USG brzucha u dziecka - przygotowanie

1. Data: 2007-04-13 00:58:01

Temat: USG brzucha u dziecka - przygotowanie
Od: "Aicha" <b...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.
Czy przygotowanie 8-letniego dziecka do usg jamy brzusznej odbywa się
tak samo jak u dorosłego? Ten litr wody przed badaniem brzmi nam (mnie
i córce - chudzielcowi) z lekka kosmicznie...

--
Pozdrawiam - Aicha

2. Data: 2007-04-13 05:51:17

Temat: Re: USG brzucha u dziecka - przygotowanie
Od: Kimy <k...@w...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

Aicha napisał:
>Ten litr wody przed badaniem brzmi nam (mnie
> i córce - chudzielcowi) z lekka kosmicznie...

Litr wody? Pierwsze słyszę, a miałam swego czasu dużo do czynienia z
badaniami USG (kamica nerkowa).
Pęcherz dorosłego człowieka mieści ok 300ml, więc skąd ten wypity litr?
Nerki przetwarzają płyn w ciągu ok 2h, więc wystarczy odpowiednio wcześniej
wypić szklankę wody.

--
pozdrawiam,
Kimy

3. Data: 2007-04-13 21:49:38

Od: "Aicha" <b...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kimy" napisał:

> Litr wody? Pierwsze słyszę, a miałam swego czasu dużo do
> czynienia z badaniami USG (kamica nerkowa).

Przesadziłam trochę, choć w każdej netowej "poradni" tak podają. W
instrukcji z gabinetu, w którym ma być badanie, są 3 szklanki.

> Pęcherz dorosłego człowieka mieści ok 300ml,
> wystarczy odpowiednio wcześniej wypić szklankę wody.

A resorpcja zwrotna nie istnieje?

--
Pozdrawiam - Aicha

4. Data: 2007-04-13 21:52:49

Od: "Aicha" <b...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Aicha"

> A resorpcja zwrotna nie istnieje?

Kanalikowa, znaczy :)

--
Pozdrawiam - Aicha

worek stomijny pytania ?
Re: brak sil
Jak rozpoznac bole miesni od dyskopatii ?
Bolacy guzek pod pacha?
Bolacy guzek pod pacha?