Usychanie drzew

1. Data: 2006-07-09 18:34:01

Temat: Usychanie drzew
Od: "Petralbin" <n...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

W tym roku na działce uschło mi kilka drzew. Niektóre rozwinęły liście i po
jakimś czasie nagle uschły (np. winorośl), inne rozwinęły na samym szczycie
malutkie listki i na tym etapie się zatrzymały (brzozy, jabłoń, śliwa).
Podejrzewałem spadek wód gruntowych po niedawnym remoncie ulicy - ale dziwne
jest to, że często obok usychającego drzewa rośnie obok drugie, które jest
zdrowe i nic mu nie dolega. Generalnie, drzewa wymierają w dość przypadkowej
kolejności i nie widzę tu żadnej reguły.

Czy ktoś doświadcza czegoś podobnego? Czy to szkodniki, czy może jednak
susza?

--
Petralbin

2. Data: 2006-07-10 09:45:35

Temat: Re: Usychanie drzew
Od: "rr" <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jeśli to małe drzewa to masz dużą szansę na pędraki.

Robert

3. Data: 2006-07-12 11:02:43

Od: "krycha" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Petralbin" <n...@s...com> napisał w wiadomości
>W tym roku na działce uschło mi kilka drzew. Niektóre rozwinęły liście i po
> jakimś czasie nagle uschły (np. winorośl), (...)

U mnie na działce dzieje się coś podobnego.
Morela, która rośnie od trzech lat (nie owocowała), wypuściła liscie.
Wszystko wygladało ładnie, aż tu pewnego dnia (jeszcze przed upałami)
liscie zaczęły więdnąć, a potem uschły.
Odbiły młode gałązki nisko z pnia.
Miałam conajmniej trzyletnie szczepienie na śliwie ulenie,
które od dwóch, trzech tygodni jest suche. W zeszłym roku gałązka owocowała
po raz pierwszy i miałam nadzieję, że w tym roku owoców będzie więcej.
Grusza chińska od dwóch lat podsycha na wiosnę, ale z dolnej części pnia
wypuszcza młode gałązki.
Śliwa japońska kwitła marnie, a dwa owoce, które się zawiązały opadły.
Drzewek to ja ma trochę na działce, ale owoców prawie nic.

Pozdrawiam Krycha

4. Data: 2006-07-12 11:41:03

Od: "Dobranoc" <a...@a...art.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "krycha" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> Morela, która rośnie od trzech lat (nie owocowała), wypuściła liscie.
> Wszystko wygladało ładnie, aż tu pewnego dnia (jeszcze przed upałami)
Proszę sprzawdzić czy nie ma pęknięć kory i wycieków gumowej substancji,
zwłaszcza na pniu. Nagłe usychanie moreli połączone z wyciekami gumy może
świadczyć o leukostomozie, niestety jest to choroba trudna do wyleczenia a w
późniejszym stadium niewyleczalna. Jeśli sprawdzi się czarny scenariusz a w
pobliżu rosną inne pestkowe, a zwłaszcza brzoskwinie i nektaryny, drzewko
należy czym predzej wyciąć i spalić.

Pozdrawiam
Baska

5. Data: 2006-07-12 12:28:50

Od: "piotrh" <p...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
szczycie

> Czy ktoś doświadcza czegoś podobnego? Czy to szkodniki, czy może jednak

"kwaśne deszcze" w sensie deszcz z czymś_tam, najczęściej
H2SO4 ale niekoniecznie.Po dłuższej suszy przychodzi deszcz
i wypłukuje z atmosfery różne świństwa, ich stężenie jest wtedy
spore - maleje czym dłużej pada. Mam to w Gdańsku, związek z deszczem
widzę często oczywisty chociaż tak totalne usychanie drzew
mnie nie dotknęło (uf). Straciłem za to parę razy róże, astry, ogórki i
sałatę. Tylko chwastów to nie rusza .
A! W zeszłym roku tak padła mi fasola wielkokwiatowa, na szczęście
już ze strąkami i trochę nasion zebrałem ...
--

pozdrawiam :-) piotrh

6. Data: 2006-07-12 14:08:04

Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:e92q1c$7el$1@nemesis.news.tpi.pl piotrh
> Użytkownik "Petralbin" <n...@s...com> napisał w wiadomości

> "kwaśne deszcze" w sensie deszcz z czymś_tam, najczęściej
> H2SO4 ale niekoniecznie.Po dłuższej suszy przychodzi deszcz
> i wypłukuje z atmosfery różne świństwa...

Hejka. Wszystkiemu winni cykliści. ;-) Właśnie kolarze wspinają się w
Pirenejach a opłakane efekty widać w polskich ogródkach. :-(
Pozdrawiam naukowo Ja...cki

7. Data: 2006-07-12 14:14:58

Od: "piotrh" <p...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dirko" <d...@n...pl> napisał w wiadomości

> Hejka. Wszystkiemu winni cykliści. ;-) Właśnie kolarze wspinają się w
> Pirenejach a opłakane efekty widać w polskich ogródkach. :-(
> Pozdrawiam naukowo Ja...cki

Postaw se obok rafinerię, siarkopol, składowisko fosfatów...
tysiące samochodów i +31 'C to pewnie już masz ;-)
I popatrz.
--

pozdrawiam fantastycznie :-) piotrh

8. Data: 2006-07-12 14:24:41

Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:e9304n$ms2$1@atlantis.news.tpi.pl piotrh

> Postaw se obok rafinerię, siarkopol, składowisko fosfatów...
> tysiące samochodów i +31 'C to pewnie już masz ;-)

Hejka. I w takich warunkach uprawiasz ogórki i salatę? No to smacznego.
:-)
Pozdrawiam pararelnie Ja...cki
PS Kaśka se, Maciek se, kupili se kiełbase. < lol >

9. Data: 2006-07-12 14:27:55

Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:e930rl$p86$1@nemesis.news.tpi.pl Dirko
<d...@n...pl> napisał(a):

> Pozdrawiam pararelnie Ja...cki

Hejka. Paralelnie oczywiście. :-) Upał mi dokucza, kolarze się wspinają
a ja jednym okiem tu, a drugim tam. ;-)
Pozdrawiam omyłkowo Ja...cki

10. Data: 2006-07-12 14:35:10

Od: "piotrh" <p...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dirko" <d...@n...pl> napisał w wiadomości

> Hejka. I w takich warunkach uprawiasz ogórki i salatę? No to
smacznego.
> :-)
Dzięki :-) Innych nie mam a lubię , jak mi rośnie ;-)
A co tam u Ciebie z nieba leci ?;-)

> PS Kaśka se, Maciek se, kupili se kiełbase. < lol >

Ano, se postaw to sobie zobaczysz ;-)
Dojechali już ?
--

pozdrawiam :-) piotrh

prowadzenie winorosliw w szklarni
Szukam drzewka na taras
wylewanie wody lekko chlorowanej na trawnik?
Nasiona trawy
[bonsai] Jak rozluznic bryle korzeniowa?