Uprzedzenia

21. Data: 2000-08-29 16:05:50

Temat: Re: Uprzedzenia
Od: "Mariusz K. Grzeca" <m...@s...mimuw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 29 Aug 2000, Aleksander Nabaglo wrote:

> Jestem upzredzony do:

do uprzedzonych pewnie rowniez? ;)

22. Data: 2000-08-29 16:12:00

Od: "Valérie" <v...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Aleksander Nabaglo <...@w...krakow.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:C9D2EBC4681BD411BF5700105A9F9C2902F145AF@HAD
ES...

> polonistek (i tresci, ktore szerza),

nie nauczycieli wogole a wlasnie polonistek - hm... ciekawe :)

--
pozdrawia Valérie

23. Data: 2000-08-29 16:19:33

Od: "Valérie" <v...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik ;Kamasutra master; <t...@f...onet.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:3...@f...onet.pl...

> Oczywiscie. Zaluz ku klix klan i walcz o czystosc jezyka polskiego, tylko
nie o
> ortograFIE bo wtedy bedziesz moim wrogiem.
> Pozdrawiam Kamil.
>
> --

iiiiii nie o to chodzi , wszak sama jestem germanistka

--
pozdrawia Valérie

24. Data: 2000-08-29 16:39:56

Od: "Robercikus" <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Oczywiscie, ale owe uczucia mozna kontrolowac.
Nie mozna przeciez dla jakiejs powierzchownej blahostki umniejszac
czlowiekowi jego wartosci. Liczy sie w koncu "caloksztalt". To prawda,
ze emocje maja tu niebagatelny wplyw, ale nie przeceniajmy ich
znaczenia. Zapewniam Cie, ze ludzie, ktorzy kieruja sie glownie
chlodna kalkulacja i oceniaja fakty racjonalnie, sa bardziej
kontaktowi i na pewno latwiej z nimi dojsc fo porozumienia. Jasne -
byc takim jest szalenie trudno, ale do pewnego stopnia mozna.

robercikus
r...@p...onet.pl

25. Data: 2000-08-29 19:35:12

Od: "Robercikus" <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Oczywiscie! Mowmy o tym jak jest.
Powiem Ci, Valerio jak jest w moim przypadku. Otoz jestem czlowiekiem
jeszcze dosc mlodym, bo przed trzydziestka, uwazam, ze w kazdym wieku,
a zwlaszcza w moim nalezy rozwijac swoja osobowosc. Wiem rowniez, ze
kontakty miedzyludzkie sa ksztaltowane przez nich samych, moja praca
zawodowa, to jeden nieprzerwany kontakt z cala masa ludzi. Wiem przy
tym doskonale, ze stare pozekadlo "Jak sobie poscielesz, tak sie
wyspisz" ma tutaj znakomite znaczenie. To wlasnie ode mnie zalezy
jakosc mojego zawodowego kontaktu z "moimi" ludzmi. Przychodza do mnie
rozni delikwenci, zdazaja sie i tacy, za ktorych z pozoru nie dala bys
funta klakow, ale kiedy sie z takim porozmawia, okazuje sie,ze ten
czlowiek ma niezauwazona wczesniej wartosc. To mnie poniekad nauczylo
nie oceniac ludzi na podstawie ich szeroko pojetej powierzchownosci,
bo mozna sie czesto srodze pomylic. Czyz nie jest zwyklym
uprzedzeniem, kiedy widzimy czlowieka calkiem przecietnie
wygladajacego, zachowujacego sie w sposob nie wyrozniajacy sie niczym
szczegolnym i traktujemy go jak kogos gorszego - dlaczego? - bo na
przyklad w naszej wyobrazni wlasnie taki typ nie zasluguje w zadnym
wypadku na uwage!! To oczywiscie jest tylko przyklad.
Wezmy z innej beczki... Ja jestem dosc mocno uprzedzony do samochodow
marki Daewoo. Dlaczego? Bo sa niezbyt dobrej jakosci, ale to jest moje
prywatne zdanie i wyrobilem sobie je na podstawie faktow, czyli nie
tego, co sobie wczesniej wyobrazalem, lecz tego, co zaobserwowalem.
Nie uwazam tez, ze to moje uprzedzenie mozna oceniac w kategorii wad.
To po prostu moj swiadomy wybor. Zaznacze jeszcze, ze ta postawa moze
w kazdej chwili ulec zmianie, gdy tylko zaistnieja okolicznosci
uzasadniajaca taka zmiane.
Reasumujac stwierdzam, swego rodzaju kontrolowanie wlasnych uprzedzen
jest zapewne symptomem dojrzalosci emocjonalnej i chociaz kazdy z nas
ulega w wiekszym, czy w mniejszym stopniu niekontrolowanym
uprzedzeniom, rozwijajac swoja osobowosc ksztaltuje w sobie zdolnosc
ich kontrolowania.

robercikus
r...@p...onet.pl

26. Data: 2000-08-29 19:52:44

Od: "jacob" <j...@f...net> szukaj wiadomości tego autora

Valérie wrote in message <39ab6c2e$3@news.vogel.pl>...

>Użytkownik jacob <j...@f...net> w wiadomości do grup dyskusyjnych nap
>isał:D8Aq5.135$Y...@n...flash.net...

>nad
>>

>:)
>
>ale nie przeradza sie to w dyskryminacje - prawda?

Slusznie!
Nie wszystkie uprzedzeniasa zle.

Pozdrawiam
jakub

27. Data: 2000-08-29 23:51:05

Od: "Ewa" <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

--------------moze raczej wzorem Eliasza powalcz z Panem Bogiem.....Ewa>

28. Data: 2000-08-29 23:51:06

Od: "Ewa" <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

-------------------prosze, rozwin -
... Ja jestem dosc mocno uprzedzony do samochodow
> marki Daewoo.
-------------------- wybacz, ale tu chyba pomyliles pojecia - z tego, co
piszesz, to nie uprzedzenie, ale wiedza na temat Lanosow czy innych Nubir.
Mam wrazenie, ze mowiac o uprzedeniach mowimy o niedobrych uczuciach, ktore
sa w nas bez racjonalnych powodow
u mnie to chamstow i goralska muzyka, tudziez haslo ''pofolkuj sobie....'' -
nie umiem powiedziec, dlaczego ale nie lubie i juz. Chyba jest troche
gorzej, gdy odnosi sie to do ludzi, utrudnia kontakty... a spottkaliscie sie
z ludzmi, ktorych sie nie cierpi ''od pierwszego wejrzenia''? - i nie
wiadomo dlaczego....
przyznaje, bywa, ze z wzajemnoscia..... i nie warunkuje tego rozmowa, nawet
nie wyglad, takie jakies ''cos''. >

29. Data: 2000-08-30 06:01:49

Od: "Aleksander Nabaglo" <...@w...krakow.pl> szukaj wiadomości tego autora

!
"Mariusz K. Grzeca" <m...@s...mimuw.edu.pl> wrote in message
imuw.edu.pl...
> do uprzedzonych pewnie rowniez? ;)
Do tych, ktorzy chca leczyc z uprzedzen.

--
A.

30. Data: 2000-08-30 06:04:03

Od: "Aleksander Nabaglo" <...@w...krakow.pl> szukaj wiadomości tego autora

!
"Valérie" <v...@p...onet.pl> wrote in message
> nie nauczycieli wogole a wlasnie polonistek - hm... ciekawe :)
Bo nauczyciele "wogole" sa dodatkiem
do polonistek (i wszystkie inne przedmioty
"ozdobnikiem", dodatkiem do j.polskiego).

--
A.

Szczęście?
Przepraszam