Re: Trują nas czy nie trują?

Newsgroups: pl.sci.psychologia
Date: Fri, 24 Nov 2017 19:31:50 -0800 (PST)
<0...@g...com>
<5a0ef376$0$657$65785112@news.neostrada.pl>
<2...@g...com>
<5a12983f$0$641$65785112@news.neostrada.pl>
Subject: Re: Trują nas czy nie trują?
From: j...@o...pl

> Nie pleć. To jest Ewangelia.
> ,,Panny obudziły się i te głupie prosiły mądre, aby pożyczyły im olej do
> lamp. Jednak mądre nie zrobiły tego, ponieważ wtedy nie starczyłoby go dla
> wszystkich (...)"

to Twoja Ewangelia. madrosc czy swiatlo mozesz uzyczac wszystkim,
a jesli jej ci wowczas zabraknie, to znaczy, ze nie moglas jej uzyczac
komukolwiek. Pan Jezzus uzyczal wszystkim.

to prawda. jednak kiedys tak bedzie, ze bedziemy uzyczac wszystkim
i oni nie beda tego wykorzystywali, choc bylo to w ich zamiarze.
i tylko przez takie postepowanie przyblizyc mozna ludzi do Boga.

> Nie chcę.
> Jednostkowe LUDZKIE uchybienia mnie nie interesują.

to sa tez uchybienia instytucji, jakkolwiek by na to nie patrzec.

> Nie, nie wierzy się każdemu. Gdybym tak robiła, robiłabym dziennie kilka
> przelewów dla każdej z fundacji, która do mnie pisze/dzwoni z prośbą o
> pieniądze. Nie miałabym z czego żyć w końcu, a te fundacje ba moje prośby
> by nie odpowiedziały.

mowilismy przeciez o ludziach, nie instytucjach. poza tym pisalem,
ze to tylko zalezy od twojej Nadziei.

> Bo tylko dziecko wierzy każdemu - no ale od tego ma rodziców, którzy je
> chronią przed skutkami naiwności. Dorosły nie powinien wierzyc kazdemu.
> Cechą dorosłości jest zdolność racjonalnej oceny, komu NIE WOLNO wierzyć.

dla mnie, jesli chodzi o moje osobiste i najwazniejsze sprawy,
moge zawierzyc kazdemu - no moze oprocz Szatana, bo Go odczulem
i wiem, jaki jest zły. jesli chodzi o sprawy ogolnoludzkie to,
jak juz mowilem, ufam najbardziej sobie i Bogu.
oczywiscie tylko wowczas, jesli jest Dobry.

pozdrawiam Cię Bliźnia Iksekus,
jacek