Re: Troche o miłosierdziu

From: Ilona <i...@u...net>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: Troche o miłosierdziu
Date: Thu, 10 Jan 2019 18:54:48 +0100
<q0ltnj$51u$2@node1.news.atman.pl> <g...@m...individual.net>
<5c2f2f8a$0$505$65785112@news.neostrada.pl>
<q0o4lf$9ss$1@node1.news.atman.pl>
<5c2fc19d$0$475$65785112@news.neostrada.pl>
<g...@m...individual.net>
<5c30862b$0$511$65785112@news.neostrada.pl>
<g...@m...individual.net>
<5c31eb52$0$501$65785112@news.neostrada.pl>
<g...@m...individual.net>
<5c321a18$0$522$65785112@news.neostrada.pl>
<q0tmkg$53d$1@node2.news.atman.pl>
<5c327c43$0$490$65785112@news.neostrada.pl>
<q0vpqu$50k$1@node2.news.atman.pl>
<5c345f4b$0$517$65785112@news.neostrada.pl>
<q12ehf$6rj$1@node1.news.atman.pl>
<5c3551cd$0$504$65785112@news.neostrada.pl>
<q158lm$16r$1@node1.news.atman.pl> <q1590s$1h4$1@node1.news.atman.pl>
<5c370fd7$0$492$65785112@news.neostrada.pl>
<8...@g...com>

On 2019-01-10 10:35, Jakub A. Krzewicki wrote:
> [...]
ka

> Z Wikipedii:
>
> Był przeciwnikiem akcji zbrojnych podziemia przeciwko Niemcom, gdyż uważał że
prowadzą jedynie do wykrwawienia się - uważał iż społeczeństwo powinno przeczekać
okupację hitlerowską. Za swoją postawę został napiętnowany w ,,Biuletynie
Informacyjnym AK", a następnie w Sprawozdaniu Ministra Spraw Wewnętrznych w Londynie
Stanisława Mikołajczyka w sprawie sytuacji w okupowanej Polsce w rozdziale Położenie
kościoła katolickiego (Sprawozdanie nr 6/42, L. dz. K. 5006/42).

> https://pl.wikipedia.org/wiki/Czes%C5%82aw_Kaczmarek
>
> Oczywiście, że 12 lat to za dużo co dostał, a literaci i Konferencja Episkopatu
> zachowali się wyjątkowo paskudnie.
>
> Niewiniątkiem to jednak bp Kaczmarek nie był, co widać na załączonym obrazku.

Zapewne z perspektywy, którą wówczas miał, widział i już wtedy wiedział,
że głównym celem tej/tamtej wojny jest wyniszczenie chrześcijaństwa,
poprzez wyniszczanie się wzajemne Słowian i Germanów.