Turkuć podjadek

1. Data: 2004-06-14 12:39:51

Temat: Turkuć podjadek
Od: "Aska Z." <a...@u...erb.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam. Przegooglałam sieć ale te sposoby na turkucia podjadka na razie nie
działają.
Moja sąsiadka apeluje o pomoc. Ma szklarnię i turkuć turkucia pogania.
Podgryzione arbuzy i pomidorki. Kupiła jakieś niebieskie granulki i sypie. A
turkuć żre dalej.
Ale może szanowni grupowicze mają jakieś metody?
Pozdrawiam
Joaśka

2. Data: 2004-06-14 15:03:33

Temat: Re: Turkuć podjadek
Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> turkuć żre dalej.
> Ale może szanowni grupowicze mają jakieś metody?
:)
podobniez o tej porze roku
nie ma na nie dobrego sposobu
:(
u mnie bydle podgryzlo mi juz polowe z sadzonych wiosna na agrowlokninie
truskawek
:(((
krzaczki jako takie udalo mi sie je odratowac
bo jak zaczyna ktoras wiednac
to wyciagam ja z ziemi i przesadzam do doniczki
:)
w ubr zmarnowaly mi wiekszosc sadzonek melonow
i sporo ogorkow
:)
z pozdrowieniami i usmiechami
_hehehe

3. Data: 2004-06-14 20:08:38

Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:cak6c1$ffb$1@nemesis.news.tpi.pl Aska Z.
<a...@u...erb.pl> napisał(a):

> Moja sąsiadka apeluje o pomoc. Ma szklarnię i turkuć turkucia
> pogania. Podgryzione arbuzy i pomidorki. Kupiła jakieś niebieskie
> granulki i sypie. A turkuć żre dalej.

Hejka. Mam przed sobą żywego turkucia w słoiku. Właśnie rozpoczął
konsumpcję liścia sałaty. :-) Jest niesamowity. Piękny owad, jeden z
największych w Polsce. :-) Miałbym ogromne opory, żeby go uśmiercić.
Ale skoro tak wszystko żre...
Teraz można wyłapywać ręcznie i niszczyć larwy i osobniki dorosłe.
Na małych powierzchniach można wyłapywać turkucie do słoików, których
górna krawędź znajduje się nieco poniżej powierzchni ziemi. Sasiednie
pułapki łączy się deseczkami lekko wciśniętymi w ziemię. Także
systematyczne spulchnianie ziemi sprzyja niszczeniu turkuci. Ponadto
podobno skutecznie odstrasza turkucie polewanie grządek wywarem z kory
olchowej. Jesienią sporzadza się pułapki z końskiego obornika i w zimie
wybiera z nich owady, które chowają się w rozgrzany nawóz. Przy dużym
nasileniu szkodników przed siewem czy sadzeniem roślin można rozsiać
Basudin 10 G lub Diazinon 10 G w dawce 50 kg/ha (5g/m2) i równomiernie
wymieszać z glebą do głębokości 5 cm.
Pozdrawiam turkuciowo Ja...cki
P.S. Podstawowym pokarmem turkuci są drobne zwierzęta, przede wszystkim
owady żyjące w glebie, a więc larwy muchówek i chrząszczy (małe pędraki
i drutowce).

4. Data: 2004-06-14 20:39:12

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

> konsumpcję liścia sałaty. :-) Jest niesamowity. Piękny owad, jeden z
> największych w Polsce. :-) Miałbym ogromne opory, żeby go uśmiercić.
> Ale skoro tak wszystko żre...
:)
zre
dzis podzarl korzenie kolejnej truskawki
:(((

> [...]
> pułapki łączy się deseczkami lekko wciśniętymi w ziemię. Także
> systematyczne spulchnianie ziemi sprzyja niszczeniu turkuci.
pod agrowloknina nie da sie
a jak rozrosna sie ogorki czy melony
to tez nie da sie hakac
:(((
nie potrafie sobie wyobrazic tej pulapki
z tego co piszesz ten robal przemieszcza sie gora
????
>..Ponadto
> podobno skutecznie odstrasza turkucie polewanie grządek wywarem z kory
> olchowej.
:)))
sprobuje
:)
>...Jesienią sporzadza się pułapki z końskiego obornika i w zimie
> wybiera z nich owady, które chowają się w rozgrzany nawóz.
:)
no to zaprowadzilem sobie hodowle
bo pod ogrodem rozlozylem w ubr konski obornik
:)

