Trzech okulistów - trzy różne diagnozy

1. Data: 2006-03-06 15:06:58

Temat: Trzech okulistów - trzy różne diagnozy
Od: Michal Kochanowicz <m...@v...iem.pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Hej

Tak jak napisałem w temacie, trzech okulistów oceniło mój wzrok
następująco:
1. brak wady wzroku
2. wada -1 oraz astygmatyzm (nie pamiętam wartości) => recepta na
okulary -0.5 IIRC (nie wyrobiłem).
3. wada -0.5, ani słowa o astygmatyźmie.

Pierwsze dwa badania były wykonywane ~3 lata temu w odstępie kilku
tygodni, następne ~ pół roku temu.

Z punktu widzenia "pacjenta" wygląda to tak: przy słonecznej pogodzie
widzę super. Jak nie jest słonecznie to już nie tak dobrze, ale mogę z
tym żyć. Tak naprawdę dyskomfort odczułem gdy zdarzyło mi się jechać w
nocy samochodem gdzieś dalej po nieoświetlonej drodze (pewne problemy z
odczytem np. drogowskazów).

Prawdę mówiąc nie wiem co o tym myśleć. To w końcu mam wadę wzroku? A
może za dużo wymagam od oczu? Pójść do czwartego okulisty i zobaczyć co
on zdiagnozuje? To brzmi trochę niepoważnie :/

--
--= Michal Kochanowicz =--==--==BOFH==--==--= m...@i...pw.edu.pl =--
--= PGP key: www.iem(...)/~mkochano/PGP/ or finger me @volt.iem.pw.. =--

2. Data: 2006-03-06 22:53:05

Temat: Re: Trzech okulistów - trzy różne diagnozy
Od: "Zalek" <z...@y...co.uk> szukaj wiadomości tego autora

"Michal Kochanowicz" <m...@v...iem.pw.edu.pl> wrote in message
> [...]
> może za dużo wymagam od oczu? Pójść do czwartego okulisty i zobaczyć co
> on zdiagnozuje? To brzmi trochę niepoważnie :/

No ja ekspertem medycznym nie jestem, ale ze mam wade wzroku od lat wielu,
to mam nieco doswiadczenia bojowego ;)
To co piszesz o widzeniu gdy jest i nie ma slonca, brzmi dokladnie tak, jak
ma chyba kazdy krotkowidz (no dobra, nie wiem czy kazdy, ale ja na pewno tak
mialem - mialem, bo teraz to juz nawet slonce nie pomaga, he he) - przy
niskiej wadzie wzroku, dobre oswietlenie sprawia, ze mozna sie obyc bez
okularow. - 0.5 czy - 1 to teoretycznie jeszcze wada, z ktora mozna zyc i
bez okularow, a roznice odczuwa sie wlasnie wraz ze zmieniajacymi sie
warunkami oswietleniowymi (dzien/noc).
Oczywiscie pisze jedynie z wlasnego doswiadczenia, ale na moje oko wyglada,
ze na 100% masz niska (przynajmniej w tej chwili) wade wzroku. Warto wiec
chyba wybrac sie do okulisty.

zalek

3. Data: 2006-03-06 23:17:11

Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 06.03.2006 Zalek <z...@y...co.uk> napisał/a:
> [...]
> okularow. - 0.5 czy - 1 to teoretycznie jeszcze wada, z ktora mozna zyc i
> bez okularow, a roznice odczuwa sie wlasnie wraz ze zmieniajacymi sie

Ja mam -3, bez astygmatyzmu. I rzeczywiście, od wielu lat, także w czasach
kiedy wada mi się jeszcze pogarszała, zawsze gorzej widziałem po ciemku.
Różnica mniej więcej pół dioptrii. Obecnie od kilku lat z niewyjaśnionych
przyczyn w soczewkach kontaktowych -3 widzę w dzień idealnie, w nocy na oko
brakuje pół dioptrii korekcji. W okularach -3 widzę w dzień o pół dioptrii
gorzej, w nocy już samochodem w okularach się ciężko mi jeździ. Nie wiem czym
to spowodowane. Od kilku lat okuliści rozpoznają u mnie -3 i szlus. Tymczasem
w soczewkach widzę (w dzień idealnie), w okularach gorzej. Przeżyłem już
kilka par okularów i zawsze bez zmian. Nie wiem, może taki urok
krótkowidza?
--
Samotnik
http://www.zagle.org.pl/

4. Data: 2006-03-07 12:52:55

Od: Michal Kochanowicz <m...@v...iem.pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <duieh5$da7$1@emma.aioe.org>, Zalek wrote:
> Oczywiscie pisze jedynie z wlasnego doswiadczenia, ale na moje oko wyglada,
> ze na 100% masz niska (przynajmniej w tej chwili) wade wzroku. Warto wiec
> chyba wybrac sie do okulisty.

A potrafisz polecić jakiegoś w Warszawie? Znalazłem w archiwum że ktoś
polecał "MAVIT", ale nie wiem czy oni się bawią w takie drobiazgi, czy
tylko leczenie operacyjne.

5. Data: 2006-03-07 12:57:36

Od: Michal Kochanowicz <m...@v...iem.pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <s...@s...zagle.org.pl>, Samotnik wrote:
> [...]
> w soczewkach widzę (w dzień idealnie), w okularach gorzej. Przeżyłem już
> kilka par okularów i zawsze bez zmian. Nie wiem, może taki urok

W archiwum znalazłem informację że im szkło bliżej oka, tym większy
efekt daje i od -4.5 soczewki kontaktowe stosuje się słabsze od
okularowych. Zajrzyj do tego postu:

http://groups.google.pl/group/pl.sci.medycyna/msg/e9
133b0ecb48a3f8?hl=pl

i odpowiedzi na niego.

6. Data: 2006-03-07 13:08:42

Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 07.03.2006 Michal Kochanowicz <m...@v...iem.pw.edu.pl> napisał/a:

> W archiwum znalazłem informację że im szkło bliżej oka, tym większy
> efekt daje i od -4.5 soczewki kontaktowe stosuje się słabsze od
> [...]

To ja też wiem, tyle że ja mam -3 ;)
--
Samotnik
http://www.zagle.org.pl/

7. Data: 2006-03-07 13:12:52

Od: "Edziabek" <e...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Pamietam kiedys komputerowe badanie wzroku Vision Express robione podczas
jakiejs akcji w hiperkarkecie - wyszła mi wada gigant, az przestraszona
pobiegłam do swojego okulisty który nic takiego nie stwierdził ( tzn wade
mam i miałam taka sama) - co ciekawe mojemu mezowi tez stwierdzili wade i
zalecili okulary ( maz badał sie w specjalistycznym osrodku kilka dni
wczesniej - z racji zawody "skanuja" go gruntownie i wzarok mial idealny)

Nervosan - jak to stosować?
Zatykajace sie uszy
górna siódemka
Czy mogę iść na basen?