Tuje na zywoplot

1. Data: 2003-10-28 13:02:00

Temat: Tuje na zywoplot
Od: s...@W...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Jest koncept zeby posadzic tuje celem odgrodzenia sie troche od ulicy.
Czy sa jakies rozne odmiany tuj (tui?)? Bylyby przycinane tak na wysokosci 2,5-
3 metrow.
Jak gesto je posadzic? Do kiedy mozna sadzic (teraz jesienia)? Jak szybko rosna?
Jakies www?

Szymon

2. Data: 2003-10-28 14:18:15

Temat: Re: Tuje na zywoplot
Od: "Slawek Styk" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam wszystkich.
Od dłuższego czasu podglądam Was i przyszła pora żeby się przedstawić.
Nazywam się Sławek Styk i jestem w Warszawy. Mieszkam na przedmieściach i
mam ok 1200m2 działki, którą od trzech lat zagospodarowuję.
Odnośnie żywopłotu: polecam tuję Brabant. Szybko rośnie, jest odporna na
choroby i mróz, lubi strzyżenie dobrze się przyjmuje. Z własnych doświadczeń
sadziłbym na wiosnę. Te sadzone na jesieni odchorowały przez wiosnę i
większą część lata. Ale rosną i mają się coraz lepiej.
Pozdrawiam
Sławek S.

3. Data: 2003-10-28 15:40:13

Od: Beata Mateuszczyk <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Slawek Styk wrote:
> Witam wszystkich.

Witam również. I mała prośba. Wypada odpowiadac pod postem.
Wprawdzie ktoś w firmie Microsoft stwierdził, że pisanie nad cytowanym
listem pozwala pracownikowi oszczędzić setna sekundy jego cennego,
opłacanego przez MS czasu. Dlateo outlook automatycznie umieszcza kursor
nad cytatem. Ale ten ktoś nie pomyślał, ile czasu traci czytający,
który próbuje zrozumieć kto komu i na co odpowiada.
Pozdrawiam
Bea

4. Data: 2003-10-28 18:36:52

Od: s...@W...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> sadziłbym na wiosnę. Te sadzone na jesieni odchorowały przez wiosnę i
> większą część lata. Ale rosną i mają się coraz lepiej.

Dzieki za rzeczowe slowa.

Czy to zeby sadzic na wiosne to tylko wlasne obserwacje Slawka, czy moze ktos
jeszcze ma podobne spostrzezenia?
Bo wlasnie sie czailem zeby sadzic, ale w takim wypadku wstrzymam sie do wiosny.

Slawek, jak gesto posadziles u siebie?

5. Data: 2003-10-29 09:20:21

Od: "Slawek Styk" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
ktos
> jeszcze ma podobne spostrzezenia?
> Bo wlasnie sie czailem zeby sadzic, ale w takim wypadku wstrzymam sie do

Witam w środę i pod postem.
Wg. "instrukcji obsługi" (literatura) powinno się sadzić co 70 cm. Ja
posadzilem co 60 cm. Teraz tujki mają ok 1.7 do 2 m wysokości i zaczynaja
się ladnie łączyć ze sobą tworząc ścianę zieleni. Nie wiem jaka jest teoria
ale ja bym posadził jednak wiosnę. Może dlatego że u mnie jest straszny
wygwizdów a szczególnie jesienią.
Pozdrawiam
Sławek S.

6. Data: 2003-10-29 21:47:44

Od: "AurorA" <o...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> 3 metrow.
> Jak gesto je posadzic? Do kiedy mozna sadzic (teraz jesienia)? Jak szybko

W tym roku na sadzenie już za późno. Robi się to od połowy sierpnia do
połowy września,
tak aby nowe rośliny zdążyły się przed zima zakorzenić. (Jeśli tuje są w
pojemnikach można i teraz.)
Ja polecam odmianę 'Smaragd' -nie rośnie zbyt wysoko i charakteryzuje się
ładną zielenią. Sadzimy co 0.5 m.
pozdrawiam
Arkadiusz Prażmowski
http://oczko4you.republika.pl/centrum.html

7. Data: 2003-10-31 08:20:35

Od: "Andrzej Opejda" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Slawek Styk" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> sadziłbym na wiosnę. Te sadzone na jesieni odchorowały przez wiosnę i
> większą część lata. Ale rosną i mają się coraz lepiej.

Mom zdaniem lepiej zawsze sadzic na jesieni, poniewaz korzenie jeszcze dosc
długo rosna. Sadzone na wiosne nie maja juz tyle czasu by nadrobic straty
systemu korzeniowego.

Co do Brabanta trzeba miec na uwadze, ze bardzo szybko rosnie i, jak
wszystkie odmiany szybko rosnace, takze mocno szyszkuje, co moze sie nie
podobac.

Z innych odmian sa do wyboru jeszcze:
wąskie: Smaragd, Columna, Malonyana, Pyramidalis Compacta,
szerokie: Aureospicata, Ellwangeriana,
z całkiem zołtych: Aurescens, Yellow Ribbon.

Pozdrawiam
Andrzej Opejda
http://www.sieciogrod.com

Keramzyt