Uczulenie na zimno??

1. Data: 2004-11-22 10:18:29

Temat: Uczulenie na zimno??
Od: BasiaBjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy jest możliwe uczulenie na zimno? Na niską temperaturę?
--
pa, Basia

2. Data: 2004-11-22 11:06:56

Temat: Re: Uczulenie na zimno??
Od: "J.M." <j...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Absolutnie nie ma uczulenia na zimno.
Najważniejsza jest oczywiście dieta. Wegetarianinowi będzie zawsze zimniej
niż przy innej diecie.

Pozdrawiam J.M.

3. Data: 2004-11-22 12:26:20

Od: BasiaBjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik J.M. napisał:

> Absolutnie nie ma uczulenia na zimno.
> Najważniejsza jest oczywiście dieta. Wegetarianinowi będzie zawsze zimniej
> niż przy innej diecie.

Nie chodzi o odczucie zimna, a o to, ze pewna osoba po wyjściu na nawet
mały mróz wraca z bąblami na częsciach ciała odsloniętych. Bąble są
swędzące i znikają po kilkunastu minutach.
Nie jest wegetarianką, jesli miałby to wg Ciebie miec związek ;)
--
pa, Basia

4. Data: 2004-11-22 14:42:45

Od: "agatka" <A...@i...com> szukaj wiadomości tego autora

> Czy jest możliwe uczulenie na zimno? Na niską temperaturę?
> --
Dokładnie - choć ściśle rzecz biroąc nie jest to typowa alergia. U
niektórych osób w krwi są białka - antykrioglobuliny które pod wpływem zimna
wytwarzają reakcję zapalną. Może je zbadać w większości laboratoriów - ich
obecność wskazuje na zaburzenia autoimmunologiczna i może wymagać leczenia
szczepionkami.
U mnie podejrzewano to bo mam objaw Raynaud na dłoniach, ale badanie wyszło
negatywnie. Może porozmawiaj ze swoim lekarzem
pozdr
gagatka

5. Data: 2004-11-22 18:52:28

Od: "Basiek" <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czy jest możliwe uczulenie na zimno? Na niską temperaturę?
> pa, Basia

Witaj Imienniczko,
Tak, jest cos takiego, jak alergia na zimno.
W zeszlym roku pytalam o to tu na grupie i dostalam kilka linkow, ale
musialabys poszukac w archiwum, bo niestety nie zapisalam.
Sama niestety na to cierpie, ale dlugo trwalo zanim dowiedzialam sie, co to
jest. Na szczescie nie robia mi sie bable. Zawsze w zimie biore Claritine,
bo bez niego najpierw mam suche dlonie (pomimo noszenia rekawiczek i
natluszczania), potem zaczynaja czerwieniec, az wreszcie peka mi skora, gdy
tylko zegne palce.
Wiem, ze osoby uczulone na zimno nie powinny jesc lodow i pic nic mocno
schlodzonego, bo przy silnej alergii moga sie udusic.
Wiem tez, ze podobno sprawdza sie, czy to alergia na zimno przykladajac lod
do przedramienia. Jesli pojawia sie bable, to stwierdza sie alergie, a jesli
nie, to nadal nie ma pewnosci.

Pozdrawiam serdecznie.
Barbara.

6. Data: 2004-11-22 18:58:09