Ulamana osemka

1. Data: 2003-10-30 14:42:19

Temat: Ulamana osemka
Od: "Karolina" <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
czy ulamana osemke mozna leczyc, czy trzeba ja od razu usunac?? Pytam,
bo nie wiem na co mam sie nastawiac u stomatologa:(

Z gory dziekuje za odpowiedz

Karolina

2. Data: 2003-10-30 15:17:24

Temat: Re: Ulamana osemka
Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Karolina" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
> Witam,
> czy ulamana osemke mozna leczyc, czy trzeba ja od razu usunac?? Pytam,
> bo nie wiem na co mam sie nastawiac u stomatologa:(

Wyrwać taniej... wyrwać standardowo... jeśli wystarczy sama plomba, to to
będzie jakieś 120zł, jeśli leczenie kanałowe, to około 500, wyrwanie tylko
90...
--
Joanna, która uważa, że powinno się leczyć, jeśli tylko istnieje taka
możliwość...

3. Data: 2003-10-30 16:16:05

Od: "monika" <o...@W...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> będzie jakieś 120zł, jeśli leczenie kanałowe, to około 500, wyrwanie tylko

Na poczatku chciałabym sie dowiedzieć, gdzie leczenie kanałowe kosztuje 500 zł?

A odpowiadając na pytanie - wszystko zależy od rodzaju "złamania", czy też
stopnia zniszczenia korony zęba... Jeżeli by istniała mozliwość uratowania tego
zęba, ja bym go ratowała (nawet gdyby trzeba go było przeleczyc kanałowo).
Trudno mi cos doradzac tak na odległość - jednak:
- jesli wystarczy wypełnienie to nawet nie ma co sie zastanawiać nad usunięciem
- jeśli leczenie kanałowe - dobrze by było zrobic zdjęcie i na jego podstawie
ocenić stan zęba i rozważyć ewentualne mozliwości jego dalszego leczenia
Pamietaj, że zęba możesz usunąć w każdej chwili...
Ale myślę, że najlepiej doradzi Ci stomatolog, u którego sie leczysz (ma tę
przewage nade mną, że będzie mógł zobaczyć ową ósemkę)

Pozdrawiam, Monika

4. Data: 2003-10-30 22:35:53

Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "monika" <o...@W...onet.pl> napisał w wiadomości

> Na poczatku chciałabym sie dowiedzieć, gdzie leczenie kanałowe kosztuje
500 zł?

Warszawa oczywiście... razem ze zdjęciami i znieczuleniami... oczywiście...
--
Joanna
http://jduszczynska.republika.pl

5. Data: 2003-10-30 23:34:55

Od: "Dav" <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> napisał w
wiadomości news:bns3gc$lqa$1@news.onet.pl...

> [...]
> tylko

> 500 zł?
>
> Warszawa oczywiście... razem ze zdjęciami i znieczuleniami...

i to kazdy ząb leczony kanalowo kosztuje 500zł ??? strasznie cos drogo...

6. Data: 2003-10-31 07:00:49

Od: "Adam" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

monika wrote:

> Na poczatku chciałabym sie dowiedzieć, gdzie leczenie kanałowe
> kosztuje 500 zł?

dobre leczenie musi kosztowac. moze niekoniecznie tyle, ale napewno min. 200
pln. na ten koszt sklada sie koszt pracy lekarza (osemka to tak w ciemno z
1.5 godziny), koszty narzedzi (niektore sa jednorazowe), koszt sprzetu
(mikromotor endodont. ok 4 kpln, endometr (3-4), jakies-cóś do wypelniania
kanału plynna gutaperka (4-8 kpln). to narzedzia konieczne d opracowania i
wypelnienia kanalu w tej wersji cenowej jaka podalas. oczywiscie mozna to
zrobic taniej. zamiast w merolka, wsiasc w duzego fiata czy poloneza z
przyciemnianymi szybami. ale jak to w tanszych rozwiazaniach -
prawdopodobienstwo niepowodzenia wzrasta, a i komfort jazdy inny. fajnie
byloby gdyby taki operator dysponowal jeszcze mikroskopem, no ale nie mozna
zbyt wiele wymagac od zycia :))
a dobre endo potrzebne jest na przyklad do tego, zeby po osadzeniu np mostu
za jakies wieksze pieniadze nie trzeba bedzie go usuwac z powodu
przewleklego stanu zapalnego po zlym leczeniu endo.

ps: do kosztow endo dodaj jeszcze jakies kursy, srednio ok 1000pln/jeden
dzien. a na paru trzeba byc...

--
milego dnia
adam, gg# 402495

7. Data: 2003-10-31 12:21:15

Od: "Mrowka" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Karolina" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
> Witam,
> czy ulamana osemke mozna leczyc, czy trzeba ja od razu usunac?? Pytam,
> bo nie wiem na co mam sie nastawiac u stomatologa:(

W srode udalam sie do stomatologa-chirurga w celu wyrwania dwoch zebow
szostki i osemki-obydwa ulamane.Lekarz wyrwal mi szostke a osemke zalecil
leczyc.Ciezko bedzie ja zalatac bo odpadlo kawalek tuz przy dziasle-zrobila
sie dziura.Po przeswietleniu tego zeba lekarz uwaza ze wystarczy zrobic
porzadna plombke i bedzie ok.O leczeniu kanalowym nie ma mowy-jak na razie.

Magda

8. Data: 2003-10-31 20:28:58

Od: "monika" <o...@W...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> przewleklego stanu zapalnego po zlym leczeniu endo.
>
> ps: do kosztow endo dodaj jeszcze jakies kursy, srednio ok 1000pln/jeden

Wiem, że dobre leczenie kosztuje... Jednak 500 zł to trochę dużo (przynajmniej
porównując z cenami, jakie można spotkać w moich stronach). Wiem na czym polega
leczenie endodontyczne i ile kosztują narzędzia oraz materiały do tego
potrzebne. (Nie wiem tylko czemu te wyjaśnienia umieściłeś pod moim postem...)

Pozdrawiam, Monika

9. Data: 2003-10-31 21:05:48

Od: "Adam" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

monika wrote:

> [...]
> narzędzia oraz materiały do tego potrzebne. (Nie wiem tylko czemu te
> wyjaśnienia umieściłeś pod moim postem...)

poniewaz odpowiadalem na twoje stwierdzenie 'dlaczego tak duzo'.

--
milego dnia
adam, gg# 402495

10. Data: 2003-10-31 22:18:40

Od: "monika" <o...@W...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> poniewaz odpowiadalem na twoje stwierdzenie 'dlaczego tak duzo'.

Chyba troszkę się nie zrozumieliśmy... Nie pytałam "dlaczego" tyle kosztuje
tylko "gdzie"...

Piersi, czy potraficie pomoc zyc ?
Nowe okularki
Podwyższone ciśnienie - leki.