Re: Uczciwość małżeńska

From: "Fragile" <s...@o...pl>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: Uczciwość małżeńska
Date: Wed, 10 Feb 2010 14:03:27 +0100

On 10 Lut, 07:51, Ender <e...@n...net> wrote:

> Zauważ, że twoja niekontrolowana emocjonalność poważnie utrudnia ci
> komunikacje, co wielokrotnie podnosiłem także u innych osób.
> Lubisz mnie - to chętnie odpowiesz, udzielisz informacji.
> Nie lubisz mnie, podejścia lub wypowiedzi - włącza ci się blokada.

U mnie takiego mechanizmu nie ma. Często rozmawiam
wlasnie z osobami, za którymi nie przepadam, choc nie z racji
samej antypatii oczywiście. Na poziomie merytorycznym.
Nie znam Cie, wiec trudno mi Ciebie lubic lub nie.
Poglady danego czlowieka nie sa w moim przypadku
kryterium decydujacym o zawiazywaniu się nici sympatii
bądź nie.
Poza tym to, co czlowiek prezentuje slowami, zwlaszcza
w usenecie, bywa czasami blednie odbierane. Poza glownym
przekazem, i roznorodna interpretacja konkretnych slow,
mamy jeszcze emotki lub ich brak :) O nieporozumienia
bardzo latwo ;)

> Sporo tu można byłoby użyć określeń, jednak pewnie żadne ci się nie
> spodoba, co z kolei włączy pewnie u ciebie kolejne blokady, łącznie z
> blokadą w odbiorze.
> Osobiście nic do ciebie nie mam, jednak właśnie w obliczu takiego
> dziecinnego podejścia jestem odbierany jako socjopata czy kominek.

Taki z Ciebie socjopata i kominek, jak bluzgacz ;)

Nie znam kominka.
Do nazywania kogos socjopata nie mam
uprawnien.

Odbieram Cie jak mlodego mezczyzne.

> Po prostu gardzę takimi wypowiedziami, nad którymi rozmówcy tracą
> kontrolę emocjonalną lub intelektualną, o ile w ogóle ją kiedykolwiek
> posiadali.
Czy kazda wypowiedz zawierajaca przeciwna do Twoich prezentacje
pogladow, to wypowiedz pozbawiona kontroli emocjonalnej i
intelektualnej? Ludzi pisza to, co mysla i czuja. Tak mi się wydaje.
I w sumie tak być chyba powinno. Szczerosc komunikacji.
Zgadzac się ze soba nie musza, wazne by na siebie nie psioczyli z
powodu prezentowanych przez siebie pogladow.

> Dlatego zapraszam do rozmowy, kiedy twoja dorosłość ci już to umożliwi.
> ENder

Ok, może wieczorem będę dorosla ;)
Teraz nie mam czasu ;)

> BTW użyłem określenia 'wierni fanatycy' w stosunku do postaw większości
> użytkowników psp, którzy zaprezentowali je w dotychczasowych rozmowach i
> uważam, że to jest trafne określenie. Jeśli do ciebie nie pasuje, to nie
> myło przymusu odbierać je personalnie.

Nie odebralam personalnie, bo niby dlaczego mialabym.
Masz jednak prawo mnie roznie odbierac.
A jaka jestem naprawde...?
Tak zastanawiam się, kto tutaj jest "wiernym fanatykiem",
i jakos takowych nie zauwazam. Zapewne mamy
rozne definicje fanatyzmu :)

Pozdrawiam,
F.