U mnie, u mnie proszę!!!

11. Data: 2008-11-14 19:00:43

Temat: Re: U mnie, u mnie proszę!!!
Od: "Redart" <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

news:9es8qabn2bq7$.1ustxviwfzixo.dlg@40tude.net...

> En. jądrowa to energia naturalna żtp w stu procentach :-)

Trzeba by sie też zastanowić, kiedy ta energia też umrze:
http://www.peakoil.pl/p/energia-jadrowa

12. Data: 2008-11-14 20:52:16

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 14 Nov 2008 19:34:03 +0100, SnowGoose napisał(a):

> W takikm razie, popieram energię nie zagrażającą środowisku.

Czyli konkretnie: która energia NIE zagraża środowisku?

> Być może nie są tak opłacalne jak elektrownie konwencjonalne,

Sa deficytowe i nieefektywne. Długo byłoby tłumaczyć, ale pokrótce powiem,
że do wprawienia w ruch wiatraka potrzebna jest energia, czyli jeszcze
ZANIM on sam ją wyprodukuje, a i nie działa on ciągle - w Polsce mało jest
terenów dostatecznie wietrznych w ciągu całego roku. Itd, itd...
Innym słowem - utopią jest, aby próbowac sobie wyobrazić zaspokojenie głodu
energetycznego za pomoca... wiatraków, skoro nie wystarcza na to samego
gazu od Ruskich :-)))

> ale są
> ekologiczne i tańsze w ekspoloatacji (szczególnie wiatraki). Opłacalność
> zależy głównie od warunków przyrodniczych.
> Elektrownie takie są jednak budowane, na świecie i u nas, wiec ich
> funkcjonowanie ma sens.

Jako lokalne uzupelnienie, nie w skali kraju.

13. Data: 2008-11-14 22:53:52

Od: tren R <t...@n...sieciowy> szukaj wiadomości tego autora

SnowGoose pisze:

> Wiatraki pięknie urozmaicają krajobraz :)

tak, ale tylko te drewniane i w małych ilościach
:)

--
2.11.2008 z dzisiejszej próby
http://www.lastfm.pl/music/max+km+trener/Pan+Krzyszt

14. Data: 2008-11-14 22:55:44

Od: tren R <t...@n...sieciowy> szukaj wiadomości tego autora

Ikselka pisze:

> Czyli konkretnie: która energia NIE zagraża środowisku?

życiowa!

15. Data: 2008-11-14 23:02:36

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 14 Nov 2008 23:55:44 +0100, tren R napisał(a):

> życiowa!

:-DDDDDDDDD
Dobre, dobre.

16. Data: 2008-11-14 23:42:18

Od: "SnowGoose" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czyli konkretnie: która energia NIE zagraża środowisku?

Geotermalna, słoneczna, wietrzna i wodna.

> [...]
> głodu
> energetycznego za pomoca... wiatraków, skoro nie wystarcza na to samego

Utopię czasem sie spełniają, szczególnie utopie technologiczne.
Być może powstaną nowe lepsze urządzenia, które będą pozyskiwać energię z
wyładowań atmosferycznych, albo jeszcze z innych źródeł. Kto to wie.

17. Data: 2008-11-17 09:15:23

Od: "Duch" <n...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

> I jeszcze dopowiem, co usłyszałam z pierwszej ręki (tak, bo od pracowników
> słupskiego Z.E.): te współczesne wiatraki wprawiają ziemię w takie
> drgania,
> że ludziom w okolicy szklanki skaczą po stołach i takie tam.

Slyszałem, ze podobno te nieprzyjemna ceche wiatraków jakos wyliminowano.

> A co do urozmaicania krajobrazu - no sorry, abyśmy mogli się uniezależnić

1 elektrownia atomowa = 1000 wiatraków. Tylko moc z nich niepewna - co gdy
braknie wiatru?
W Niemczech był w ktoryms roku taki problem (Niemcy maja sporo wiatraków).

Duch

18. Data: 2008-11-17 09:25:31

Od: "Duch" <n...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

> Tia. Mam świeże wiadomości z pierwszej ręki akurat o polu wiatrowym w
> Słupsku - istna paranoja: aby (w dodatku wielokrotnie) uruchomić wiatraki,
> Zakład En. musi dostarczyc energię po swoich cenach i dużo, a energię
> wyprodukowaną przez wiatraki ten sam Z.E. MUSI odkupić po cenach UNIJNYCH,
> czyli o wiele niższych, bo wg norm unijnych cena energii ze źródeł nat.
> MUSI być niższa, aby wykazac ich opłącalność i przewagę - no zupełnie jak
> PGR-ami w socjalizmie :->

Tia.

----
Elektrownie wiatrowe sa na allegro:
http://www.allegro.pl/item481910124_domowa_elektrown
ia_wiatrowa_pl_5kw.html

Cena elektrowni wiatrowej 5 kW (w sam raz dla domu): 30 000 zł.
Wyprodukowany prąd (realnie) daje oszczednosc co roku 3000 pln.
Od biedy sie opłaca.
Tylko te pozwolenia, regulacje, instalacja systemu pewnie tez kosztuje
minimum 10 k,
oraz naprawy... na granicy opłacalnosci.

Duch

19. Data: 2008-11-17 11:16:55

Od: "Bluzgacz" <p...@w...org> szukaj wiadomości tego autora

"Duch" <n...@n...com> wrote in message

> 1 elektrownia atomowa = 1000 wiatraków. Tylko moc z nich niepewna - co gdy
> braknie wiatru?
> W Niemczech był w ktoryms roku taki problem (Niemcy maja sporo wiatraków).

Zobacz sobie na cos takiego jak mapa wiatru na terenie calego kraju
http://www.zie.pg.gda.pl/~zku/Wyk%B3ady_pdf/W13_Zaso
by_energii_wiatru_Dane_og%F3lne.pdf
Oczywiste jest, ze wiatraki buduje sie w miejscach, gdzie jego wystepowanie
oraz sila sa najwieksze.
Jak jakis cymbal stawia je nie tam gdzie sie powinno to pozniej jest kurwa
wielkie zdziwienie.
W Polsce wietrznych rejonow nie ma zbyt wiele, poza okolicami nadmorskimi,
do 30-50km od morza.
Zanim stawia sie wiatrak, to przez rok, stawia sie cos w rodzaju wiezy
(nawet do 80m wysokosci) z czujnikami, ktore przez caly ten czas zbieraja
dane o wystepujacych warunkach. To jest wymog, bo bez tego nie mozna w ogole
myslec o postawieniu wiatraka, obojetnie czy wieje, czy nie.
Inna sprawa, ze odnawialne/ekologiczne zrodla to alternatywa, dodatek -
popieram, ale atom wg mnie to podstawa, przynajmniej do czasu zanim powstana
elektrownie fuzyjne (http://pl.wikipedia.org/wiki/ITER).
Jestesmy zadupiem, trzeba bylo skonczyc ten Zarnowiec i robic w Klempiczu, a
jebac ekologow - bo w tej kwestii nie maja w ogole racji.
--
Bluzgacz
bluzgacz(at)gmail.com

20. Data: 2008-11-17 13:14:58

Od: "Duch" <n...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

"SnowGoose" <s...@o...pl> wrote in message

Tu masz przyszlosc:
http://nczas.com/wiadomosci/oblicza-kapitalizmu/obli
cza-kapitalizmu-prywatny-reaktor-jadrowy/

DOBRE - O PERWERSORE Z SCP
DO SOLIDARNOSCIOWCOW
STARSZY BRAT NA POCZCIE
Osoba inteligentna emocjonalnie