Tulipany

11. Data: 2003-03-27 22:39:52

Temat: Re: Tulipany
Od: "Marta Góra" <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "LOKI" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
news:b5vr41$78u$1@news.onet.pl...

> Użytkownik "JotHa" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

Nie wiem kiedy cebulka ucieka w głąb, ja swoje tulipany wykopuję jak
już całkiem uschną im liście i łodygi.
Przyznaję się bez bicia, że nie robię tego w każde lato. Tylko wtedy
jak mi sie chce i jak mi się przypomni albo gdy następuje całkowita
reorganizacja rabaty:-)
Wolę metodę Michała, dokupić co roku nowe.
Od zeszłej jesieni mam też botaniczne, zobaczymy jak im pójdzie:-)

> A co z tym nawożeniem?
> Pozdrawiam !

Od lat nawożę swoje tulipany w okresie intensywnego wzrostu, przed
kwitnieniem. Nowe trochę wspomagam przy sadzeniu. Nie wiem czy to
prawidłowe (ksiązkowe) działanie, ale rokrocznie ładnie kwitną.

Pozdrawiam
Marta

12. Data: 2003-03-28 07:15:07

Temat: Odp: Tulipany
Od: "Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> w wiadomości do
grup dyskusyjnych napisał:p1Dga.271$J...@t...neo.rr.com...
> "Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> wrote in message

> Dziekuje za rade. Bede musial poszukac, czy tutaj w ogole cos
> takiego jest do dostania (w okolicznych sklepach nie widzialem,
> moze wysylkowo).

Na pewno gdzieś je dostaniesz. Tulipany botaniczne maja jeszcze jedną
zaletę, kwitna wcześniej i jak jest zimno to o wiele dłużej można się
cieszyć ich kwiatami. U mnie lada dzień powinien zakwitnąć T. pulchella. A
przy okazji mam jeszcze kłopot z nazwaniem jednego z gatunków ww. tulipanów.
Ma wąskie listki kilka kwiatów na pędzie. Kwiaty są małe ok 3 cm, otwieraja
się szeroko, wyglądaja jak gwiazdki. Ich kolor, o ile dobrze pamiętam, to
kremowy.Może ktoś ma pomysł co to za gatunek?
--
Pozdrawiam, Kaśka

13. Data: 2003-03-28 07:58:56

Od: "JotHa" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nie wiem kiedy cebulka ucieka w głąb, ja swoje tulipany wykopuję jak
> już całkiem uschną im liście i łodygi.
To u mnie jest tak, ze jak lodyga juz cala uschnie, to cebulka daje nura w
glab :-( Moze, gdybym mial ogrod przy domu, to lawiej byloby mi je wylapac,
a tak... :-(((

> Wolę metodę Michała, dokupić co roku nowe.
Tak, zgadzam sie, jednak czasami mi zal niektorych :-)))

> Od zeszłej jesieni mam też botaniczne, zobaczymy jak im pójdzie:-)
Botaniczne... hmmm... moze zakwitly u mnie ze dwa razy, tj. dwa sezony i
slad po nich zaginal :-(

Nie mam pojecia, moje dostaja przy okazji innyc hroslin taki tradycyjny,
typowy do roslin ogrodowych.
Jak byc powinno, nie mam pojecia :-(

Asia

14. Data: 2003-03-28 08:01:02

Od: "Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik JotHa <j...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:b60ve5$21c$...@n...onet.pl...

> Botaniczne... hmmm... moze zakwitly u mnie ze dwa razy, tj. dwa sezony i
> slad po nich zaginal :-(

Podejrzewam, że miały w tym swój udział gryzonie. U mnie niektóre rosna od
pięciu lat i nic złego się nie dzieje.Wykopuję je tylko po to by porozsadzać
w inne miejsca.
--
Pozdrawiam, Kaśka

15. Data: 2003-03-28 08:05:05

Od: "Marta Góra" <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
nura w
> glab :-( Moze, gdybym mial ogrod przy domu, to lawiej byloby mi je

A próbowałaś je sadzić w koszykach? Potem tylko wystarczy wyjąć koszyk
razem z cebulami.

Pozdrawiam
Marta

16. Data: 2003-03-28 11:04:01

Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:b5prtc$sll$1@news.onet.pl Ela
<e...@p...onet.pl>napisał(a):

> widzę, że już wylazły
> tulipanki. Kiedy można je nawozić i czym? W pierwszym roku po
> kupieniu kwiaty były ogromne, w ubiegłym roku już niestety >mniejsze i nie
wszystkie cebule zakwitły.

