Trwalosc jaj

1. Data: 2001-10-25 08:21:24

Temat: Trwalosc jaj
Od: "Irek Zablocki" <i...@w...de> szukaj wiadomości tego autora

Sluchajcie, tak bez jaj, ile jajka trzymaja sie w lodowce? Wczoraj znalazlem
w kacie lodowki zlozone 19 wrzesnia. Nadaja sie jeszcze na cos?

Irek

1. Data: 2001-10-25 08:49:02

Temat: Re: Trwalosc jaj
Od: "Irek Zablocki" <i...@w...de> szukaj wiadomości tego autora

"Joanna Duszczynska" <j...@p...onet.pl> schrieb im Newsbeitrag

> Rozbij i powachaj...
> Zasadniczo powinny sie nadawac, chociaz na tych, co maja date zniesienia,
> jest data przydatnosci tylko o miesiac pózniejsza... (na pudelku)...
> Ale nie przeginajmy... jajka zawsze na wech, a nie na date. Moze nie do
> ugotowania na miekko, czy jajecznicy, ale do ciasta na pewno...
> --
> Joanna
> http://jduszczynska.republika.pl

Ot i czegos Irek sie nauczyl. Dzieki. Ciasto, to by bylo cos. Zobacze co
mam, to moze po poludniu upieke.

Irek

1. Data: 2001-10-25 08:56:43

Od: "{Wilma}" <w...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Irek Zablocki" <i...@w...de> napisal w wiadomosci
: Sluchajcie, tak bez jaj, ile jajka trzymaja sie w lodowce? Wczoraj znalazlem
: w kacie lodowki zlozone 19 wrzesnia. Nadaja sie jeszcze na cos?
:
: Irek
:
Tak zwane swieze jajka po wlozeniu do wody powinny wyplynac (sic!)

pozdr. Wilma

1. Data: 2001-10-25 08:58:56

Od: "Joanna Duszczynska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

1. Data: 2001-10-25 09:21:04

Od: "Joanna Duszczynska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> "Joanna Duszczynska" <j...@p...onet.pl> schrieb im Newsbeitrag

> Ot i czegos Irek sie nauczyl. Dzieki. Ciasto, to by bylo cos. Zobacze co
> mam, to moze po poludniu upieke.

Ale tam gdzie pieczesz, a nie do kremu!!!
I wachac koniecznie... I wzrokowo tez, bo jak zóltko nie jest jednolite to
nawet jak nie wanieje bardzo mialabym obawy, czy uzyc... Oczywiscie chodzi
mi o jajko w takim stanie, w którym ma jeszcze bialko i zóltko i jego zapach
nie jest skutecznym srodkiem wymiotnym...

Jajko takie naprawde swieze po rozbiciu jest jakby trzyczesciowe - ma ciut
rozlanego bialka, duza czesc bialka takiego jedrnego sterczacego i zóltko
nie plaskate a prawie kuliste... Jesli bialko cale sie rozlewa i zóltko peka
w czasie wybijania to takie jajko juz nie na jajecznice tylko do panierki do
kotletów lub do ciasta...

1. Data: 2001-10-25 10:28:23

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

>Sluchajcie, tak bez jaj, ile jajka trzymaja sie w lodowce? Wczoraj znalazlem
>w kacie lodowki zlozone 19 wrzesnia. Nadaja sie jeszcze na cos?
>
>Irek

rozbij i powesz. potem wylej jajko do miseczki jak po weszeniu
wyglada dobrze. Na koncach skorupki sa takie komory, odzielajace
konce jajka od jajka, taka blonka. jesli sa one duze, to juz jajo
podejrzane...

no i pamietaj, zeby te polowki skorupki zgniesc przed
wyrzuceniem, bo inaczej dajesz czarownicom lodki, one w nie
wsiada, przyplyna i dopiero Ci narobia szkody, w porownaniu z
tym podejrzane jajo to pestka!

a tak, swoja droga, jak te kury zmieniaja datownik, ktorym
stepluja date zniesienia...

Krysia
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2001-10-25 10:32:41

Od: "Joanna Duszczynska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

wiadomosci

> a tak, swoja droga, jak te kury zmieniaja datownik, ktorym
> stepluja date zniesienia...

Jakis miesiac temu pojawily sie w Warszawie (ja zauwazylam wtedy) jajka z
data zniesienia...
One sa naprawde swieze i pyszne...
Fakt, ze drozsze od tych co to maja tylko date przydatnosci do uzycia... ale
tamte to niezaleznie od daty bywaja nieswieze...

1. Data: 2001-10-25 11:09:28

Od: "Jader" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Joanna Duszczynska" <j...@p...onet.pl> napisał w
wiadomości news:9r8poa$pai$1@news.onet.pl...

> [...]
> data zniesienia...
> One sa naprawde swieze i pyszne...
> Fakt, ze drozsze od tych co to maja tylko date przydatnosci do uzycia...

No nie dziwota, przeciez to jakiez koszta tej kurze stempel do d...ogona
przyczepic (a sama tresura kury coby date zmieniala jaka pracochlonna jest).
A chodza plotki, ze niedlugo pojawia se jeszcze jaja z data nie do
zniesienia :)

Jader ;)

1. Data: 2001-10-25 11:36:22

Od: oshin <b...@a...krakow.pl> szukaj wiadomości tego autora

Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> napisal(a) nam tak:
>Na koncach skorupki sa takie komory, odzielajace
>konce jajka od jajka, taka blonka. jesli sa one duze, to juz jajo
>podejrzane...

yyy jem same podejrzane jaja? ;OOOO

>no i pamietaj, zeby te polowki skorupki zgniesc przed
>wyrzuceniem, bo inaczej dajesz czarownicom lodki, one w nie
>wsiada, przyplyna i dopiero Ci narobia szkody, w porownaniu z
>tym podejrzane jajo to pestka!

i dodatkowo sprowadzam masowo czarownice?????? ;OOO

nic o zyciu nie wiedzialam poki nie zaabonowalam grupy pl.rec.kuchnia
musze to wszystko spisac na kartonie i powiesic w kuchni!!!

oshin
http://szanty.art.pl/~bydnorz
kliknij i nakarm glodne dzieci! http://www.pajacyk.pl
--
Tadeusz Gicgier
Kiedy dziewczyna ma pietnascie lat, nienawidzi mezczyzn

1. Data: 2001-10-25 12:07:55

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
>nic o zyciu nie wiedzialam poki nie zaabonowalam grupy pl.rec.kuchnia
>musze to wszystko spisac na kartonie i powiesic w kuchni!!!

pal licho te podejrzane jaja, ale czarownicom sie nie
daj...mozesz ewnetualnie zmaizdzyc skorupki anty-slimakowo, choc
u mnie w ogrodku te cholery slalomem pelzna
Krysia
K.T. - starannie opakowana

Nowa strona www - Księga Kuchni
Dzien dobry!