncepcji. Tą trawę planuje jedynie jako czasową ochronę przed chwastami,
oczywiście z późniejszym pozostawieniem trawnika w sporej części ogrodowej.
Pod obsianie przeznaczę nie 9a a 30 a - jest to oczywiście dużo więcej.

POL

4. Data: 2002-02-07 13:52:45

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...] jednakże jeszcze w chwili obecnej nie mam koncepcji.
Do czasu aż ci się wyklaruje ...

> [...]
ogrodowej.
> Pod obsianie przeznaczę nie 9a a 30 a - jest to oczywiście dużo więcej.
... wstrzymaj się z zakładaniem trawnika. Lepiej wysiać rośliny na nawóz
zielony, skuteczniej chronią przed chwastami. A poza tym, chyba nie wiesz
ile pracy jest przy trawniku aby uchronić go przed zachwaszczeniem.
pozdr. Jerzy

5. Data: 2002-02-07 14:42:45

Od: "POL" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Moja działka to jeszcze jesienią było pole orne, na którym rosło zboże
latem - nawozu to chyba raczej posiada.
Rośliny jako nawóz b. dobra propozycja, ale co ja później zrobię jak stanie
budowla, ciężkim sprzętem typu ciągnik nie będzie jak się poruszać celem
zaorania tego i przygotowania pod właściwa trawę, a i drzewka zamierzam
zasadzić.

POL

6. Data: 2002-02-07 14:56:45

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@m...iupui.edu> szukaj wiadomości tego autora

"POL" <a...@p...onet.pl> wrote in message news:a3tvg6$muc$1@news.tpi.pl...
> [...]
> oczywiście z późniejszym pozostawieniem trawnika w sporej części ogrodowej.

To ja znow powtorze swoje. Ja bym w takiej sytuacji poczekal i zobaczyl
co tam wyrosnie. Wiele z tych "chwastow" to moga byc piekne rosliny.
Wlaczajac w to drzewa i krzewy. A jak trawa sie dobrze rozrosnie, to dopiero
probujac ja zastapic innymi roslinami zobaczysz jaki to straszliwy chwast.

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

7. Data: 2002-02-07 17:38:58

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> To ja znow powtorze swoje. Ja bym w takiej sytuacji poczekal i zobaczyl
> co tam wyrosnie. Wiele z tych "chwastow" to moga byc piekne rosliny.
Tak Michale, masz poniekąd rację ale głównie będą to rośliny ruderalne
przez większość uznane za chwasty. Lepiej wysiać "łąkę". Ale POL o to nie
pytał.

> Wlaczajac w to drzewa i krzewy. A jak trawa sie dobrze rozrosnie, to
dopiero
> probujac ja zastapic innymi roslinami zobaczysz jaki to straszliwy
chwast.
Niestety, trawa to też czasami chwast trudny do zwalczenia.
Pozdrowienia, Jerzy

8. Data: 2002-02-07 18:19:43

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Pol posłuchaj Michała. On dobrze mówi
> jeżeli planujesz inwestycję na tym terenie to poczekaj z pracami
> ogrodniczymi . U mnie było podobnie , ale zacząłem tworzyć ogród po
> wybudowaniu stanu surowego mego domku.Narobisz się tylko , a budowlańcy
> tak wszystko niszczą .
I ty takich nazywasz budowlańcami? Toż to szkodniki. Dobrzy budowlańcy nie
zniszczą więcej jak 10-15% terenu wokół obrysu domu [no chyba, że działka
malutka, powiedzmy 300 mkw.] to wówczas proporcje się zmieniają. No i
kiedy dom naprawdę duży a parterowy.

> Jeżeli masz lokalizację budynków można by pomyśleć na początek jaki ma
być
> kształt ogrodu i charakter ogrodu.
> Ja na początek zrobiłem sobie prokjekt podstawy ogrodu tzn : gdzie
> oczko,mostek itp. Dopiero po zakończeniu wszystkich ciężkich robót na
> terenie sadziłem rośliny stanowiące szkielet ogrodu i resztę obsiałem
trawą
> z którą się teraz borykam , wykopuję i kompostuje.
A cóż to za rośliny stanowią "szkielet" ogrodu?
pozdr. Jerzy

9. Data: 2002-02-07 18:46:01

Od: "artur" <o...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

Pol posłuchaj Michała. On dobrze mówi
jeżeli planujesz inwestycję na tym terenie to poczekaj z pracami
ogrodniczymi . U mnie było podobnie , ale zacząłem tworzyć ogród po
wybudowaniu stanu surowego mego domku.Narobisz się tylko , a budowlańcy i
tak wszystko niszczą .

z pozdrowieniem
Artur

10. Data: 2002-02-07 22:16:31

Temat: Re: do Jerzego
Od: "artur" <o...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

re: A cóż to za rośliny stanowią "szkielet" ogrodu?
pozdr. Jerzy

chodzi o większe rośliny.
W moim przypadku były to świerki,magnolie,sosny,leszczyny oraz pojedyńcze
egzemplarze: buk , cedr oraz klon palmowy (wreszcie w zeszłym roku poszedł
w górę) i kilka innych których nazwy nie będę przekręcał:-)
Mogę wiosną fotkę przesłać , albo jak będziesz we Wrocku to zapraszam przy
okazji, bo może to lepiej odda moje "anatomiczne" opisy.

Apropo budowlańców to budowałem obiekt o powierzchni 2000m2 na działce 1h .
Kierownik ekipy budowlanej zaklinał się , że będzie uważał na rośliny na
działce jednak i tak po 2 latach inwestycji trzeba było odnawiać trawniki
poprzejeżdzane ciężkim sprzętem. Dlatego uważam że w czasie inwestycji
lepiej minimalizować nakłady na zieleń - przecież mamy na ogródek czas przez
resztę życia:-)

z uszanowaniem
Artur
a...@p...onet.pl

Jak przycinać brzozę?
oprysk truskawek
Sizal wlokno kokosowe i takie tam smieci.. ;)
Gdzie dobry sklep z korzeniami i skalkami (wawa)?
dom letniskowy Brda, sprzedam