Hejka. Tulipany możemy uprawiać w każdej glebie w wysokiej kulturze,
byleby niezbyt zwięzłej lub suchej. Wymagaja gleby żyznej, przepuszczalnej,
niezbyt suchej, obficie nawożonej oraz słonecznego lub półcienistego
stanowiska. Rosną dobrze na glebie piaszczystej, porowatej, o odczynie lekko
zasadowym, wzbogaconej kompostem lub dobrze rozłożonym obornikiem. Ze
względu na krótki okres wegetacji oraz stosunkowo wysokie potrzeby
pokarmowe, konieczne jest obfite zasilanie ich nawozami mineralnymi. Według
badań S. Wóycickiego tulipany pobieraja w ciągu całego okresu wegetacyjnego
w przeliczeniu na 100 roślin około: 14,41 g N, 3,89 g P2O5, i 14,32 g K2O.
Przykładowo na 1 ar (10 m. x 10 m.) można zastosować: 3 kg soli potasowej,
3 kg superfosfatu potrójnego i 4 kg saletry wapniowej. Szczególnie ważne
jest wiosenne zasilanie nawozami azotowymi, spulchnianie powierzchni ziemi,
bardzo staranne odchwaszczanie a w okresie suszy podlewanie.
Najlepszą porą sadzenia jest 16.09 do 15.10, zaś opóźnienie wpływa
ujemnie na plon cebul i na bujność wzrostu roślin. Po pierwszych
przymrozkach, które powodują zamarznięcie 2 -3 cm warstwy gleby tulipany
okrywa się (torfem, kompostem z kory itp.)
U tulipanów uprawianych dla celów reprodukcji cebul usuwa się kwiaty
zaraz po ich zakwitnieniu, aby nie powodować osłabiania roślin wskutek
tworzenia nasion.
Cebule wykopuje się, gdy zaczną żółknąć i zasychać liście (VI/VII) i
przechowuje w suchych oraz chłodnych pomieszczeniach.
Nalezy pamietać, że cebule, które niewykopywane pozostają w ziemi przez
kilka lat (w tym samym miejscu) wytwarzaja rośliny słabiej kwitnące.
Pozdrawiam tulipanowo Ja...cki
PS. Nie do przecenienia jest stosowanie kompostu lub rozłożonego obornika w
uprawie tulipanów :-)

17. Data: 2003-03-28 12:07:07

Temat: Re: Odp: Tulipany
Od: Krystyna Chiger <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Katarzyna Tkaczyk wrote:

> Podejrzewam, że miały w tym swój udział gryzonie. U mnie niektóre rosna od
> pięciu lat i nic złego się nie dzieje.Wykopuję je tylko po to by porozsadzać
> w inne miejsca.

Mam cesarską koronę i może właśnie dlatego nic mi nie zjada
tulipanów. Ale parę cebulek żonkili jakieś zwierzę przeniosło w
inne miejsce.

Krycha&tulipany

18. Data: 2003-03-28 19:55:21

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> się szeroko, wyglądaja jak gwiazdki. Ich kolor, o ile dobrze pamiętam, to
> kremowy.Może ktoś ma pomysł co to za gatunek?

Pomysł zawsze:-) Poszukaj pod Tulipa turkestanica. To mój ukochany gatunek
tulipana.

Pozdrawiam, Basia.

19. Data: 2003-03-28 23:04:23

Od: "Marta Góra" <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dirko" <d...@w...pl> napisał w wiadomości

<ciach>
Dirko jak zwykle niezawodny:-)
Dzięki za szczegółowe informacje.

Pozdrawiam
Marta

20. Data: 2003-03-29 10:35:52

Od: "Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Basia Kulesz <b...@i...pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:b62a3a$odd$...@n...news.tpi.pl...

> "Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> wrote in message
>

> Pomysł zawsze:-) Poszukaj pod Tulipa turkestanica. To mój ukochany gatunek
> tulipana.

To chyba nie ten. Z tym, że skleroza już mnie złapała i może źle pamiętam
jak ten mój wygladał. wydaje mi się, iż ten mój nieznany miał jednolicie
zabarwione płatki, a kwiatki miejsze. Czy Tulipa turkestanica kwitnie mniej
wiecej w tym samym czasie co T. tarda?
--
Pozdrawiam, Kaśka

wiosenny ból
Co na parapet zewnetrzny?
Przyszla wiosna, trzeba sie brac do roboty ale co robic...
Oczkow wodne a rynna
fikus beniamin