Tulipanowiec ma plamy na liściach

1. Data: 2002-06-11 18:45:21

Temat: Tulipanowiec ma plamy na liściach
Od: "Krzych Baggins" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam wszystkich,
Jestem tu prawie pierwszy raz (kiedyś raz byłem, dlatego prawie). Może jest
ktoś, kto ma tulipanowca i wie, czym prysnąć nań, by wywabić brzydkie czarne
plamy. Prawie na pewno to jakiś grzyb, ale jaki? Po tych deszczach jeszcze
mi to drzewko szlag trafi... A już jest spore.

Krzych Baggins
7 Bagshot Row, Hobbiton, Shire

2. Data: 2002-06-11 20:26:38

Temat: Re: Tulipanowiec ma plamy na liściach
Od: "Rafal Wolski" <r...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jesli to grzyb, to go szlag trafi od wiekszosci herbicydow. Jest duza
szansa, ze to grzyb. Na rozach nazywa sie to po prostu czarna plamistosc.

Mam wrazenie, ze podales falszywy adres... ;-)

--
Pozdrawiam.
Rafal Wolski

3. Data: 2002-06-11 20:48:59

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jesli to grzyb, to go szlag trafi od wiekszosci herbicydow. Jest duza
> szansa, ze to grzyb. Na rozach nazywa sie to po prostu czarna
plamistosc.
> Mam wrazenie, ze podales falszywy adres... ;-)

A nazwisko?
;-)
--
Pozdr. Jerzy Nowak
Wawa

4. Data: 2002-06-11 22:31:59

Od: "AnkaS" <s...@f...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Rafal Wolski <r...@h...pl> w wiadomości do
grup dyskusyjnych napisał:ae5mup$3f3$...@n...tpi.pl...
> Jesli to grzyb, to go szlag trafi od wiekszosci herbicydow.
A może od fungicydów bo od niektorych herbicydow
to szlag go trafi ale tulipanowca razem z grzybem też ;-)
.

pozdrawiam Anka
--
-------------Z motyką na słońce-------------
<s...@f...edu.pl>

5. Data: 2002-06-12 06:58:14

Od: "Krzych Baggins" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Jesli to grzyb, to go szlag trafi od wiekszosci herbicydow. Jest duza
> szansa, ze to grzyb. Na rozach nazywa sie to po prostu czarna plamistosc.
Witam,
Ok, ale jaki fungicyd najlepiej działa na ową czarną plamistość? Nie chcę
eksperymentować, znam się na środkach ochrony drzew owocowych, z ozdobnymi
dopiero zaczynam.

> Mam wrazenie, ze podales falszywy adres... ;-)

Hę?? Jak to? Wprawdzie tytuł własności tej norki mam dopiero od 12 lat, ale
numer i nazwa ulicy są OK. ;-)))

6. Data: 2002-06-12 07:23:35

Temat: Re: Re: Tulipanowiec ma plamy na liściach
Od: Darek Pakosz <d...@t...uhc.lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 11 Jun 2002, Rafal Wolski wrote:

> Jesli to grzyb, to go szlag trafi od wiekszosci herbicydow. Jest duza

No tak. Ale czy wowczas nie wylejemy dziecka z kąpielą?

Pozdr.

D.P.

7. Data: 2002-06-12 07:35:35

Od: "Krzych Baggins" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik AnkaS <s...@f...edu.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:ae6n0q$8ev$...@h...uw.edu.pl...

> [...]
> A może od fungicydów bo od niektorych herbicydow
> to szlag go trafi ale tulipanowca razem z grzybem też ;-)
Aż taki okrutny nie będę ;-))) Ale i mnie się czasem mylą te wszystkie cydy,
na szczęście tylko w rozmowie, nie w opryskiwaczu ;-))

> pozdrawiam Anka

Pozdrawiam również

8. Data: 2002-06-12 07:41:28

Od: "AnkaS" <i...@f...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Krzych Baggins <k...@p...onet.pl> w wiadomości do
grup dyskusyjnych napisał:ae6r3p$hb2$...@n...tpi.pl...

