Uraz kregoslupa - jakie skutki?

1. Data: 2005-02-05 19:43:27

Temat: Uraz kregoslupa - jakie skutki?
Od: adderek <a...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Witam.
Jestem takim sobie czlowieczkiem ktory ma pewne problemy z kregoslupem.
Dokladniej to powiedziano mi, ze mam:
-skolioze, lordoze, kifoze, osteofity i klinowatosc kregow
-cos takiego jak "niestabilnosc kregoslupa na odcinku C5"....
cokolwiek to znaczy
Ponadto jestem kierowca.

Nieco sie obawiam tego, co mi sie moze wydarzyc przy ewentualnym wypadku
samochodowym wiec moje pytanko jest nastepujace:

Jakie moga byc skutki gdybyn nie daj boze mial wypadek samochodowy i
doznal uszkodzenia rdzenia kregowego na tym feralnym odcinku
kregoslupa (znaczy to C5)?

Domyslam sie ze paraliz ale chcialbym wiedziec dokladnie czy tylko
paraliz nog, czy czegos wiecej.

Z gory dziekuje za odpowiedz.

---
Addi

2. Data: 2005-02-05 21:19:17

Temat: Re: Uraz kregoslupa - jakie skutki?
Od: "miqa" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nieco sie obawiam tego, co mi sie moze wydarzyc przy ewentualnym wypadku
> samochodowym wiec moje pytanko jest nastepujace:

Lepiej jeździć ostrożnie i nie mysleć o wypadkach!!

> Jakie moga byc skutki gdybyn nie daj boze mial wypadek samochodowy i
> doznal uszkodzenia rdzenia kregowego na tym feralnym odcinku
> kregoslupa (znaczy to C5)?

Przy uszkodzeniach rdzenia na poziomie C5 nastąpiło by porażenie
czterokończynowe(tetralplegia)!

Miqa

3. Data: 2005-02-05 21:38:59

Od: adderek <a...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

miqa napisał(a):

> Lepiej jeździć ostrożnie i nie mysleć o wypadkach!!

> Przy uszkodzeniach rdzenia na poziomie C5 nastąpiło by porażenie
> czterokończynowe(tetralplegia)!

Tetraplegia bez L. Ale i tak kosmiczna nazwa.
Dzieki za wyjasnienie. Teraz juz wiem.... Totalna porazka.
Rzeczywiscie - lepiej nie myslec o wypadku.

Jeszcze raz dzieki

4. Data: 2005-02-05 21:44:50

Od: "miqa" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Tetraplegia bez L.

Faktycznie wkradł mi się błąd - miało być dokładnie tak jak napisałeś
tetraplegia!!

Ale przecież nie każdy wypadek ,jakby co, nie kończy się przerwaniem rdzenia
kręgowego.

> Jeszcze raz dzieki

Nie ma za co:)
Miqa

Problemy żołądkowe??
Tiki nerwowe i nie tylko bardzo proszę o pomoc
Ile powinni zarabiać lekarze?
Krew w spermie
Gdzie ?