Re: Trzy bramki ... Dlaczego ?

From: "Maciej Woźniak" <m...@w...pl>
Newsgroups: pl.sci.filozofia,pl.sci.psychologia
Subject: Re: Trzy bramki ... Dlaczego ?
Date: Sat, 14 Apr 2007 15:18:25 +0200

news:evq05c.4tk.1@poczta.onet.pl...
> "Maciej WoLniak" <m...@w...pl> wrote in message
>
> To błędne założenie.

Jasne, tylko Twoje są bezbłędne, prawda?

> Prowadzący ma na celu
> uczynić teleturniej CIEKAWYM a nie chronić
> nagrody przed wygraniem...

Czy uważasz, że teleturniej zrobiony według Twoich
założeń będzie ciekawy? Pewne rzeczy mogę przyjąć
na wiarę lub kompromis... ale to udowodnij.

> Wartość tej nagrody jest NIEWSPÓŁMIERNIE mała
> w porównaniu z kosztami przygotowania i transmisji
> takiego programu.

Gdzie w treści zadania masz podane, jaka jest wartość
nagrody?

> Prowadzący oferuje otwarte drzwi w sposób LOSOWY.
> A więc niektóre wybory nie dostają takiej oferty,
> inne dostają, i rozważamy tylko te, które taką
> ofertę dostają. Capisci?

Nie, nie capisci. Gdzie w treści zadania jest, że prowadzący
oferuje te drzwi w sposób losowy? Poza tym, dobrze -
prawdopodobnie tak właśnie by robił. Podaj mi przyczynę,
dla której uważasz, że zdarzenie "gracz dostaje drugą
szansę" będzie niezależne od jego pierwszego wyboru.
A nie sądzisz, że jeśli już ten nieciekawy teleturniej ma być
ciekawy, to jest bez sensu robić go tak, żeby każdy
zawodnik zmieniał decyzję?