> [...]
> eksperymentować, znam się na środkach ochrony drzew owocowych, z ozdobnymi

Podaje dane dot. palmistości róży ze strony

http://free.polbox.pl/b/beato/FITO_CW.html#grzyby

Diplocarpon rosae - Czarna plamistość liści róży
najważniejsza choroba róż gruntowych
poraża odmiany szlachetne, częściowo dziczki
poraża liście, czasem niezdrewniałe pędy
porażenie rozpoczyna się od dołu krzewu
na liściach występują duże czarne plamy
grzyb rozwija się pod kutikulą, tworząc włókniste struktury - liście
narażone są wówczas na większą transpirację
już 1 plama może powodować żółknięcie i opadanie liści
pod koniec VI występują pierwsze objawy choroby, w VIII następuje masowe
zrzucanie liści (przyczyna - uszkodzenie kutikuli i silna transpiracja)
zimuje grzyb na opadłych liściach żyjąc saprofitycznie; nie tworzy stadium
workowego
w lato wytwarza zarodniki konidialne rozprzestrzeniające chorobę i
powodujące infekcje wtórne
po zimowaniu grzyb tworzy zimowe stadium konidialne powodujące infekcje
pierwotne

Zwalczanie
----------------------
zależnie od odmiany
opryski (szczególnie w szkółkach i na plantacjach)
co 10 dni w wilgotną pogodę, co14 dni w warunkach normalnych

preparaty: Syllit, Saprol, Rubigan, Punch, Score

do fungicydu należy dodać zwilżacz (ponieważ róże mają woskowy nalot na
liściach i wnikanie fungicydu jest utrudnione)

poszukaj na:
http://www.plantator.pl/ochrona/pestycydy/pest_ozdob
ne.html
ja tam znalazłam
Bayleton 5WP, Clortosip 500SC, Folicur BT 225 EC, Siarkol Extra 80 WP,
Systhane 125 EC
ze strony http://www.ogrodnik.pl/ogrody/ogrody_13_44.asp
Na niektórych odmianach czasami występuje mączniak prawdziwy
oraz czarna plamistość liści; trzeba wówczas 2-3-krotnie opryskać
drzewka preparatem Rubigan lub Baycor.

Daj w Google czarna plamistość i dostasniesz furę linków.

Zastanawiam się czy to to samo,
w moich okolicach na klonach pojawiają sie latem
czarne plamy o sred 10groszy, tak jakby ktoś pomalował sadzą

Pozdrawiam Anka
--
--------------------------Z motyką na słońce----------------------
poprawny adres stona-at-fuw.edu.pl

9. Data: 2002-06-12 08:01:02

Od: "Krzych Baggins" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik AnkaS <i...@f...edu.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:ae6tu3$g1h$...@h...uw.edu.pl...
> Podaje dane dot. palmistości róży ze strony
>
> http://free.polbox.pl/b/beato/FITO_CW.html#grzyby
>
> Diplocarpon rosae - Czarna plamistość liści róży

Piękne dzięki, Aniu. Ruszam do boju ;-)))
Ewentualne wyniki zaraportuję

10. Data: 2002-06-12 08:26:24

Od: "Rafal Wolski" <r...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Fungicydow, fungicydow.... ups, mam nadzieje, ze nie jest za pozno!!!

Bardzo przepraszam

--
Pozdrawiam.
Rafal Wolski
http://ogrody.agrosan.pl/ strona naszej grupy
http://www.wolski.com.pl/sklep/ z wrzosami

pelargonie i mrowki
brazowe czy czarne iglaki od obsikiwania
RE: Sośnica
Rośliny do ogrodów wodnych - gdzie je kupić??
Jest nowy konkurs! Prywatny.