Tyton ozdobny

1. Data: 2001-07-14 20:32:00

Temat: Tyton ozdobny
Od: "Bogdan" <b...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
Zauwazylem ze tyton jest ulubiona roslina stonki ziemniaczanej . Czy inni
uprawiajacy ta rosline maja podobne doswiadczenia ? Troche jestem
rozczarowany ta roslina miala miec piekny zapach , a tu nic nie czuc. I
jeszcze ta stonka zrzera wszystko od lisci po kwiaty. Czy nie zawiera
nikotyny - podobno to trucizna?

Jeszcze jedno czy ktos moze mi powiedziec jaka jest polska nazwa krzewu
Pyracantha bo w swoich zasobach nie moge znalezc.

Pozdrawiam , Bogdan

2. Data: 2001-07-14 21:16:50

Temat: Re: Tyton ozdobny
Od: j...@c...pl (Jan P. Cieciński) szukaj wiadomości tego autora

Bogdan:
> Jeszcze jedno czy ktos moze mi powiedziec jaka jest polska nazwa krzewu
> Pyracantha bo w swoich zasobach nie moge znalezc.

Pyracantha coccinea to Ognik szkarłatny
(Krytyczna lista roślin naczyniowych Polski, Z. Mirek i inni, 1995)
Jan

3. Data: 2001-07-15 11:08:24

Od: "Bogdan" <b...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jan P. Cieciński" <j...@c...pl> napisał w wiadomości
:
: Bogdan:
[...]

Dzieki za szybka odpowiedz!
Pozdrawiam , Bogdan

4. Data: 2001-07-17 14:15:39

Od: "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bogdan" <b...@p...com> napisał w wiadomości
> Witam!
> Zauwazylem ze tyton jest ulubiona roslina stonki ziemniaczanej . Czy inni
> uprawiajacy ta rosline maja podobne doswiadczenia ?

Nie, nigdy nie miałam. Ale wokół nie ma pól ziemniaczanych:)

> Troche jestem
> rozczarowany ta roslina miala miec piekny zapach , a tu nic nie czuc.

Może masz nowe, karłowe odmiany - te ponoć są bezzapachowe. Zwyczajny,
wyrastający do metra tytoń zawsze cudownie pachniał.

> jeszcze ta stonka zrzera wszystko od lisci po kwiaty. Czy nie zawiera
> nikotyny - podobno to trucizna?

Nie wiem, czy zawiera, liście pewnie tak, ale chyba Ty nie będziesz ich
jadł? :-))))
Pozdrawiam, Basia.

5. Data: 2001-07-18 05:31:12

Od: "Lilla" <l...@f...krasnik.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Bogdan <b...@p...com> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:
> Zauwazylem ze tyton jest ulubiona roslina stonki ziemniaczanej . Czy inni
> uprawiajacy ta rosline maja podobne doswiadczenia ?

Nie zauwazylam, aby stonka zarla u mnie tyton, zawsze najbardziej
smakowaly jej ziemniaki, ew. pomidory, ale wszystko jest mozliwe
i byc moze smakuje jej rowniez tyton.

> Troche jestem
> rozczarowany ta roslina miala miec piekny zapach , a tu nic nie czuc.

Moze wachales te kwiatki w ciagu dnia i dlatego nic nie poczules?
Tyton ozdobny pachnie bardzo ladnie, ale dopiero wieczorem i w nocy.

Pozdrawiam
Lilla

6. Data: 2001-07-18 07:19:30

Od: "Bogdan" <g...@b...lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> napisał w
wiadomości news:9j1hib$b90$1@zeus.polsl.gliwice.pl...

> Użytkownik "Bogdan" <b...@p...com> napisał w wiadomości
ziemniaczanej . Czy inni

> Nie, nigdy nie miałam. Ale wokół nie ma pól ziemniaczanych:)
Szczęściara! :-)

> Może masz nowe, karłowe odmiany - te ponoć są bezzapachowe.
Zwyczajny,
> wyrastający do metra tytoń zawsze cudownie pachniał.

Nie to tradycyjne odmiany. W następnym poście jest że należy ja
wąchać wieczorem , jeszcze sprawdzę.

> Nie wiem, czy zawiera, liście pewnie tak, ale chyba Ty nie
będziesz ich
> jadł? :-))))

Miałem na mysli stonke , ze tez jej nie zaszkodziła , albo mogła
dostać chociaż niestrawności! ;-)

> Pozdrawiam, Basia.

Pozdrawiam , Bogdan

7. Data: 2001-07-18 11:34:45

Temat: Re: Tyton ozdobny a stonka
Od: "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bogdan" <g...@b...lublin.pl> napisał w wiadomości
> Czy nie
> zawiera

> będziesz ich
>
> Miałem na mysli stonke , ze tez jej nie zaszkodziła , albo mogła
> dostać chociaż niestrawności! ;-)

Wszystkie liście psiankowatych - w tym ziemniak - zawierają solaninę. My się
możemy zatruć, a stonka się tym odżywia:-))). Więc co tu może jeden mały
tytoń...
Nawiasem mówiąc, szkoda, że tytoń ozdony "wyszedł" jakoś z mody. Roślinka
jest niewymagająca, ma interesujące kolory, aksamitne liście, ładby pokrój,
zwykła się sama wysiewać z roku na rok, do tego pachnie. Tyle że na ogół
zamknięta w dzień.

Pozdrawiam, Basia.

8. Data: 2001-07-18 12:38:04

Od: "Lilla" <l...@f...krasnik.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Basia Kulesz <b...@p...gliwice.pl> w wiadomości
do grup dyskusyjnych napisała:
> Nawiasem mówiąc, szkoda, że tytoń ozdony "wyszedł" jakoś z mody. Roślinka
> jest niewymagająca, ma interesujące kolory, aksamitne liście, ładby pokrój,
> zwykła się sama wysiewać z roku na rok, do tego pachnie.

Co takiego? Po raz pierwszy czytam, ze tyton moze sie sam wysiewac!
Czy jestes tego absolutnie pewna???
Tyton ozdobny jest roslina jednoroczna, ma bardzo drobne nasiona
i nigdy jeszcze sam mi sie nie zasial w gruncie.

Pozdrawiam
Lilla

9. Data: 2001-07-18 12:42:30

Od: "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Lilla" <l...@f...krasnik.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> Tyton ozdobny jest roslina jednoroczna, ma bardzo drobne nasiona
> i nigdy jeszcze sam mi sie nie zasial w gruncie.

No...przez kilka lat było go pełno, w różnych miejscach w ogrodzie - a ja
nie wysiewałam na 100%. Chyba trafił na sprzyjające warunki. Poza tytoniem
wysiewały się (wysiewają): nagietki, lwie pyszczki, niecierpki waleriana,
ostróżeczka polna, dziwaczki, maki, czarnuszka damasceńska.

Pozdrawiam, Basia.

Datura choruje
Chora jodła koreańska - pomocy !!!!!!!!!!!!!!
borówka amerykańska - choroby
Gina posty??/
Projektowanie ogrodów/domów