Re: USA wezwało Polskę do zwrotu majątku Żydom

From: Ikselka <i...@g...pl>
Subject: Re: USA wezwało Polskę do zwrotu majątku Żydom
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Date: Tue, 22 Mar 2011 15:33:07 +0100

Dnia Tue, 22 Mar 2011 14:45:35 +0100, Przemysław Dębski napisał(a):

> [...]
ke_do_zwrotu_majatku_zydom/38287

> Eeee tam. KRK oddano bez ogólnej ustawy o zwrocie wszystkim wszystkiego co
> zostało zagrabione.

KRK to nie osoba fizyczna.
Ustawa "o zwrocie" miałaby dotyczyć osób fizycznych będących kiedyś lub
obecnie obywatelami polskimi oraz ich spadkobierców.

> Co jakiś czas też w mediach widzimy łapiące za serce
> historie, jak to dawi właściciele lub ich spadkobiercy odzyskawszy kamienice
> uprzykrzają życie obecnym mieszkańcom celem wykurzenia ich z nieruchomości -

I słusznie robią.
Też obserwuję takie przypadki w mediach, najbardziej mnie bulwersuje, kiedy
to lokator mówi "ja się tu przeciez urodzołem, jak można mnie stąd
wyganiać".
Chcieliby mieć tytuł włąsności z racji samego urodzenia. Ale już po
stosowne remonty i naprawy wyciągają rękę do właściciela :-///

> nie wiem co prawda na mocy jakiego prawa odzyskują, ale na pewno nie jest to
> ogólna ustawa o zwrocie

Odzyskują na mocy prawa po prostu - zatrudniając NA WŁASNĄ RĘKĘ I NA WŁASNY
KOSZT zdolnych prawników.
Sama znam taki przypadek - znajomi odzyskali kamienice w centrum Kielc
dlatego, że w czasie przejmowania przez państwo ich dobytku jeden z
członków rodziny był niepełnoletni i nie mógł podpisać zrzeczenia się -
skutkiem tego on i jego spadkobiercy prawnie nadal byli właścicielami
stosownej części majątku. Dziś to właśnie ta część rodziny odzyskała
należne im budynki.
Pozostali też mogliby, gdyby w stosownym czasie po prostu odmówili
podpisania zrzeczenia się. Ale podpisali - bo straszono ich kosztami
utrzymania budynków, nękano złosliwymi komisjami BHP, nakazami odnawiania
budynku przed każdym pochodem pierwszomajowym itp. Więc podpisali. Gdyby
tego nie zrobili, i tak by im zabrano dobytek, ale dziś byliby "w prawie"
do odzyskania go.