Usunięcie pniaka

11. Data: 2011-11-11 22:56:38

Temat: Re: Usuni?cie pniaka
Od: Tadeusz Smal <s...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-11-11 17:31, Jacek pisze:

> Go - znaczy tego pniaka. Taką mordkę mu wyciąłem piłą, jak u misia,
> tyle, że oczka ma skośne, jak Kitajec jakiś ;-)
> Jutro wezmę go, drania i wykarczuję - tego pniaka, nie Roundupa.
> Jacek
:)
Ja w ubiegłym roku zainwestowałem w łańcuch widiowy do Sthila.
Pociąłem nim bez ostrzenia 10 m3 dębiny z bardzo zabłoconą korą.
Sadziłem, że pora będzie oddać go do naostrzenia więc latem nie bawiłem
się w zbyt dokładne odkopywanie i piłą podciąłem korzenie pniakom
kilku starym jabłonią jakie miałem do wykarczowania.
Nawet takie coś nie stępiło za bardzo tego łańcucha i myślę, że potnę
nim jeszcze kolejne 10 m3 dębiny.
z pozdrowieniami i uśmiechami
smal
sklep: http://trawki.pl/

12. Data: 2011-11-12 00:04:26

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 11 Nov 2011 23:36:18 +0100, Ikselka napisał(a):

> Nie ma takiej możliwości. Roundup działa tylko docierając poprzez ZIELNE
> żywe części. Dlatego np nie ma sensu pryskanie martwych pni ani
> zdrewniałych części roślin jesienią gdy nie ma żywych lisci, tylko należy
> to robić późną wiosną i latem, kiedy liście są w pelni rowoju - i lać po
> nich.

"Roundup(R)TransEnergy 450 SL jest dolistnym herbicydem o działaniu
systemicznym. Pobierany jest poprzez zielone części roślin (liście, zielone
pędy i niezdrewniałą korę), a następnie przemieszcza się w całej roślinnie
io dociera do jej części podziemnych (korzenie, rozłogi, itp.) powodując
zahamowanie wzrostu i rozwoju w ciągu 1 doby a następnie ich zamierania."
http://www.monsanto.pl/ochrona_roslin/rounduptransen
ergy__nowosc/

13. Data: 2011-11-12 08:51:29

Temat: Re: Usunięcie pniaka
Od: "skryba ogrodowy" <s...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Krzysztof Tabaczyński" <k...@w...pl> napisał w wiadomości

> Lepszej grupy nie znalazłem...

Bo nie ma
:-)

> Dawno, dawno temu, we wczesnych latach 70-tych
> słyszałem o takim środku chemicznym, który powodował
> radykalne zmurszenie pniaka. Podobno wlewało się
> do kilku otworów w pniaku, poczekało od jesieni
> do wiosny i na wiosnę można było łatwo pniaka
> usunąć.
>
> Czy ktoś wie, widział, słyszał o czymś takim?

Dawno, dawno temu (w 2005 roku) na tej grupie Dirko radził:
"Odkop ziemię wokół pni, zetnij je ponownie 5 -10cm poniżej
poziomu gruntu, nawierć grubym wiertłem kilka otworów, wsyp do nich granulki
saletry amonowej, zasyp ziemią, wyrównaj teren. :-)"

Natomiast "Misiek" pisał:
"Niejaki Roman Waliłko w swojej książce radzi:
nawiercić w pniu szereg otworów min 20mm średnicy,
wlewać roztwór chloranu sodu - w szczególnie duże pnie
kilkakrotnie przez kilka miesięcy.
Roztwór doprowadzi do korozji biologicznej pnia i jego rozpadu,
tak aby drewno łatwo dało się wykruszyć i wydobyć z ziemi."

Pozdrawiam historycznie
skryba

14. Data: 2011-11-12 10:19:37

Od: "Fazi" <F...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "skryba ogrodowy" <s...@o...eu> napisał w wiadomości
> Użytkownik "Krzysztof Tabaczyński" <k...@w...pl> napisał w
> wiadomości news:j9imjj$g6h$1@inews.gazeta.pl...
> Bo nie ma
> :-)
No, jak by tu na to...

http://www.forumogrodnicze.info/viewtopic.php?f=7&t=
11254

pozdro

15. Data: 2011-11-12 10:41:45

Od: "Dirko" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "skryba ogrodowy" <s...@o...eu> napisał w wiadomości

> Dawno, dawno temu (w 2005 roku) na tej grupie Dirko radził:
> "Odkop ziemię wokół pni, zetnij je ponownie 5 -10cm poniżej ...

Hejka. Jak ten czas leci ...
Pozdrawiam upływająco Ja...cki

16. Data: 2011-11-12 14:07:53

Od: "Krzysztof Tabaczyński" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Roztwór doprowadzi do korozji biologicznej pnia i jego rozpadu,
> tak aby drewno łatwo dało się wykruszyć i wydobyć z ziemi."

Bardzo dziękuję!

Pozdrowienia. Krzysztof z Tychów.

17. Data: 2011-11-12 16:05:33

Od: "skryba ogrodowy" <s...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Fazi" <F...@m...com> napisał w wiadomości
> Użytkownik "skryba ogrodowy" <s...@o...eu> napisał w wiadomości
> No, jak by tu na to...
>
> http://www.forumogrodnicze.info/viewtopic.php?f=7&t=
11254

Link postu, na który się powołujesz dotyczy wypowiedzi z 22 paź 2005
Natomiast Cytowany "Misiek" wypowiadał się na ten temat na pl.rec.ogrody już
26 Sie 2005.

Pozdrawiam pioniersko
skryba

18. Data: 2011-11-13 14:10:36

Od: "SJS" <s...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

> Witam,
> jestem akurat trochę "w temacie", zaaplikowałem do kilku pni "grzybnię do
> rozkładu pni drzew liściastych" kupioną u producenta (

a jak się przeniesie jak to grzybnia na dom drewniany?
SJS

19. Data: 2011-11-13 16:13:34

Od: "Moon" <m...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

SJS wrote:

> a jak się przeniesie jak to grzybnia na dom drewniany?

będziesz mógł chodzić na grzyby nie wychodząc z domu!
moon

20. Data: 2011-11-16 13:47:21

Od: "skryba ogrodowy" <s...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dirko" <j...@w...pl> napisał w wiadomości
> Użytkownik "skryba ogrodowy" <s...@o...eu> napisał w wiadomości

> Hejka. Jak ten czas leci ...

A my nadal pełni werwy i nieustajaco młodzi.
;-))

Pozdrawiam matuzalemowo
skryba

Stare doniczki Pabiancie Łódź i okolice
Egzotyczne kwiaty w domu
Ask a DeckerHoBag for Oral "Jism-Swallowing" Sex
ocieplanie drzewek w sadzie
tulipany i krokusy