Re: Ustępy dla niepełnosprawnych

From: "Mario" <m...@g...pl>
Newsgroups: pl.soc.inwalidzi
Subject: Re: Ustępy dla niepełnosprawnych
Date: Fri, 29 Dec 2006 08:25:01 +0000 (UTC)

Widziałem w McDonaldzie połączenie toalety dla kobiet i dla osób
niepełnosprawnych - jedno pomieszczenie.
Moze więc warto zrobić dwie toalety - męską i damską, które będą dostępne dla
osób na wózkach.
Poręcze radziłbym mocowane do ściany, by były odchylane do góry - czasem mogą
przeszkadzać, ja osobiście z poręczy nie korzystam i nawet jakby by
przeszkadzały to dam sobie radę, ale niektórym osobom, którym mogą utrudniać
manewrowanie wózkiem lub nawet dojazd do muszli (mam na myśli wózki
elektryczne, ktorych gabaryty są znaczne).
Muszla chyba najbezpieczniej mocowana pośrodku ściany, by można było
podjechać (bodaj troche na skos) z kazdej strony.

Jesli to nie bezie w żaden sposob finansowane to chyba nie ma co aż tak
ściśle przestrzegać reguł architektonicznych - dla mnie głowny warunek
dostępnosci toalety to szerokie drzwi, myślę ze co najmniej 90 cm, choć mój
wozek miesci sie w 60 centymetrowe. Wózek ma cały wjechać i było na tyle luzu
by zamknąć za sobą drzwi. Kto daje sobie rade to sobie poradzi w toalecie,
kto sobie nie radzi i wymaga czyjesc pomocy to chocby nie wiem jak byla duża
i przystosowana, i tak z reguły musi liczyć na czyjąś pomoc.

Warunek - szerokie drzwi i na tyle dużo przestrzeni by trochę można było
manewrować wózkiem i zamknąć drzwi.

Absolutnie odradzam wielkich umywalek i w dodatku z regulowaną wysokościa -
kupa kasy, wielkie jak stodoła, nikt nie ruguluje i tak wysokości - wg mnie
to pomyłka. Zwykła, tradycyjna umywalka, moze troche nizej zamontowana, np 5-
10 cm.
Oczywiście to jest moje spojrzenie na ten problem.

Prosze podać adres tego lokalu, kto wie, moze kiedys zajrzę jak bedzie
okazja, gdy będe w okolicy :)

Swoją drogą cieszę się, ze czuje Pan potrzebę wykonania takiej toalety w tym
budowanym lokalu, obok schodów brak dostępu do toalety to głowny powód
omijania różnych lokali i miejsc przez osoby na wózku.

Trzymam kciuki i pozdrawiam - Mario

29.12 Marcin-Sulski
30.12 Kasi i Przemek
31.12 Stan
10.01 mario
Autotranskrypcja dla niedosłyszących
is it live this group at news.icm.edu.pl
Witam
Zlecę wykonanie takiego chodzika
Czy mozna mieszkać w lokalu użytkowym
karta parkingowa
stuck puck
Chodzik 3 kołowy
zlecenie na chodzik 3 kołowy
Fan club chodzik
Podejście usługodawców do niepełnosprawnych
cicho sza
Chodzik 3 kołowy zmaina kół na wieksze.
halo
Usenet z googla