Trzy stawki opłat w tpsa

1. Data: 2001-06-24 21:12:47

Temat: Trzy stawki opłat w tpsa
Od: "Krzysztof P." <k...@k...kalisz.pl> szukaj wiadomości tego autora

W radiu slyszalem, ze TPsa ma dac trzy stawki oplat do wyboru. Czy ktos zna
szczegoly?

Krzysztof P.

2. Data: 2001-06-25 18:44:37

Temat: Re: Trzy stawki opłat w tpsa
Od: "tetros" <b...@i...org.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Krzysztof P." <k...@k...kalisz.pl> wrote in message
> W radiu slyszalem, ze TPsa ma dac trzy stawki oplat do wyboru. Czy ktos
zna
> szczegoly?

NTG :)
... ale, pozwole sobie przytoczyc post z grupy: pl.misc.telefonia:

~(ciach)~

Dla porządku i zrozumienia co to jest preselekcja (wcale nie wybieranie
numeru 1033, 1044,1055, 1066) przpominam fragment z rozp. MŁ z 3.10.2000"

7. Od dnia uruchomienia w strefie numeracyjnej punktów styku z siecią
operatora międzystrefowej sieci telefonicznej, zwanego dalej <operatorem
międzystrefowym>, realizowanie połączeń telefonicznych międzystrefowych
odbywa się po wyborze przez abonenta operatora świadczącego usługi
międzystrefowe za pomocą numeru dostępu do sieci tego operatora, zwanego
dalej <numerem dostępu NDSMS>, wybieranego każdorazowo przed numerem
krajowym abonenta.",

8. Operator strefowej sieci telefonicznej, zwany dalej <operatorem
strefowym>, jest obowiązany kierować połączenia międzystrefowe na wybrany
każdorazowo przez abonenta numer dostępu NDSMS operatora międzystrefowego,
bez możliwości kierowania połączeń przez operatora domyślnego.",

9. Operator strefowy od dnia uruchomienia punktów styku z siecią operatora
międzystrefowego zapewnia własnym abonentom możliwość wyboru, zwanego dalej
<preselekcją>, operatora międzystrefowego w celu realizacji połączeń
międzystrefowych bez wybierania numeru dostępu, w następujący sposób:

1) abonent może ustalić za pomocą znaków oraz cyfr, wybieranych z urządzenia
końcowego, stałe kierowanie połączeń międzystrefowych do realizacji przez
operatora posiadającego numer dostępu NDSMS albo

2) abonent może złożyć do operatora strefowego zlecenie kierowania swoich
połączeń międzystrefowych do wskazanego operatora świadczącego usługi
międzystrefowe. Zlecenie może być zmieniane.

Preselekcja nie wyłącza możliwości doraźnego wyboru operatora
międzystrefowego dla poszczególnych połączeń poprzez wybór numeru dostępu
NDSMS.

10. W przypadkach uzasadnionych brakiem, w danej centrali abonenckiej,
technicznych możliwości wdrożenia preselekcji lub w przypadku, gdy abonent
nie dokonał preselekcji, operator strefowy jest obowiązany kierować
połączenia międzystrefowe na wybrany każdorazowo przez abonenta numer
dostępu NDSMS operatora międzystrefowego.

11. Operator strefowy zapewni abonentom, którzy wybrali numer dostępu NDSMS
operatora międzystrefowego, zapowiedź słowną informującą o dacie rozpoczęcia
świadczenia usług przez operatora międzystrefowego.
~(ciach)~

po dalsze info zajzyj na w/w liste

pozdro
tetros

3. Data: 2001-06-26 16:33:00

Temat: Odp: Trzy stawki opłat w tpsa
Od: "Krzysztof P." <k...@k...kalisz.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik tetros <b...@i...org.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:9h812f$10d$...@n...tpi.pl...

Troche niezbyt sie zrozumielismy. Chodzilo mi o zapowiedziane przez
telekomune jakies trzy stawki oplat. (jekies trzystopniowe abonamenty, rozne
ceny ...)

Krzysztof P.

4. Data: 2001-06-27 20:38:52

Od: "tetros" <b...@i...org.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> Troche niezbyt sie zrozumielismy. Chodzilo mi o zapowiedziane przez
> telekomune jakies trzy stawki oplat. (jekies trzystopniowe abonamenty,

rzeczywiscie, sorki
Wejdz na grupe news:plmisc.telefonia tam cos jest na ten temat

pozdro
tetros

5. Data: 2001-06-29 15:28:41

Od: <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
>    Troche niezbyt sie zrozumielismy. Chodzilo mi o zapowiedziane przez
> telekomune jakies trzy stawki oplat. (jekies trzystopniowe abonamenty, rozne

