Truskawki

1. Data: 2003-06-02 08:04:53

Temat: Truskawki
Od: "Dorota D" <d...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jak zrobić dobre przetwory z truskawek? Co sezon muszę wyrzucać
połowę,proszę o nieskomplikowany przepis.

1. Data: 2003-06-02 08:24:48

Temat: Re: Truskawki
Od: "Małgorzata B." <g...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jak zrobić dobre przetwory z truskawek? Co sezon muszę wyrzucać
> połowę,proszę o nieskomplikowany przepis.
> Przepis na dżemik
1kg truskawek
0,50 dkg cukru
1 opakowanie żelfixu
Truskawki myjemy i obieramy z szczypułek. Póżniej gotujemy truskawki
dodajemy cukier i żelfikx ,i gotowe
SMASZNEGO!!

1. Data: 2003-06-02 10:48:08

Od: "AnnaD" <q...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Małgorzata B." <g...@i...pl> napisał w wiadomości
> 1kg truskawek
> 0,50 dkg cukru
^^^^^^^^^^^^^^^
0,5 kg? 50 dag?
bo jakos wierzyc mi sie nie chce....
Anna

1. Data: 2003-06-02 18:54:59

Od: Magdalena Bassett <m...@o...com> szukaj wiadomości tego autora

Dorota D wrote:

> Jak zrobić dobre przetwory z truskawek? Co sezon muszę wyrzucać
> połowę,proszę o nieskomplikowany przepis.

To moze ja zaproponuje niskoslodki dzem z truskawek.
Truskawki umyc i wyszypulkowac. Przelozyc do ciezkiego garnka o duzym
dnie i przesypac warstwami cukrem w proporcji 1 kg cukru na 4 kg
truskawek. Przykryc i odstawic na 24 godziny. Po tym czasie na bardzo
malym gazie doprowadzic do wrzenia (moze trwac ponad godzine), i gotowac
na malutkim gazie przez 1 godzine. Zostawic na 24 godziny, gotowac 2
godziny. Na nastepny dzien 3 godziny albo az dzem "dojdzie". Zawsze na
najmniejszym gazie. Dzemu nie nalezy mieszac az dopiero pod koniec, w
czasie ostatniej godziny. Tak samo mozna robic dzem ze sliwek, moreli
albo brzoskwin, przecietych i wypestkowanych.

Dzem testuje sie nastepujaco: kapnac pol lyzeczki dzemu na talerzyk i
obserwowac brzegi tego dzemowego kleksa. Jesli sok izoluje sie przy
brzegu, i wyglada, jakby kleks pochodzil woda, dzem jeszcze nie jest
gotowy. Jesli calosc kleksa trzyma sie jak kapnieta, i brzegi wygladaja
tak samo, jak reszta, dzem jest gotowy. Goracy dzem przekladac do
goracych sloikow, natychmiast zakrecic i odwrocic na scierke do gory
dnem do wystygniecia.
Magdalena Bassett

Jola L-L
cytynówka Haliny