> P.S. Podstawowym pokarmem turkuci są drobne zwierzęta, przede wszystkim
> owady żyjące w glebie, a więc larwy muchówek i chrząszczy (małe pędraki
> i drutowce).
:(
widocznie mi trafil sie jakis wegetarianin
w dodatku asceta bo samymi korzonkami sie zywi
:)
z pozdrowieniami i usmiechami
_hehehe
ps. a swoja droga Dirko
nioe przyjemniej na Zonke popatrzec
a nie jakims robalom sie przygladac
?
Zonke oczywiscie wlasna
bo masz przyklad z Boletusa
chwalil sie wczoraj
ze idzie zdjecia sasiadce zrobic
i chyba zamkneli go na 48 bo nie daje znaku zycia
:(((((((

5. Data: 2004-06-14 20:45:11

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"Dirko" <d...@w...pl> wrote in message

> Hejka. Mam przed sobą żywego turkucia w słoiku.

Ciekawe, komu chcesz go podrzucic ... :-)

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

6. Data: 2004-06-14 21:06:02

Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:011b01c4524f$93423420$cb7163d9@d3h6c1 Tadeusz Smal
<s...@s...pl> napisał(a):
> :(
> widocznie mi trafil sie jakis wegetarianin
> w dodatku asceta bo samymi korzonkami sie zywi
> :)

Hejka. Tobie to zawsze wiatr w oczy. ;-)

> ps. a swoja droga Dirko
> nioe przyjemniej na Zonke popatrzec
> a nie jakims robalom sie przygladac
> ?
:-) Żywego turkucia widzę po raz pierwszy.

> [...]
> chwalil sie wczoraj
> ze idzie zdjecia sasiadce zrobic
> i chyba zamkneli go na 48 bo nie daje znaku zycia
Boletus pstryka ale z częstymi przerwami, bo ma małą kartę pamięci.
Pozdrawiam różnorodnie Ja...cki

7. Data: 2004-06-14 21:08:11

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

> Ciekawe, komu chcesz go podrzucic ... :-)
>
> Pozdrowienia,
> Michal
:))))
skoro tuczy go salata
to zapewne chce go zjesc
:))))))

8. Data: 2004-06-14 21:24:48

Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:r7ozc.96120$DG4.5273@fe2.columbus.rr.com Michal
Misiurewicz <m...@i...rr.com> napisał(a):

> Ciekawe, komu chcesz go podrzucic ... :-)

Hejka. Turkuć zostanie ułaskawiony. :-) Chce go co prawda boletus,
ale boję się, że może źle znieść długą podróż. Na razie obżera się
ekologiczną sałatą z działeczki. :-) Już mu jutro jakiś odpowiedni
biotop znajdziemy w pobliżu, taki gdzie na pewno nie stosuje się
pestycydów. ;-)
Pozdrawiam łaskawie Ja...cki

9. Data: 2004-06-14 21:29:34

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

> Hejka. Tobie to zawsze wiatr w oczy. ;-)
:)
masz racje
ze sila roznego zlego
na mnie biednego/jednego
:))))))

> :-) Żywego turkucia widzę po raz pierwszy.
:))))
ja sporo ich juz wrzucilem do stawu
i nie przyszlo mi do glowy robic z nich weki
:)

> Boletus pstryka ale z częstymi przerwami, bo ma małą kartę pamięci.
> Pozdrawiam różnorodnie Ja...cki
:)
jak ze wszystkim w zyciu
nie wystarczy miec
trzeba jeszcze umiec...
:)

10. Data: 2004-06-15 06:57:22

Od: "Aska Z." <a...@u...erb.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dirko" <d...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> ekologiczną sałatą z działeczki. :-) Już mu jutro jakiś odpowiedni
> biotop znajdziemy w pobliżu, taki gdzie na pewno nie stosuje się

Witam ponownie.
Poturkuciujcie jeszcze troszkę tematycznie :)
Szklarnia duża, roślin mało i wychuchane. A (pardon)zasraniec żre. Ten
turkuć to jest wszystkożerny? bo i sałata i larwy? Teraz patent z obornikiem
nie ma sensu? bo i tak jest wszędzie ciepło, a on w oborniku bywa tylko
zimą?
Czy on chodzi głęboko pod ziemią? Bo jak nie, to można by takie kołnierze
powciskać w ziemię, wokół roślinki...
Pozdrawiam cieplucho :)
Joaśka
Śmietka zjadła mi rzodkiewkę. Sałatę zjem sama :)

co to za biale skaczaco-fruwajace owadziki wielkosci mszycy
wrzucam bieżące zdjęcia
czy wiecie że był przymrozek?
SEZON NA KOLIBRY!
ubikacja