Może chodzi o to:
Od 1 września tańsze międzymiastowe i nowe abonamenty w TP S.A.
W sieci TP SA od 1 września będą cztery pakiety taryfowe. Spadną też ceny
połączeń - poinformowała w środę Telekomunikacja Polska SA.
Jak już informowaliśmy 23 czerwca Telekomunikacja Polska S.A. zamierza obniżyć
ceny połączeń międzymiastowych i wprowadzić nowe abonamenty. W środę spółka
poinformowała w oficjalnym komunikacie, że zmiany wprowadzi od 1 września, zaś
od 1 lipca będzie je testować w wybranych regionach kraju.
"Wprowadzenie tych pakietów stało się możliwe dzięki trwającym od kilku lat
inwestycjom w unowocześnienie sieci i systemów rozliczeniowych oraz procesowi
równoważenia taryf TP SA, czyli powiązania cen usług z kosztami ich
wytworzenia" - napisała TP S.A. w komunikacie. Wiadomo jednak, że prawdziwą
przyczyną zmian w taryfach jest rosnąca konkurencja na rynku
telekomunikacyjnym. Po drastycznej, 40-proc. podwyżce abonamentu w maju oferta
Telekomunikacji stała się droższa niż niektóre pakiety w sieciach komórkowych.
W zeszłym tygodniu ujawniono też niekorzystne badania OBOP - według nich aż 44
proc. abonentów TP S.A. zmieniłoby operatora gdyby miało do wyboru tańszą
ofertę.
Obniżka cen połączeń międzymiastowych to efekt liberalizacji rynku jaka wejdzie
w życie od 1 lipca. Od niedzieli konkurencyjne połączenia międzymiastowe będą
mogli oferować także inni operatorzy. Aby wybrać odpowiedniego operatora po
zerze a przed kierunkowym będziemy musieli dodać czterocyfrowy kod operatora.
Od 1 lipca swoje usługi uruchomi Niezależny Operator Międzystrefowy (NOM), a
przygotowują się jeszcze Netia1 i Energis.
Nowością w ofercie TP S.A. będzie możliwość wykupienia ryczałtowego dostępu do
Internetu przez numery dostępowe Telekomunikacji (0-202122 i 0-202422). Za 60
zł plus VAT abonent dostanie 30 godzin surfowania po sieci (daje to z VAT 2,22
zł za godzinę, wobec obecnych 3,54 zł).

Szczegóły nowej oferty TP S.A.

1) Ceny połączeń międzymiastowych tanieją z 0,44 zł bez VAT do 0,40 zł bez VAT,
za minutę połączenia w godzinach 8.00-18.00
2) TP S.A. wprowadza cztery abonamenty

* Pakiet Oszczędny:
- abonament telefoniczny - 23 zł bez VAT
- w abonamencie 15 bezpłatnych impulsów
- cena impulsu - 0,58 zł bez VAT

* Pakiet Niedrogi:
- abonament telefoniczny - 30 zł bez VAT
- w abonamencie 10 bezpłatnych impulsów
- cena impulsu - 0,34 zł bez VAT

* Pakiet Standardowy:
- abonament telefoniczny - 35 zł bez VAT
- cena impulsu - 0,29 zł bez VAT
- możliwość wykupienia 30 godzin połączeń do Internetu na nr 0-20 21 22 lub nr
0-20 24 22 za 60 zł bez VAT

* Pakiet Aktywny:
- abonament telefoniczny - 55 zł bez VAT
- w abonamencie 35 bezpłatnych impulsów
- cena impulsu - 0,27 zł bez VAT
- możliwość wykupienia 30 godzin połączeń do Internetu na nr 0-20 21 22 lub nr
0-20 24 22 za 60 zł bez VAT
- bezpłatna poczta głosowa
- bezpłatne dodatkowe usługi: gorąca linia, połączenie trójstronne

Pozdrowienia-Ewa

6. Data: 2001-06-29 17:58:24

Od: "Pearl" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <e...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

[...]
> * Pakiet Oszczędny:
> - abonament telefoniczny - 23 zł bez VAT
[...]

Oczywiście my VAT płacimy. Czyli te stawki podane są poprostu netto.
Szczegóły na stronie:

http://www.tpsa.pl/serwis/info_ext.phtml?var_id=9936
3699841&dest=1&menu=id

Jednym ciurkiem, gdyby komuś złamało linię.

Zrobiłem sobie symulację (szacunkowa ilość połączeń w miesiącu jaką mam
dotychczas) i wychodzi mi, że najkorzystniejszy jest wariant standardowy bez
wykupionego za 60 zł internetu. Pozostałe to pic na wodę fotomontaż.

Każdy z Was wie mniej więcej ile miesięcznie przeprowadza rozmów lokalnych i
zamiejscowych, ile czasu siedzi w internecie. Policzcie, a sami się
przekonacie.

I jeszcze jedno. W Telegazecie TVLublin wyczytałem, że lubelska centrala już
od lipca wchodzi z tymi czterema (trzema nowymi) pakietami taryfowymi.

