Re: Usuwanie alkoholu z organizmu

From: "K" <konrad-w[wytnijto]@hot.pl>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: Usuwanie alkoholu z organizmu
Date: Thu, 1 Dec 2005 17:05:45 +0100

Użytkownik "Marek Wierzbicki" <m...@a...pl> napisał w
wiadomości news:dmmsin$2i79$1@news2.ipartners.pl...
> Celowo pisze usuwanie, bo interesuje mnie zmniejszenie zawartości alkoholu
> we krwi a nie leczenie kaza czy podobne.
> Jak przyspieszyć wydalanie alkoholu z organizmu - czy picie dużej ilości
> wody i siusianie pomaga (ile alkoholu wydalamy z moczem, pomińmy kwestię
> ubytku elektrolitów itp)? Ile trzeba wypić (na wagę ciała), żeby
zmniejszyć
> zawartość o 0.1 promila. Czy spożywanie cukru pomaga na przyspieszenie
> metabolizmu? I znów ile na wagę na 0.1 promila (i w jakim czasie). Cos
> jeszcze da się zrobić?

Według obecnej wiedzy nauki (jestem akurat w temacie, bo mam cwiczenia z
toksykologii) nie ma skutecznej metody przyspieszenia eliminacji alkoholu z
krwii obwodowej.

Etanol nie jest eliminowany przez mocz, tylko przez jego metabolizm w
wątrobie przez enzym dehydrogenazy alkoholowej (oraz niewiele przez kaskadę
enzymów związanych z cytochromem P450). Jest to osobniczo specyficzne, jak
szybko ktoś zmetabolizuje etanol. Jedyna sprawdzona metoda to "trening",
czyli regularne picie.

K.