Re: Typ monitora a zdrowie

From: Jacek <g...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: Typ monitora a zdrowie
Date: Sat, 16 Nov 2002 15:08:01 +0100

Z pewnocia masz racje, ze monitory LCD zastapia szklane.
Ale na to trzeba jednak czasu i nadejscia takiego dnia, w ktorym cena
monitorow LCD bedzie nizsza niz szklanych CRT.
I nastapi to zapewne za 1-2 lata i chyba warto poczekac na dobrej
jakosci monitory LCD niz kupowac cos tanszego, ale gorszej jakosci.
W MediaMarkcie masz wlaczone do testow ok. 10-15 roznych monitorow LCD i
nistety wrazenia przy ogladaniu multimediow sa zniechecajace.
Obraz telewizyjny nie jest ciagly, ale poszarpany na klatki.
Tlumacza to zla jakoscia sygnalu TV, ale co widac to widac i trudno
liczyc na poprawe jakosci z innym kompem w domu.
Poza tym jak juz kupowac LCD to min. 17" a tutaj ceny markowych sa w
przedziale 3000-4000 zl, zatem 3-4 x drozej od szklanych.

Zatem warto poczekac jeszcze rok, dwa i kupic dobra jakosc niz teraz
przesiadac sie z lepszego, wiekszego szklanego na gorszy LCD.

A co do pracy 18 godzin z monitorem, to chyba przesadziles.
Obojetnie czy to bedzie LCD czy CRT czy ksiazka, czy telewizja,
to po 18 godzin wpatrywania sie w jedno miejsce, oczy ci predzej czy
pozniej wysiada.

A za kilka lat z monitorami LCD bedzie podobnie jak z nagrywarkami
CD-RW. Pierwsze kosztowaly 2000 zl i osiagaly predkosc 2 x, potem 4x,
8x, a dzisiaj kupuje za 300 zl 48x i wiem, ze za pol roku, cena jeszcze
spadnie.

Czyli ten doskonaly 17" LCD dzisiaj za 3000-4000 zl za rok bedzie
kosztowal od 2000 zl a za 2 lata od 1000 zl i bedzie wart swojej ceny.

Nigdy nie lubialem pracy z lamptopami z tymi malymi ekranami,
cukierkowatymi kolorami, mala klawiatura, myszka-nie-myszka i cala
niewygoda.
Monitory LCD to naprawde nowa jakosc , ale i nowy jeszcze produkt,
ktory wymaga udoskonalenia, a zatem czasu

Wystarczy porownac szklane monitory, ile lat zajelo producentom
wyprodukowanie prawdziwie plaskiego ekranu, nie owalnego Trinitronu, ale
calkowicie plaskiego i w tej konkurencji bralo udzial kilkadziesiat firm
z calego swiata i dopiero po 10-15 latach powstaly pierwsze szklane
monitory z plaskim ekranem.

Bardzo ladny jest obraz na telewizorach plazmowych, nasycony, miekki, z
glebia kolorow i mam nadzieje, ze kiedys plaskie monitory plazmowe
zastapia cukierkowate LCD.

Jacek

--
World's First Holographic Computer incorporating Self(EGO) Technology
fit to solve NP problems (knapsack algorithm).