> - bezpłatna poczta głosowa

Taka całkiem bezpłatna to ona nie jest.
Fragment z zasad świadczenia tej usługi:

IV. OPŁATY

Odpłatność za świadczenie usługi Poczty Głosowej odbywa się według
następujących zasad:
1) opłata za połączenie z numerem 0 801 151 151 w celu aktywacji,
jak za jedną jednostkę taryfikacyjną, zgodnie z obowiązującym
Cennikiem Krajowych Usług Telekomunikacyjnych TP S.A.,
2) opłaty za połączenia realizowane w celu zdalnego dostępu
do systemu (zdalnego odsłuchania wiadomości) ponoszone są
przez Abonenta usługi zgodnie z cennikami***,
3) opłaty za połączenia w celu pozostawienia wiadomości
ponoszone są przez Użytkownika zgodnie z cennikami***.
_________________
*** Abonent lub Użytkownik usługi ponosi opłaty za połączenie zgodnie
z Cennikiem Krajowych Usług Telekomunikacyjnych TP S.A., lub cennikami
innych operatorów (również zagranicznych), z których sieci aktualnie
realizowane jest połączenie. W przypadku usługi połączenia telefonicznego
świadczonej przez TP S.A. z zagranicy (np. usługa Telekarta TP)
stosuje się Cennik Międzynarodowych Usług Telekomunikacyjnych TP S.A.

Więcej na:

http://www.tpsa.pl/poczta_glosowa/

Z prawej strony jest ramka "Poczta głosowa". Wybierzcie "Zasady". Jest tam
krótki plik do pobrania (*.doc).

--
Pozdrawiam.
Pearl

7. Data: 2001-06-30 08:29:09

Od: "Marian L" <m...@l...org.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Szanowny "Pearl" napisał w news:9hiknn$gs5$1@news.tpi.pl...

> [...]

> Zrobiłem sobie symulację (szacunkowa ilość połączeń w miesiącu jaką mam
> dotychczas) i wychodzi mi, że najkorzystniejszy jest wariant standardowy

Ten wariant standardowy zawsze przy normalnym użytkowaniu telefonu
musi być wybrany na 99,99%.

> Pozostałe to pic na wodę fotomontaż.
> Każdy z Was wie mniej więcej ile miesięcznie przeprowadza rozmów lokalnych
> zamiejscowych, ile czasu siedzi w internecie. Policzcie, a sami się
> przekonacie.

Najdroższy wariant staje się opłacalny dopiero jak wygadamy ponad
540 impulsów (nie wliczając internetu).

Stąd - TP SA na księżyc!

> I jeszcze jedno. W Telegazecie TVLublin wyczytałem, że lubelska centrala
już
> od lipca wchodzi z tymi czterema (trzema nowymi) pakietami taryfowymi.

Zasadą jest że tam gdzie TP SA wchodzi z nowymi pakietami
od lipca tam już funkcjonuje jakaś konkurencja.
Dlatego w tych miejscowościach należy dokładnie zapoznać
się z tym co ta konkurencja oferuje.
Natomiast tam gdzie nowe pakiety będa funkcjonować od września
to niestety możemy trawę gryźć a i tak musimy korzystać z TP SA.

Pozdrawiam
Marian L

8. Data: 2001-07-02 20:40:54

Od: "Sylwi@" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Marian L <m...@l...org.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:9hk5vq$pth$...@n...tpi.pl...
> [...]
3699841&dest=1&menu=id

> bez
>
> Ten wariant standardowy zawsze przy normalnym użytkowaniu telefonu

Pytanie:
A jak beda wygladaly nasze rachunki telefoniczne wtedy?
--
Do usłyszenia
Sylwia

e...@p...onet.pl

"... Gdy uda Ci się swoją rzeczywistość potraktować jak marzenie,
to wszystkie Twoje marzenia staną się rzeczywistością. ..."

9. Data: 2001-07-03 19:01:33

Od: "Sylwi@" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
3699841&dest=1&menu=id

> Ten wariant standardowy zawsze przy normalnym użytkowaniu telefonu

PYTANIE:
A jak będzie wyglądał rachunek telefoniczny przy korzystaniu z innych
operatorow?
Kazdy operatoer będzie osobno wyszczególniony na rachunku?
Chyba zaczyna mi brakować wyobraźni :-)
Zanim złapię za słuchawkę zeby zadzwonić bedę musiała przeglądnąc docelowo
4 taryfy, popatrzeć na zegarek i dopiero "wykręcić" numer. :-)
Pewnie jak sie już naucze u kogo kiedy jest taniej .....
to zmienia taryfy i ....
zaczniemy od nowa.

Prawda, uczymy się przez całe życie..:-)))

10. Data: 2001-07-04 09:45:24

Od: "Krzysztof P." <k...@k...kalisz.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <e...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:4...@n...onet.pl...

[ciecie]

> Może chodzi o to:
> Od 1 września tańsze

[ciecie]

> Pozdrowienia-Ewa

Dzieki ! (i bardzo przepraszam za zwloke - klopoty z serwerem news'ow -
ufam, ze przejsciowe.)

Krzysztof P.

Regenerowanie neuronów
Ankieta
Przegoniliśmy :-))
Dla taty
zdaję na studia i szukam opracowań zagadnień...